תקלה במזרחי גרמה הבוקר לנתק מחשבי הבנק מהבורסה

הוועד מסר כי זו תוצאה של ניסיון לעקוף את עובדי מחיש. בבוקר קרס הקשר לבורסה ל-40 דקות והוועד מדווח על המשך השיבושים בו. דובר הבנק: לא היה קשר למאבק
שי פאוזנר |

יום קשה במערכת הבנקאית בישראל. לצד חקירת ענק של הלבנת כספים לכאורה בבנק הפועלים, מדווחים היום עובדי המזרחי על נפילה של המערכות שלה המקשרות את הבנק לבורסה.

הנהלת חברת המחשבים של בנק המזרחי, מחיש - כך לפי אנשי הוועד, ניסתה לשבור את עיצומי העובדים והעלתה היום (א') מערכת חדשה המשרתת לקוחות בפעילות מול הבורסה - ללא שלבי הבדיקות (המקובל בתחום) של שאר משתתפי ההתקנה. עובדי מחיש מסרו היום, כי לאחר ביצוע ההתקנה קרסה מערכת התקשורת בין בנק המזרחי לבורסה, וכי שיבושים בפעולתה נמשכו לאורך כל שעות הבוקר.

כתוצאה מכך, אומרים בוועד העובדים של הבנק - לקוחות בנק המזרחי סובלים (א') מתקלות בלתי צפויות במסחר בבורסה, ונגרמים שיבושים כבדים בעבודת הברוקרים.

דובר הבנק מסר בתגובה לפניית Bizportal, כי אכן היתה תקלה לאורך 40 דקות - וכי במהלכה נאספו וטופלו פקודות הלקוחות במערכות גיבוי. בניגוד לדברי הוועד - דובר הבנק מסר עוד, כי לא היה קשר בין התקלה בבוקר למאבק בעובדים. דובר הבנק טוען, כי לא נגרם נזק ללקוחות הבנק.

בין הנהלת מחיש לנציגות העובדים מתקיים משא ומתן לקליטת עובדי המיכון מהבנק הממוזג, כבר מספר חודשים ללא תוצאות. עקב כך ועד העובדים לא מאפשר התקנות חדשות הקשורות לתפעול הבנק. בוועד העובדים הבהירו, אנשיו התריעו עוד אתמול בפני ההנהלה ומנכ"ל הבנק, כי לנקיטת צעד זה יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת על תפקוד המערכת הזו עד כדי יצירת תוהו-ובוהו מערכתי, וכי אין שום בעיה מעצם המשך שימוש במערכת הישנה.

לדברי יו"ר ועד העובדים, זהר מדר: "התנהלות זו של הנהלות הבנק ומחיש הינה חסרת אחריות. ההנהלה מוכנה לנקוט בצעדים חסרי אחריות ולפגוע בעבודה השוטפת על חשבון הלקוחות והכל על מנת להחליש את העובדים ולרסק את ההסכמים הקיבוציים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה