קי-בי מודיעה על כוונתה להנפיק ב-AIM בלונדון
חברת קי-בי, חברה המספקת פתרונות טכנולוגיים להפצה פיזית של תוכן למשתמשי מכשירים ניידים, מודיעה היום על כוונתה להנפיק ב-AIM בלונדון.
חברת קי-בי הינה יצרנית בתחום כרטיסי התוכן הסלולרי האלקטרוניים. כרטיס הקי-בי הינו כרטיס אלקטרוני אינטראקטיבי בגודל של כרטיס אשראי ובעל עיצוב מיוחד ומושך אשר מטרתו לאפשר למשתמש לקבל בצורה פשוטה וידידותית תוכן סלולרי ישירות למכשיר הטלפון הסלולרי שלו. הכרטיס הינו בעל לחצנים ייעודיים אשר בעת לחיצה על כל אחד מהם, התוכן הסלולרי נשלח אוטומטית למכשיר הטלפון של הלקוח.
קי-בי מוכרת כרטיסי תוכן אלקטרוניים, המכילים תוכן כגון: רינגטונים, מוסיקה, סרטוני וידאו, משחקים ועוד. כרטיסי קי-בי מסירים את המחסומים הטכנולוגיים העומדים בפני המשתמש בהורדה המסורתית של תוכן למכשיר הסלולרי, כמו גם את המחסומים הלוגיסטיים והשיווקיים העומדים בפני ההפצה המסורתית של תכנים אלה בחנויות. כרטיסי קי-בי למעשה עוזרים לשפר את הזמינות של תוכן ויישומים למכשירים ניידים, שנמכרים על-ידי מפעילות רשתות, חברות מותג וספקיות תוכן על ידי הפיכת התוכן למוחשי בעצם היותו על כרטיס המשמש את המפעילים גם כפלטפורמה שיווקית לפרסומת וקידום מותגים.
סימנס הינה משקיעתה העיקרית והאסטרטגית של קי-בי ובשנתיים האחרונות קי-בי יצרה קשרים ושותפויות עם חברות מובילות עולמיות בשוק המכשירים הניידים, ביניהן אריקסון, אורנג', O2 ואחרות. החברה פועלת בבריטניה, אירופה, סין וישראל. החברה כבר זכתה בחוזים ראשוניים עם ספקיות תוכן מובילות ומפעילות בינלאומיות.
מנהלי החברה מאמינים שכניסתה לבורסה תחזק החברה בקרב הלקוחות והשותפים, ותספק לה את השקיפות המתאימה שממנה תוכל להאיץ את אימוץ המוצרים שלה. בנוסף, הנהלת החברה צופה שההכנסות מההנפקה יעניקו לחברה יציבות פיננסית וגמישות להמשיך לצמוח ביעילות בשווקים שלה, הן אורגנית והן באמצעות רכישות סלקטיביות.
לפלטפורמת הטלפונים הניידים הזו יש היום למעלה ממיליארד מנויים בכל העולם, מסה קריטית מספיקה כדי להפוך למדיום חדש לתכני בידור, מידע ומשחקים. רוב המכשירים הניידים שנמכרים בשוקים המתקדמים היום, כוללים מסכים צבעוניים, רינגטונים פוליפוניים, ואפשרות לשחק במשחקים מתקדמים. אלה תכונות חיוניות שמאפשרות תוכן עשיר וגישה לתכנים באמצעות מכשירים ניידים.
לדברי אנליסטים, שוק התכנים למכשירים ניידים צפוי לגדול בצורה משמעותית בעתיד הקרוב. על-פי מחקר שערכה לאחרונה חברת Strategy Analytics, שוק התוכן לניידים יגיע ל-26 מיליארד דולר ב-2005 עם צפי לצמוח בכ-34% בארבע השנים הקרובות ולהגיע ל-91.8 מיליארד בשנת 2009. חברת המחקרים צופה ששוק הנתונים העולמי יגיע ל-189 מיליארד דולר עד שנת 2009.