תותי פרוטי: רווחי פרוטרום זינקו ב-66% ל-7.1 מ' ד'

פרוטרום מדווחת על התוצאות לרבעון הראשון: חל גידול של 66.2% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל ל-7.1 מליון דולר. שיעור הרווחיות הנקייה גדלה ל-11% לעומת 9.7% ברבעון המקביל. המכירות גדלו ב-47.3% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו בכ-64.7 מיליון דולר
חזי שטרנליכט |

תמצית ההצלחה של פרוטרום ממשיכה להמתיק לה את הרבעון הראשון ב-2005. החברה בניהולו של אורי יהודאי עושה זאת שוב ורושמת זינוק חד של לא פחות מאשר 66.2% ברווח הנקי שלה ביחס לעת המקבילה. הרווחים הסתכמו ב-7.1 מיליון דולר.

גם בשורה העליונה הצליח יהודאי להוביל את החברה שבראשותו, שם עלו המכירות ב-47.3% והם הסתכמו ב-64.7 מיליון דולר. בחברה מתגאים ומציינים כי בהמשך לשנים האחרונות השיגה פרוטרום גם ברבעון הראשון של שנת 2005 צמיחה, הן במכירות והן ברווחיות וברווחים, מגמה הנמשכת זה הרבעון ה 22 ברציפות.

הגידול בתוצאות הפעילות הושג בעקבות יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה של פרוטרום המשלבת גידול עצמי של תחומי הליבה, בשיעורים גבוהים מהממוצע בתעשייה בה היא פועלת, יחד עם רכישות אסטרטגיות של פעילויות וידע בתחומי הפעילות העיקריים שלה וביעדים הגיאוגרפיים האסטרטגיים עבורה, נמסר בחברה.

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום "התוצאות הנאות שהשיגה פרוטרום הינן הודות להמשך הצמיחה הפנימית בעסקי הליבה שלה, לשילובה המוצלח של פעילות חברת פלקסמן, אשר נרכשה על ידי פרוטרום בשנת 2003, ולסיומו המוצלח של השלב הראשון של מיזוג פעילות ה Food Systems שנרכשה מחברת IFF במהלך המחצית השנייה של 2004, במהלכו אוחדו פעילויות הייצור, השיווק, המכירה והמחקר והפיתוח עם אלו של פרוטרום.

עם סיום השלב הראשון, מתמקדת פרוטרום ביישום השלב השני בו ימומשו אפשרויות ה Cross-Selling בין המוצרים והלקוחות החדשים שנוספו בעקבות הרכישה לבין מוצריה ולקוחותיה הותיקים של פרוטרום. פרוטרום מעריכה, כי תרומת ה Cross-Selling תבוא לידי ביטוי משמעותי במהלך השנתיים הבאות." עוד מדגישים בפרוטרום כי רכישת פעילות ה-Food System הרחיבה באופן משמעותי את בסיס לקוחות המזון של פרוטרום, את הפריסה הגיאוגרפית שלה באירופה ואת סל המוצרים שלה, כולל מוצרים ייחודיים המשלבים תמציות טעם ורכיבי מזון פונקציונלי טבעיים.

הרכישה חיזקה מהותית גם את תחום התמציות המלוחות (Savory) שהינו פלח שוק צומח בשוק המזון, ושאותו פועלת פרוטרום לחזק. פרוטרום מעריכה, כי פעילות ה-Food Systems תשמש למינוף וחיזוק מהותי של מעמדה כספק מוביל של פתרונות מקיפים - טעימים, טבעיים ובעלי תכונות בריאותיות - עבור יצרני המזון המובילים בעולם.

בהקשר זה ציין אורי יהודאי את השקת קו המוצרים הטבעי והפונקציונלי לגלידות עליו הודיעה פרוטרום לאחרונה. מוצרים אלו משלבים פירות, תמציות טעם טבעיות ורכיבי מזון פונקציונלי טבעיים התורמים להרגשת ה Well Being. דוגמאות למוצרים אלו הן גלידה בתוספת אלו-וורה וכן גלידה בתוספת תה ירוק.

יהודאי הוסיף, כי "חברת פרוטרום פועלת ומשקיעה משאבים רבים ביישום האסטרטגיה העסקית והשגת היעדים שהציבה לעצמה, אשר יחזקו מהותית את מיצובה של פרוטרום כחברה גלובלית מובילה. פרוטרום תמשיך להתמקד הן בלקוחות הרב-לאומיים הגדולים והן בלקוחות הבינוניים והמקומיים תוך מתן שירות מעולה ואיכותי בהתאם לצרכיהם הפרטניים-הייחודיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה