אוטותל: רכבי מיני להשכרה בנקודות שונות בתל אביב - הפיילוט יחל במארס
אחרי הפיילוט, 260 כלי רכב יחלו לפעול במהלך המחצית השנייה של שנת 2017 "במטרה להוריד את מספר כלי הרכב הפרטיים מהכביש"
דומה לתל אופן רק עם רכבי מיני: עיריית תל אביב- יפו מקדמת בימים אלה מערך שיתוף כלי הרכב עירוני שנועד לאפשר לתושבי העיר לעבור לתחבורה ציבורית שיתופית על ידי השכרת רכב. במהלך הרבעון האחרון של 2017 יחלו לפעול בעיר 260 רכבי מיני ויועמדו לרשותם 520 חניות ייעודיות בנוסף לחנייה מוסדרת (כחול לבן) שניתן יהיה לחנות בה. את הרכבים ניתן יהיה לשכור בנקודה אחת ולהחזיר בנקודה אחרת ברחבי העיר, בעוד שהנסיעה תתאפשר גם מחוץ לגבולות העיר. בעניין המחיר\ התעריף הסופי ייקבע בסמוך למועד ההשקה וכעת מדובר על דמי מנוי של כ-50 שקל ועלות נוספת על כל דקת נסיעה.
מעיירית ת"א-יפו נמסר כי הפיילוט לתכנית רכבי המיני להשכרה יחל כבר מחודש מארס: "כחלק מההכנות לשלב הראשון בפיילוט תחל עיריית תל אביב-יפו בצביעת כ-80 חניות ייעודיות ברחבי העיר. בתחילת חודש מרץ, יחל השלב הראשון בפיילוט, במסגרתו יתנסו ללא תשלום, כ-500 משתמשים בכ-40 רכבים ללא מיתוג. בחודש יולי, יחל השלב השני, במסגרתו יתנסו כ-1500 משתמשים, בכמות שלא תעלה על כ-170 רכבים ממותגים וסך של כ-340 חניות ייעודיות. בהמשך, תודבק מדבקה ייחודית של 'אוטותל' על גבי תמרורי 'חניה מועדפת' המותרת לתושבי האזור וכעת תותר גם לרכבים השייכים למערך".
מחיר השרות יכלול דמי מנוי חודשיים של כ-40-50 שקל והתעריף הסופי ייקבע במועד ההשקה. לדמי השירות יתווסף תעריף שימוש לפי דקה. בכדי להשתמש ברכבי ההשכרה, יהיה צורך להירשם באתר יעודי. לאחר הרישום יקבלו המשתתפים כרטיס מיוחד המאפשר את פתיחת הרכב.
מהעירייה הוסיפו שהמערך ממומן בתקציב עירוני של כ-100 מיליון שקל, וכולל את רכישת כלי הרכב תפעול המערך ותחזוקתו. כאמור, תעריפי השירות למשתמשים יקבעו סמוך למועד ההשקה. לטענת העירייה "מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת 4-14 רכבים פרטיים מהכביש. בהמשך לכך והיות ולפרויקט יתרון משמעותי בפריסה מטרופולינית, ולא רק עירונית - נעשתה פניה לרשויות הסמוכות, לקחת חלק בפרויקט בהמשך הדרך. המערך יופעל על ידי חברת CAR2GO מקבוצת שגריר".
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי :"מערך הרכב השיתופי אותו חנכנו היום הוא יוזמה ראשונה מסוגה בארץ, הממחישה שאפשר גם אחרת. 'אוטותל' הינו פרויקט שצריך להיות ארצי ואשר משרד התחבורה ומשרד האוצר צריכים להיות שותפים בו. יעילותו של הפרויקט תהיה משמעותית בהרבה, במידה וניתן יהיה להשתמש בו בכל רחבי הארץ ולכל הפחות במטרופולין גוש דן. אני מאוד מקווה שהרשויות המקומיות סביבנו יצטרפו למהלך ואנו מנהלים איתם מגעים בנושא".
"מערך כלי הרכב של ה'אוטותל' שינוע ברחבי העיר, מצטרף לאמצעים השונים העומדים לרשות התושבים והמבקרים המוותרים על רכבם הפרטי, ובהם הליכה, רכיבה על אופניים ושימוש במערכת התחבורה הציבורית, כאשר אנו יוצאים מתוך הנחה בהתבסס על מערכים דומים בעולם כי כל רכב שיתופי יוריד כ-4 רכבים פרטיים מהכביש. במדינת ישראל הפרויקט הזה חשוב שבעתיים, שכן בכ-20% מהימים, ימי שבת וחג, אין תחבורה ציבורית. מדובר בדרך נוספת בה העירייה פועלת להורדת יוקר המחייה בעיר, כאשר מערך "אוטותל" עשוי לגרום לכך אנשים ימנעו בכלל מלהחזיק רכב פרטי, וכך יחסכו כ-3000 שקל בחודש. אנו מקווים שפרויקט זה יהווה תמריץ לעשייה גדולה יותר בתחום התחבורה בארץ", סיכם חולדאי.
מיטל להבי, סגנית רה"ע הממונה על התחבורה, הבינוי והתשתיות : "תל אביב - יפו חלוצה בפיתוח ויישום מדיניות הוליסטית שמקדמת סל אפשרויות להתניידות אלטרנטיבית והציבור התל אביבי הוא השותף הטבעי והמרכזי שלנו במסע לאימוץ פתרונות תחבורתיים חדשניים. כמו ה"תל אופן" כך גם ה"אוטו תל" נועד לאפשר כלכלה שיתופית במרחב העירוני ולנתק את התלות בין הבעלות על מתכת וגלגלים לבין האפשרות של האדם לנוע ממקום למקום. בהעדר תח"צ 24/7 השירות יפעל 364 ימים בשנה (למעט יום כיפור), ונפעל להרחיב את המערך לערים נוספות במטרופולין גוש דן כפי שעשינו עם ה"תל אופן" ובעתיד לכלול במערך גם רכבים חשמליים".
- "לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור"
- בנק ישראל רומז שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10.מיראן מנסור 26/04/2017 21:20הגב לתגובה זו??????????
- 9.אליא 17/02/2017 16:19הגב לתגובה זובמקום להשקיע בתכנית מסורבלת המנוגדת לאופי הישראלי, מוטב היה להשקיע את הכסף בסיבסוד מוניות.
- 8.כל הכבוד (ל"ת)דניאל 17/01/2017 14:55הגב לתגובה זו
- 7.שלום כהן 17/01/2017 10:08הגב לתגובה זוהמדינה לא תיתן לזה יד כי היא מרוויחה מיליארדים מהמיסים של מי שמחזיק ברכב
- 6.מעולה חבל שיש רבים בעלי מנטליות שלילית לבנטינית (ל"ת)שוויצרי 17/01/2017 07:41הגב לתגובה זו
- מאיר 17/01/2017 16:26הגב לתגובה זוהלוונטינים קבלו את המנטליות השלילית מהאזורים שלך. רוב השנאה בעולם יצא ממקומותך. לידיעתך או אי ידיעתך הלוונטנים הם אנשים חיוביים. די. די. די.
- 5.יוסי 16/01/2017 15:15הגב לתגובה זואנשים יסעו כמו משוגעים בשביל לחסוך זמן שימוש וכסף כמו שעושים עם התל אופן, ואם אופניים לא מצליחים לתחזק פה כמו שצריך ומצבם ממש רע, אז הרכבים מן הסתם בכלל יהיו במצב ירוד ולא בטיחותי לאחר תקופה קצרה. בשורה התחתונה זה ביזבוז כספי ציבור על מנת לנסות להניב רווח לעירייה על חשבון התושבים.
- לא אוהב ישראלים. (ל"ת)דניאל 17/01/2017 14:56הגב לתגובה זו
- dw 16/01/2017 18:05הגב לתגובה זוקשה לתחזק כאשר התושב המנוי נדרש לשלם מחיר מגוחך של 240 שקלים לשנה. זה פחות משקל ליום. פה התשלום הוא לפחות 50 שקלים לחודש+סבסוד מסיבי בסך 100 מיליון שקלים!!! מהתקציב העירוני. אולי במקום לשפוך מהתקציב 100 מיליון שקלים על 200 רכבים ישפכו עשירית, 10 מיליון, על אלפי אופניים, וישפרו את השירות בצורה מדהימה?
