הכנסות שיא לפרטנר - 5.14 מיליארד שקל

מדוחות החברה עולה כי, הרווח נקי של 471.6 מיליון שקל או 2.56 שקל למניה. ברבעון הרביעי הסתכמו הכנסותיה של החברה ב-1.31 מיליארד שקל. ה-EBITDA הסתכמה ב-1.57 מיליארד שקל
דרור איטח |

חברת הסלולר השניה בגודלה בישראל - פרטנר מדווחת הערב על תוצאותיה השנתיים והרבעוניים לשנת 2004. מדוחות החברה עולה כי, נרשם שיא בהכנסות החברה שהסתכמו ב-5.14 מיליארד שקל, עליה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה הסתכמו ההכנסות ב-4.46 מיליארד שקל. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-1.31 מיליארד שקל, עליה של 13.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שהסתכם בהכנסות של 1.16 מיליארד שקל. בהשוואה לרבעון הקודם, רשמה החברה ירידה 2%, אך נציין כי הרבעון הרביעי מתאפיין בחולשה.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 471 מיליון שקל או 2.56 שקל למניה בשנת 2004, בהשוואה לרווח נקי של 1.16 מיליארד שקל או 6.34 שקל למניה בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-131.4 מיליון שקל, בהשוואה ל-804.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בחברה מסבירים את הירידה ברווח הנקי בעובדה שהחברה ניצלה בשנת 2003 נכס מס, של הפסדים לצרכי מס להעברה, שנרשם ברבעון הרביעי של שנת 2003 בסכום של 633 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של פרטנר לשנת 2004 הגיע ל-1.52 מיליארד שקל, אשר היוו כ-29.7% מההכנסות - עליה של 14.6% מ-1.33 מיליארד שקל אשר היוו 29.8% מההכנסות - בשנת 2003. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם ב-368.1 מיליארד שקל, אשר היוו כ-27.9% מההכנסות - עליה של 3.5% מ-355.7 מיליון שקל, אשר היוו כ-30.6% מההכנסות - ברבעון המקביל אשתקד.

את הירידה בשולי הרווח הגולמי ברבעון הרביעימסבירים בחברה, בעלייה בפחת, בהפחתות, בהוצאות הרשת, בסבסוד למכשירי- קצה עם השקת רשת הדור השלישי של החברה, וממבצעי מכירות של סוף שנת 2004.

בחברה מספרים כי במהלך 2004 גדל מספר המנויים הפעילים נטו ב-237 אלף המהווים עליה של 11.3%. בסיס המנויים הפעילים של החברה לסוף השנה, כלל 2.34 מיליון מנויים, המהווים נתח שוק של כ-32%, לעומת שנת 2003, בה נתח השוק הסתכם ב-31%.

לדברי סמנכ"ל הכספים של פרטנר, אלן גלמן: "ב-2005 עקב שוק רווי יותר, אנו צופים שיעור צמיחה נמוך יותר במספר המנויים, 4 עד 5 אחוזים בקירוב, לעומת שיעור צמיחה של 11.3% שהושגה ב-2004. בנוסף, נמשיך להתמיד במאמצינו לבקר את העלויות, במטרה לשמור על רווחיות ברמות שהושגו ב-2004, זאת למרות ההפחתות בתעריפי הקישוריות שהוחלו על ידי משרד התקשורת. אנו צופים ירידה של כ-10% ב-ARPU בעקבות ההפחתה בתעריפי הקישוריות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה