
בוול-סטריט אופטימיים: מטא תשרוד את מלחמת הסחר טוב יותר מהמתחרות
שוק הטכנולוגיה רשם עליות בימים האחרונים בעקבות הודעה על פטור זמני ממכסים למוצרי אלקטרוניקה לצרכן, אולם ההשפעה ארוכת הטווח של מלחמת הסחר עלולה לפגוע בחברות הטכנולוגיה בדרך אחרת – האטה בהוצאות הפרסום. האנליסטים מעריכים כי מטא Meta
Platforms תוכל להתמודד עם האתגר טוב יותר מהמתחרות שלה.
מדד הנאסד"ק ירד השנה ב-13%, כאשר משקיעי הטכנולוגיה נוקטים בגישה של הימנעות מסיכונים לנוכח הכותרות המשתנות ללא הרף בנושא המכסים. אולם המדד עלה ביום שני לאחר שמשקיעים, שהיו מודאגים קודם לכן שחברות אלקטרוניקה צרכנית כמו אפל ייפגעו קשות מעליית מחירים בעקבות המכסים, נשמו לרווחה בעקבות ידיעות על פטור זמני ממכסים למוצרי אלקטרוניקה לצרכן.
"כלכלני סיטי ממשיכים לצפות להאטה משמעותית בצמיחה ולעלייה באינפלציה למרות ההפוגה בת 90 יום במכסים ההדדיים, שלהערכתנו צפויה להשפיע על תקציבי המסחר האלקטרוני והפרסום המקוון", כתב האנליסט רונלד ג'וזי מסיטי. למכסים יש השפעה לא רק ישירה על חברות הטכנולוגיה דרך מחירים גבוהים יותר למוצרים. הסביבה הכלכלית הכוללת עלולה להיחלש אם מלחמת סחר תוביל למיתון והצרכנים יצמצמו את הוצאותיהם. הדבר עלול להוביל לכך שמפרסמים יקצצו בהוצאות הפרסום שלהם.
מטא פלטפורמס מפיקה את רוב הכנסותיה מפרסומות. למרות הסיכון לצמיחת ההכנסות אם ההוצאה על פרסום תואט, ג'וזי ציין כי מטא נותרת בחירתו המועדפת בקטגוריית האינטרנט. הוא מאמין כי משפחת האפליקציות של מטא, כולל אינסטגרם ופייסבוק, תהיה בין הפלטפורמות האחרונות שיחוו האטה בהוצאות פרסום, וזאת בזכות כמויות המשתמשים העצומות שהן מושכות מדי יום, המובילות למעורבות גבוהה בפרסומות.
ג'וזי הוריד את מחיר היעד שלו למטא ל-655 דולר מ-780 דולר. הוא גם הוריד את מחירי היעד למניות טכנולוגיה אחרות, כולל אמזון ל-225 דולר מ-273 דולר, רדיט ל-150 דולר מ-220 דולר, פינטרסט ל-38 דולר מ-47 דולר, וסנאפ ל-9 דולר מ-13.50 דולר. "בעקבות העלאת המכסים (ב-145%) על סין ומכסי בסיס של 10% על מדינות אחרות, היחלשות בביטחון הצרכנים, וראות מאקרו-כלכלית מוגבלת יותר, אנחנו מורידים את התחזיות ומחירי היעד שלנו בכל תחום הכיסוי של פרסום מקוון ומסחר אלקטרוני", כתב האנליסט.
הפטור הזמני למוצרי אלקטרוניקה מהווה הקלה מסוימת לחברות כמו אפל שהיו עלולות לספוג פגיעה קשה מהמכסים החדשים. עם זאת, ההערכה היא שמדובר בהקלה זמנית בלבד, ויצרניות הטכנולוגיה כבר בוחנות אסטרטגיות ארוכות טווח להתמודדות עם שינויים אפשריים בשרשרת האספקה העולמית.
בעולם הפרסום הדיגיטלי, ענקיות כמו מטא וגוגל נהנות מיתרון משמעותי בזכות היקף המשתמשים העצום שלהן. מפרסמים נוטים לקצץ תחילה בתקציבים המופנים לפלטפורמות קטנות יותר, ורק במקרה של האטה חמורה במיוחד פוגעים בתקציבים המיועדים לפלטפורמות המובילות. זהו אחד הגורמים המרכזיים לאופטימיות היחסית של אנליסטים כלפי מטא, למרות התחזיות הקודרות לכלכלה.
- סין מחזרת אחרי אירופה במטרה לשבור את היחסים מול ארה"ב - אל תזלזלו בתוכנית שלה
- וול סטריט צפויה לעלות; אסיה בעליות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מעבר לחששות הפרסום, חברות הטכנולוגיה מתמודדות גם עם התגברות הרגולציה והביקורת הציבורית. מטא, למשל, ניצבת בפני חקירות ותביעות הקשורות להשפעותיה על בני נוער ולפרקטיקות העסקיות שלה באיחוד האירופי ובארה"ב. עם זאת, האנליסטים מעריכים כי החברה הצליחה לשקם את מודל העסקים שלה בשנה האחרונה וכעת היא במצב טוב יותר להתמודד עם האתגרים הכלכליים הניצבים בפניה.