שופיפיי מצטרפת לנאסד"ק, עולה ב-8% בטרום
הנאסד"ק הודיעה ששופיפיי תיכנס למדד ה-100 ולמדד 100 משקל שווה בשבוע הבא, לפני פתיחת העסקים ב-19.5
בעקבות דוח מצוין לרבעון הראשון, הנאסד"ק הודיעה ששופיפיי Shopify 0.23% תיכנס למדד ה-100 ולמדד ה-100 משקל שווה, כבר החל מהשבוע הבא, עם פתיחת המסחר ב-19.5. בעקבות ההודעה, חברת המסחר המקוון מזנקת בטרום בכ-8%.
היא תחליף את MongoDB, חברת מסד נתונים מהגדולות בעולם.
מניית שופיפיי עלתה לאזורים של 99 דולר, כשבמהלך השנה האחרונה היתה בטווח של 69 -101 דולר
דוח הרבעון הראשון כלל עליה של 26.9% בהכנסות, שעמדו על 2.36 מיליארד דולר. ההכנסות ממנויים צמחו
ב-21% במהלך הרבעון והגיעו ל-620 מליון דולר, בעוד שהכנסות מפתרונות סליקה לסוחרים עלו ב-29%, ל-1.74 מיליארד דולר. נפח הסחורה עלה גם הוא ב-23% והגיע ל-74.75 מיליארד דולר ברבעון. תזרים המזומנים החופשי עמד על 12% מהמכירות, והשתפר מה-12% שהיה בו בשנה שעברה. ההכנסה
נטו שדוווחה היתה 226 מליון דולר, בהשוואה ל-144 מליון דולר בשנה שעברה.
למרות התוצאות החזקות ברבעון, שנתמכו על ידי עונת החגים, ביצועי לרבעון הראשון היו פושרים יחסית לצפי האנליסטים ולכן גם המניה לא הגיבה בעליות בזמן פרסום הדוח. שופיפיי צופה צמיחה
בהכנסות בשיעור באזור של "אזור האמצע בין 20%-30%" ביחס לשנה שעברה, נתון שמצד אחד עומד בתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה של כ-25%, אך מנגד, התחזיות לרווחיות ולתזרים המזומנים היו נמוכות מהצפוי.
מבט קדימה לרבעון השני מראה צמיחה של 25% בערך על בסיס שנתי
ואילו הרווח הגולמי צומח בטווח של 15-20%, והיה נמוך יותר מהקונצנזוס שעמד על 20.2%.
- ועכשיו למוניטיזציה: OpenAI השיקה את Instant Checkout בשיתוף Etsy ו-Shopify
- שופיפיי מזנקת ב-19% לאחר תוצאות חזקות מהצפוי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד התחומים המרכזיים בהם שופיפיי השקיעה הוא פיתוח כלי בינה מלאכותית המסייעים למוכרים בפלטפורמה שלה. חבילת ה-AI 'Shopify Magic', שהושקה בשנת 2023, כוללת כלים ליצירת תמונות, ניהול מלאי ואיסוף נתונים על לקוחות ומכירות. בנוסף, החברה הרחיבה את השימוש בעוזר הווירטואלי שלה, 'Sidekick', לעוד סוחרים במהלך השנה החולפת.
הטכנולוגיות החדשות אמנם סייעו להגדיל את ההכנסות של Shopify ב-31% ברבעון לעומת הרבעון המקביל - הצמיחה הרבעונית המהירה ביותר מזה שישה רבעונים - אך הן גם גררו עלויות גבוהות, שפגעו בשולי הרווח של החברה.
האנליסטים ממשיכים להאמין בפוטנציאל של שופיפיי בטווח הארוך. רג'ינלד סמית' וצ'ארלס פירס מג'יי פי מורגן ציינו כי החברה הציבה רף גבוה לצמיחה, במיוחד לאחר שמנייתה זינקה ב-30% מאז פרסום הדוחות לרבעון השלישי - בהשוואה לעלייה של 2% בלבד במדד S&P 500 באותה תקופה. "כל ירידה במניה היא הזדמנות קנייה", כתבו האנליסטים, תוך שהם מדגישים את פוטנציאל הגדלת שולי הרווח של החברה בעתיד.
- נטפליקס וספוטיפיי מאחדות כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו
- סיילספורס מבטיחה להגדיל את ההכנסות ב-60% תוך 5 שנים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שער הדולר מזנק ב-1.1%, קמטק תזנק מחר במעל 12%
מניית שופיפיי נסחרת לפי שווי של 119.03 מיליארד דולר
אחרי עלייה של 14.66% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 74.48 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט
ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים
לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat -22.4% הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.
ההגעה לנאסדק
החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%.
תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.
המציאות לא עמדה בציפיות
מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.
- שימו לב לשווקים המתעוררים, ואיך לא לשלם לשוק ״שכר סופרים״?
- איזה מניות ביטחוניות מעניינות? ואיזה מניה סולידית יכולה להפתיע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.