תמורת 7.7 מיליארד דולר - דן אנד ברדסריט נרכשת

חברת המידע העסקי נמכרת לקרן קלירלייק לפי מחיר של כ-9.15 דולר למניה - פרמיה של כ-5% על מחיר הסגירה האחרון של המניה; שווי החברה בניכוי החוב לפי העסקה יעמוד על כ-4.1 מיליארד דולר

רוי שיינמן |

חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט Dun & Bradstreet  המספקת נתונים עסקיים על חברות, נמכרת לקרן ההשקעות קלירלייק בעסקה בסך של כ-7.7 מיליארד דולר, כאשר אחרי השלמת העסקה החברה תימחק מהמסחר בניו יורק.


בקלירלייק מאמינים כי לרכישה יש פוטנציאל עצום. בהודעה משותפת של מייסד הקרן בהדאד אגבאלי ושותפו ג'יימס פאד נכתב: "דאן אנד בראדסטריט הצליחה לבנות מותג עולמי מוכר ואמין, עם בסיס נתונים מהגדולים והחזקים בעולם. ככל שארגונים מתבססים יותר על נתונים לצורך קבלת החלטות, אנו רואים הזדמנות אדירה להרחיב את הפתרונות שמבוססים על בינה מלאכותית ללקוחות ברחבי העולם".


מנכ"ל דאן אנד בראדסטריט, אנתוני ג'אבור, מסר: "במהלך שש השנים האחרונות הובלנו תהליך אסטרטגי משמעותי שכלל טרנספורמציה עמוקה. הגדלנו את ההכנסות בכ-40%, את ה-EBITDA ב-60%, שיפרנו את המרווחים ב-600 נקודות בסיס והפחתנו את המינוף מפי 9 לפי 3.6. כל זה נעשה תוך הרחבת היתרון התחרותי שלנו באיכות ועומק הנתונים". לדבריו, "אנו נרגשים לשתף פעולה עם קלירלייק בשלב הבא של המסע שלנו, ולהמשיך לפתח את החברה לטובת לקוחותינו".


ההסכם כולל תקופת "go-shop" של 30 יום - במהלכה דאן אנד בראדסטריט תוכל, בעזרת בנק ההשקעות BofA Securities, לפנות לגורמים נוספים שיציעו הצעות חלופיות.


במידה ולא תמצא הצעה חלופית, השלמת העסקה עם קלירלייק צפויה ברבעון השלישי של 2025, בכפוף לאישור בעלי המניות, אישורים רגולטוריים ותנאים נוספים.


את 2024 סיימה החברה עם הכנסות של 2.38 מיליארד דולר לעומת 2.31 מיליארד דולר ב-2023. הרווח התפעולי עמד על 211.7 מיליון דולר לעומת 153.5 מיליון דולר ב-2023 וההפסד למניה ירד ל-7 סנט לעומת 11 סנט ב-2023. מתחילת השנה ירדה המניה בכ-30% ובשנה האחרונה ב-9.5%.

מניין דן אנד ברדסטריט בשנה האחרונה

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.