- 4.להפעיל גם מטרוניות על כל קווי הרכבת הקלה (ל"ת)סוף סוף מתקדמים 16/01/2017 15:02הגב לתגובה זו
- 3.וואי ממש מעולה להפסי לקנות מכוניות כאילו אין מחר (ל"ת)תומר 16/01/2017 15:01הגב לתגובה זו
- 2.מעולה קצת חשיבה אירופאית איכות הסביבה (ל"ת)סיטי קאר זול יותר 16/01/2017 14:57הגב לתגובה זו
- 1.נהג 16/01/2017 14:01הגב לתגובה זופתאום יש מקומות חנייה בעיר, כל הזמן צועקים שאין. פתאום יש עוד מקומות לרכבים מושכרים-צעקו שהשוק עמוס מאוד. הכל משחקים, באמת חושבים שאנשים מטומטמים ולא מבינים שהכל עבודה בעיניים
- וואי איזה מנטליות ממש עצוב :( (ל"ת)אזור בעייתי בעולם 16/01/2017 14:59הגב לתגובה זו
- מה אתה כסיל? הרעיון לשתף במקום להחזיק פרייבט (ל"ת)נו זה הרעיון 16/01/2017 14:58הגב לתגובה זו
- הכל בעלי מנטליות ערבית לבנטינית שלא נותנים אמון בכלום (ל"ת)רק בעדה שלהם 16/01/2017 14:58הגב לתגובה זו

"לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור"
שר האוצר מציג את מתווה התקציב - הוא רומז להעלות את המסים על הבנקים או להפחית את הרווחים שלהם לטובת רווחת הציבור: "בנק ישראל גרם לעלית רווחי הבנקים מ-8 מיליארד שקל ל-30 מיליארד בשנה. זה לא ייתכן"
שר האוצר וצוות המשרד, לצד מנהל רשות המסים, הכלכן הראשי ובכירי המשרד מציגים כעת את מתווה התקציב לשנה הבאה. זה עדיין לא המספרים (נעדכן בהמשך), אבל המסר ברור - המילואימניקים במרכז, המסים לציבור צפויים לרדת; הבנקים על הכוונת. "מי שמשרת מקבל הרבה יותר וזה הכי צודק", אומר בצלאל סמוטריץ', שר האוצר, "אנחנו נוריד מסים לאדם העובד. אנחנו נעשה את זה תוך שמירת המסגרות התקציביות, תוך הטלת מס רכוש ומסים נוספים שצריך להעלותם".
"הורדת מס הכנסה מעודדת צמיחה. יש תוכנית מפורטת של הורדת מסים. 20% מאוכלוסיית ישראל משלמת 80% מנטל המס. אנחנו נוריד את נטל המסים ונגדיל צמיחה. זה יהיה במיליארדים גדולים זה לא יהיה בשוליים".
סמוטריץ' סימן כאמור את הבנקים ובצדק - "ההתנהלות של הבנקים היא שערורייה. אי אפשר לתפוס שהרווח גדל מ-8 מיליארד שקל ל-30 מיליארד בשנה רק כי הנגיד מחליט להעלות ריבית. לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור".
"במקום שהבנקים יוציאו הרבה כסף על פרסום בכל מקום שיחזירו את הכסף לציבור הלקוחות שלהם. מדברים על גימיקים שהם נותנים לציבור, זה גימיקים. שולי הרווח של הבנקים חסרי פרופורציות. אין שום סיבה למספרים האלו.
- סמוטריץ' מבטיח: "מחירי הדירות יירדו, המסים יירדו" - האם להאמין לו?
- סמוטריץ’: “אין כוונה לפגוע בהטבות המס בקרנות ההשתלמות”
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בקשר ליוקר המחיה, אנחנו באוצר ובממשלה נחושים להוביל רפורמה משמעותית מאוד במשק החלב. אנחנו נשמור על החקלאים. נשמור על החקלאות. נשמור על החקלאות שלנו, נשמור על הנכסים שלנו, אבל נדאג שהמחירים לצרכן ירדו. גם התקציב הביטחוני צריך לעבור חשיבה מחדש וצריך להיות הרבה יותר יעיל. יש הרבה מה לקצץ בתקציב הביטחון".
