מעברות רוכשת 51% מטעם טבע לפי 38.25 מ' ש'
חברת מוצרי מעברות, הודיעה היום (שני) על חתימת הסכם לרכישת 51% מפעילות יצרנית תוספי המזון 'טעם טבע', מידי בעלי השליטה, משה טוקר וצבי הרשקוביץ, לפי שווי של 38.25 מיליון שקל.
לדברי מנכ"ל מוצרי מעברות, יגאל גלי, בכוונת החברה למזג את פעילויות 'אלטמן רוקחות טבעית', שנרכשה על ידה בנובמבר 2004, עם 'טעם טבע'. לאחר הרכישה תחזיק מוצרי מעברות בנתח של כ-17% משוק תוספי המזון, הנאמד בכ-550-600 מיליון שקל בשנה.
גלי מוסיף, כי מדובר במהלך אסטרטגי, שימזג שתי חברות משלימות ויהפוך את מוצרי מעברות לגורם המוביל בשוק תוספי המזון בישראל. לדבריו, שוק זה נמצא בחמש השנים האחרונות בצמיחה שנתית של כ-15-20%. צמיחה זו נובעת, בין היתר, משינויים בהרגלי התזונה של אנשים ומהבנה הולכת וגוברת בקרב כלל הציבור, כי ישנה חשיבות גדולה לשמירה על אורח חיים בריא.
'טעם טבע' עוסקת בתחום תוספי המזון (Vitamin Mineral Supplement) ומזון טבעי. מחזור המכירות של החברה לשנת 2004 עמד על כ-65 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה עמד על 5.68 מיליון שקל. בשנת 2003 עמד מחזור המכירות על 54 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם ב-1.84 מיליון שקל. בין המותגים העיקריים המשווקים על ידי טעם טבע נמנים: נוטרילייף, מגה גלופלקס, רוטס HR, אומגלייף ועוד.
'אלטמן רוקחות טבעית' עוסקת בתחום תוספי מזון, תרופות הומיאופתיות וקוסמטיקה טבעית. מחזור המכירות של החברה לשנת 2004 עמד על כ-37 מיליון שקל, ובשנת 2003 עמד מחזור המכירות על 33 מיליון שקל. בין המותגים העיקריים המשווקים על ידי אלטמן נמנים: פרוטק, קרטילגו, פרוסטמד, קיוליק ואחרים. לאחר המיזוג תמשיך אלטמן לפעול כחברה עצמאית בכל הקשור בניהול השיווק התועמלנות והמכירות.
חברת 'מוצרי מעברות', היא חברה ציבורית הנשלטת על ידי קיבוץ מעברות (83%). הרווח הנקי של מוצרי מעברות גדל בקרוב לפי 8 בתשעת החודשים הראשונים של 2004, והגיע לסך של 11.2 מיליון שקל, לעומת 1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממכירות לרבעון השלישי של 2004 גדלו ב-43%-65.6 מיליון שקל ברבעון זה לעומת 45.8 מיליון שקל אשתקד, ובתשעת החודשים חל גידול של 43.5%: 203.1 מיליון שקל לעומת 141.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
.jpg)
ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון
אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?
לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.
בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.
אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?
על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.
גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- עו"ד חלה לאחר ששמע על פיטוריו - ודרש הכרה מביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים
מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו
של ה"ישראלי הממוצע"
בנק הפועלים פועלים -1.67% חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.
אדישות מפתיעה
בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.
שנאת הסיכון
הבחירה במענק הכספי של
100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או
החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.
חשיפה ראשונה לשוק ההון?
כ-60% מהלקוחות
שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך
בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.
- פועלים עם תשואה להון של 16.7% ורווח נקי של 2.5 מיליארד שקל
- "טאואר תזנק ב-29%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פער גילאים מובהק
בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא
בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה
100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.