אוהד שרוף / טור אישי

מעולם לא אהבתי את ולנטינו רוסי – הילד האיטלקי שנראה כאילו הכול בא לו בקלות. אבל העונה החדשה של המוטו GP שינתה הכל
אריאל אלסיבוני |

ולנטינו רוסיולנטינו רוסי הוא האלוהים הבלתי מעורער של עולם מרוצי אופנועי הכביש. הרקורד שלו ניפץ כמעט על שיא אפשרי, ההון שלו אדיר והוא זוכה להערצה מטורפת בכל פינה בעולם (ד"ש ממועדון מעריצי רוסי במיקרונזיה עילית). אבל אני לא סובל אותו.

הילד האיטלקי שנראה כאילו הכול בא לו בקלות, תמיד מחייך תמיד מבסוט – מעצבן אותי נורא. ורשימת האליפויות המטורפת, הכישרון האדיר שלו (לצד העובדה שיושבים איתו האנשים הכי מוכשרים בתעשייה) וההצלחה הפנומנלית שלו – הגעילו אותי יותר.

תמיד הערצתי אנדרדוגים. שמחתי שמחה גדולה כשחווה קשיים אדירים עם הדוקאטי בשנים האחרונות. נהניתי לצקצק לכל המעריצים – "אמרתם כל השנים שהניצחונות שלו הם 80% רוכב ו-20% מכונה. אז מה קורה עכשיו?" קראתי בהנאה גדולה את כל הראיונות של רוסי ומנהל הקבוצה האגדי שלו, ברג'ס, ונהניתי לראות אותם מסבירים כמה קשה לעבוד עם המפעל איטלקי אחרי המעצמות היפניות. איזה כיף לראות אותם נופלים.
 
ולנטינו רוסי על דוקאטי 1198, מקיף את מסלול סילברסטון (אנגליה) בפעם הראשונה

עם פתיחת העונה (לפני כחודש) התיישבתי מול המרקע וחיכיתי למרוץ. רציתי לראות את הקריירה המפוארת של ולנטינו נגמרת לי מול העיניים. הגיע הזמן, חביבי, פרוש לדייג, שב באיזו חווה בשום מקום וספר סיפורי גבורה. שלום ולא להתראות. ואז קרה משהו מוזר. על הגריד ערב רב של רוכבים צעירים עם שמות שונים ומוזרים. יש פייבוריטים חדשים לניצחון. רוסי כבר לא אלוף כמה שנים. רובוטים ספרדים ביצעו השתלטות עוינת ומוחלטת על הסדרה. תותחים צעירים, קרים ומחושבים שעושים לו בית ספר. רגע. מה קורה כאן. בפעם הראשונה בחיי אני מוצא את עצמי מעודד את רוסי, מייחל לעוד עקיפה, רוצה לראות אותו מנצח. מת לראות אותו מנצח! מה קורה כאן לעזאזל? זה לא קרה מעולם.

ואז הבנתי. רוסי הוא כבר לא הבחור המוכשר שהכל בא לו בקלות, יושב בקטגוריה הבכירה, בכיסא הכי טוב עם הקבוצה הכי ממומנת ומצליחה. הוא כבר לא פייבוריט. הוא לא הווינר הבטוח. רוסי הוא הזקן, האנדרדוג. ואני אוהב אנדרדוגים. הוא עושה טעות בתחילת המרוץ שמדרדרת אותו במורד המיקומים. ואז הוא מתחיל לגלח, לקצץ, לעקוף. מסיים שני. ואני צועק ומתלהב בסוף המרוץ כמו שלא עשיתי כבר זמן רב. ברוך הבא כוכב. אוהבים אותך. תן לילדים האלה בראש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?