יום שלישי רצוף של ירידות בדולר - השיל 0.07%
הדולר האמריקני חתם אחר הצהרים יום שלישי רצוף של ירידות. הדולר השיל כ-0.07% ושערו היציג נקבע על 4.371 שקל. מנגד, האירו התרומם ב-0.27% ושערו היציג נקבע על 5.7 שקל. לאחר קביעת היציג נסחר הדולר בתוספת של 0.04% והאירו משיל 0.2%. בעולם מחדר העסקאות של פינוטק נמסר כי, הדולר ממשיך להיסחר ברמותיו הנמוכות כנגד העיקריים, בעוד שגם הניתוח הטכני וגם הפונדמנטלי מצביע על המשך היחלשות למטבע האמריקאי. כל זאת, בעוד השוק ממתין לנתוני האינפלציה של ארה"ב, הצפויים להתפרסם בשעה 15:30, שעון ישראל. בפינוטק סבורים שכל תוצאה השווה או נמוכה מ-0.2% תאכזב ועשויה לגרום להיחלשות הדולר, בעיקר לאחר נתוני ה-PPI המאכזבים מאתמול. "ישנם יותר מדי חדשות רעות לדולר", אומר פיטר פורטאין, אסטרטג מטבעות ב-KBC בבריסל. "נראה כי בוושינגטון שינו את עמדתם בנוגע לסין: יכול להיות כי הפיתרון מהיר להתאוששות כלכלית נמצאת דווקא בדולר חלש", מוסיף האסטרטג. פירושו של דבר, כי בימים הקרובים הדולר עשוי להימשך להיחלש. התיקון הקל שנראה היום באירו/דולר נבע בעיקר ממימוש רווחים בעקבות העליות של האירו הלילה ואתמול. כמו כן, שמועות מוצקות על אופציות PUT חוסמות בטווח 1.308-1.310, אשר עשויות לעקב מהלך הזוג כלפי מעלה. בית השקעות אמריקני גדול הוציא דו"ח שעיקרו "יתכן שהספידו את האירו מוקדם מדי". אירוע מפתח היום היה פרסום הצבעת חברי הועדה המוניטארית הבריטית מפגישתם מאפריל. 7 חברים הצביעו נגד העלאת ריבית ואילו שניים הצביעו בעל העלאתה. אומנם, דעת הועדה נותרה כפי שהייתה, אך יש בסיס להאמין שבפגישתם הבאה (9 למאי) תועלה הריבית ברבע אחוז, לרמה של 5.0%. שני אירועים השבוע שיאוששו הנחה זו, הם: מכירות קמעונאיות מחר ותמ"ג (GDP) ראשוני ביום שישי. היום פורסם כי המאזן התשלומים של גוש האירו התרחב לרמה חיובית של 3 מיליארד אירו וזאת, בעיקר עקב התחזקות הדולר השנה.

יו"ר רפאל: "בעוד 5 עד 10 שנים, שום דבר לא יטוס באוויר - הלייזר ינקה את הכל"
יובל שטייניץ, יו"ר רפאל: "המכשיר הגדול יותר, 'מגן אור', יימסר לצה"ל בעוד שלושה חודשים ויאפשר הגנה טובה בהרבה, תחילה מטילים בטווחים קצרים ובינוניים. תוך להערכתי בסביבות חמש
שנים אנחנו נגיע למצב שלייזר יכול לפעול גם לטווחים הרבה יותר ארוכים וגם לטפל בטילים בליסטים מאיראן ומתימן"
ישראל הצליחה לפתח מערכות הגנה שנחשבות הטובות בעולם. רפאל, אלביט מערכות, משרד הביטחון והתעשייה הביטחונית בכלל, הצליחו להגן על השמיים מאז ה-7 באוקטובר בצורה מרשימה. אין הגנה הרמטית, אבל אלמלא כיפת ברזל וההגנות בכלל, מספרי ההרוגים שלנו היו גדולים פי כמה. ההגנות הצילו אלפים רבים ואפילו רבבות.
יו"ר רפאל ושר האנרגיה והאוצר לשעבר, יובל שטייניץ, אמר היום בכנס באוניברסיטת תל אביב כי הלייזר הוא הדבר הבא. רפאל פיתחה מערכת הגנה שהושקה לפני מספר חודשים וזו רק ההתחלה.
