קניות לחג: לנשים חשובים המחירים ולגברים - המשלוחים
בסקר שנערך על ידי רשת קו אופ ירושלים בנושא הרגלי הקניות של הישראלים לקראת חג הפסח שבוצע באמצעות מכון "מותגים" בקרב מדגם מייצג של 503 מרואיינים, בנושא הפרמטר החשוב ביותר לישראלים בבחירת מקום הקנייה לקראת פסח ציינו 44% מחירים זולים, 28% ציינו מיקום נוח קרוב לבית, 7% ציינו מבצעים אטרקטיביים, 5% הדגישו את חשיבות ההיצע הגדול של המוצרים, 4% ציינו את שירות משלוחים, 2% את גודל מרכז הקניות ו-10% לא יודעים או שאין להם פרמטר מיוחד.
תופעה בולטת שעולה מהסקר היא, כי לנשים חשוב יותר מגברים נושא המחירים הזולים, 48% מהנשים ציינו, שהפרמטר החשוב ביותר עבורן הינו מחירים זולים, לעומת כ-40% מקרב הגברים, ולגברים חשוב יותר שירות משלוחים.
בנושא שירותי המשלוחים - בולטת התופעה שלירושלמים, לעומת איזורים אחרים, שירותי המשלוחים חשובים יותר - 14% מהירושלמים הצהירו ששרות המשלוחים מהווה שיקול חשוב לעומת רק 3% מתושבי גוש דן ו-1.2% מתושבי הרצליה וכפר שמריהו.
לשאלה מהו הסכום שיוציאו על סל הקניות לקראת חג פסח, השיבו 20% מעל 1,200 שקל, 15% בין 1,000 ל-1,200 שקל 14% בין 800 ל-1,000 שקל, 14% בין 500 ל-800 שקל 18% בין 100 ל-500 שקל ו-3% פחות מ-100 שקל.
בקרב הישראלים שהצהירו שהם מוציאים למעלה מ-1,200 שקל על סל הקניות לפסח - הגיעו למקום הראשון תושבי ירושלים - 38%, במקום השני ניצבים תושבי הדרום - 31% ובמקום השלישי תושבי גוש דן עם 17%.
מנכ"ל רשת קו אופ ירושלים, רמי מנדל, מציין, שלשאלה מהו מועד ביצוע הקניות לפסח - ענו מרבית הישראלים, כי יבצעו את הקניות בסמוך לחג - 49% ציינו כי הם יבצעו את הקניות כשבוע לפני החג, 27% ציינו כי הם יקנו מספר ימים לפני החג, 2% יקנו יום לפני החג, 12% יקנו שבועיים לפני החג ו-5% מהישראלים אוהבים להקדים ויבצעו את הקניות כ-3 שבועות לפני החג.
בנושא זה בולטת התופעה שאצל הצעירים רק כ-3% בממוצע ערכו קניות כ-3 שבועות לפני החג לעומת 17% מבני 65 ומעלה. הירושלמים מקדימים בקניות את כל תושבי האזורים האחרים בארץ- כ-24% מהירושלמים ערכו את הקניות בין 3 שבועות לשבועיים לפני החג, לעומת רק 18% מתושבי גוש דן שערכו את הקניות בין שבועיים ל-3 לפני החג.