.jpg)
מקדימים ביקושים: המכירות הקמעונאיות עלו מעל לצפי במרץ
האמריקאים ממהרים לקנות לפני עליות המחירים בעקבות המכסים: המכירות הקמעונאיות זינקו ב-1.4% במרץ, עם עלייה חדה של 5.3% במכירות רכבים; תחומים נוספים כמו ציוד ספורט ומסעדות גם כן נהנו מביקושים גבוהים
הצרכנים האמריקאים מתכוננים לעליות המחירים הצפויות כתוצאה מהמכסים ומתחילים להקדים ביקושים - המכירות הקמעונאיות במדיהנ בחודש מרץ עלו ב-1.4% לעומת החודש הקודם, מעל לצפי שהיה לעלייה של 1.2% וקפיצה משמעותית לעומת עלייה של רק 0.2% שנרשמה בחודש פברואר. במבט שנתי, נרשמה עלייה של 4.6%.
גם המדד ללא מחירי הרכב רשם הפתעה חיובית, עם עלייה של 0.5% לעומת הצפי לעלייה של 0.3%. האנליסטים סבורים כי רבים מהקונים מיהרו לרכוש בעיקר רכבים לפני כניסת המכסים לתוקף, מה שדחף את מכירות הרכב כלפי מעלה. בקטגוריית הרכב, נרשמה עלייה חדה של 5.3% במכירות. מעבר לזינוק במכירות רכבים, גם תחומים אחרים נהנו מביקושים חזקים: חנויות ציוד ספורט, תחביבים ומוזיקה דיווחו על עלייה של 2.4%, חנויות חומרי בניין וציוד גינון הציגה עלייה של 3.3%, ומסעדות וברים רשמו עלייה של 1.8%. מנגד, תחנות דלק דווקא סבלו מירידה של 2.5% במכירות, אך מדובר ככל הנראה בהשפעה של ירידת מחירי הדלק החודשית, ולא של ירידה בביקושים עצמם.
"מדובר בנתוני מכירות מרשימים במיוחד, כאילו מדובר בסייל ענק שבו כולם ממהרים לקנות לפני שייגמר", אמר הכלכלן הראשי
של FWDBONDS, כריס ראפקי. "הצרכנים מעריכים שהמחירים צפויים לעלות בצורה חדה בשנה הקרובה, ולכן הם ממהרים לרוקן את המדפים ולנצל את ההזדמנויות כל עוד ניתן".
למרות הזינוק החד במכירות, המשקיעים לא מתרשמים במיוחד, כשהמדדים בוול סטריט יורדים
עד 1.8%. ייתכן שהמשקיעים עדיין סקפטיים לגבי היכולת של הצרכנים להחזיק את הכלכלה לבדם, במיוחד על רקע האיומים הגיאופוליטיים והמדיניות התקיפה של הממשל.
- המכירות הקמעונאיות בארה"ב היו מתחת לצפי - מה זה אומר על האינפלציה?
- הריבית מתחילה "לנשוך": ירידה מדאיגה ביכולת הפרעון של לווים מועטי יכולת
דו"ח המכירות הקמעונאיות עומד בניגוד למדדים אחרים שפורסמו לאחרונה ומציגים תמונה עגומה
בהרבה של מצב הרוח בציבור. רק בשבוע שעבר פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אשר הציג את הנתון השני הנמוך ביותר בהיסטוריה שלו. במקביל, תחזיות האינפלציה לשנה הקרובה היו הגבוהות ביותר מאז 1981.