"אחרי 60 שנה שכל המעצמות בעולם, בראשן ארצות הברית, מנסות ליצור נשק לייזר ונכשלות - וגם אנחנו נכשלנו - הייתה פריצת דרך ברפאל לפני חמש שנים שאפשרה לנו ליצור את נשק הלייזר האפקטיבי הראשון בעולם", אומר שטייניץ. במלחמה האחרונה מול איראן ובלבנון, הוכיחה המערכת את עצמה - "מכשיר לייזר בודד אחד הפיל עשרות רבות בשיעורי הצלחה יוצאים מן הכלל".
הלייזר יפעל בטווחים ארוכים
"המכשיר הגדול יותר, ׳מגן אור׳, יימסר לצה"ל בעוד שלושה חודשים ויאפשר הגנה טובה בהרבה, תחילה מטילים בטווחים קצרים ובינוניים. תוך להערכתי בסביבות חמש שנים אנחנו נגיע למצב של לייזר יכול לפעול גם לטווחים הרבה יותר ארוכים וגם לטפל בטילים בליסטים מאיראן ומתימן".
- רפאל: מכיפת ברזל ועד למערכות הלייזר; צבר ותוצאות שיא לחברה
- רפאל בשנת שיא: הרווח זינק ב-64% ל-950 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"עד עכשיו בכל תולדות הצבאות, מיוון העתיקה ועד ימינו אלה, השתמשו בפרוג'קט - בעצמים: זרקו חניתות, היום זורקים פצצות, פגזים, טילים - זה דברים צפידים, דברים שעפים באוויר ופוגעים במטרה. בלייזר אנחנו הורגים את המטרה בעצם על ידי קרן אור, על ידי קרני אור שעפות ב-300 אלף קילומטר לשנייה".

עושה זאת שוב: דיפלומט מעלה מחירים ב-15%
יבואנית מוצרי הצריכה תעלה את המחירים של שורת מותגים מובילים כולל אוראו מילקה וג'ייקובס, שנה בלבד לאחר שהודיעה על העלאה בשיעור דומה עבור אותם מוצרים
יבואנית מוצרי הצריכה דיפלומט דיפלומט אחזקות 1.14% מבצעת העלאת מחירים בשורה של מוצרי שוקולד וקפה בשיעור של 15%. הצעד, שיכנס לתוקפו בתחילת החודש הקרוב (מאי 2025), מגיע שנה בלבד מאז היא החריזה על העלאת מחירים של שורה ארוכה של מוצרים.
"לאחר תקופה לא מבוטלת שבה הצלחנו לשמור על מחירי המוצרים, חלק מהיצרניות הבין-לאומיות הודיעו לנו על עדכון מחירים. בהתאם לכך, אנו נדרשים לעדכן את מחירי המוצרים של שלוש יצרניות בשיעור של בין 14% ל-15%", נכתב בהודעת החברה. לדבריהם המהלך נעוץ בכך ש"בשנה החולפת חלו התייקרויות משמעותיות בעלויות הייצור של מוצרים שונים של יצרנים ברחבי העולם, בין היתר בשל עלייה חדה במחירי הקקאו והקפה".
שלושת היצרניות עליהן מדברת החברה, שמוצריהן צפויים להתייקר הם מונדלי, JDE,ו-FLORA. המשמעות היא שמחירם של מוצרי החברות וביניהם מותגי השוקלד והעוגיות אוראו ומילקה, כמו גם מותגי הקפה ג'ייקובס צפויים לעלות בשיעור של 15%.
זו לא הפעם הראשונה שדיפלומט מעלה מחירים בארץ. לפני כשנה הודיעה החברה על מהלך דומה של העלאת מחירים בשיעור של 15% על שורה של מוצרים. גם אז היו אלו השוקולד של מילקה מוצרי השוקולד של אוראו והקפה של ג׳ייקובס בין המוצרים שרשמו עליית מחירים. כמו גם, דגני בוקר קלוגס, חטיפי פרינגלס, מוצרי היינץ, ומוצרי ניקיון ובית כמו אבקות כביסה אריאל וטייד, צבעי שיער של ולה, ונוזל כלים פיירי.
- דיפלומט מאכזבת את המשקיעים, אך דואגת לבכירי החברה
- דיפלומט: צמיחה של 6% בהכנסות - 863 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דיפלומט עוסקת ביבוא והפצה של מותגי צריכה בינלאומיים ומקומיים בתחומי המזון, טיפוח אישי, היגיינה וניקיון הבית. החברה פועלת כיום ב-6 מדינות: ישראל, דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון. בשנת 2021 השלימה החברה הנפקה ראשונית ורשמה את מניותה למסחר בבורסה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל. אך מאז הפסיק שוויה לרדת בכ-24 והיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל