הספורטאי העולמי שהכי שווה לפרסם בעזרתו? לא לברון, רונלדו ומסי

מגזין "ספורטס פרו" פרסם את רשימת 50 הספורטאים הכי סחירים בעולם. את השלישייה שבכותרת מקדים אוסיין בולט, האדם המהיר בתבל. רק 6 כדורגלנים מבין יובל הספורטאים, ורק 5 נשים.
אור זיו - Bizsport | (11)

מגזין "ספורטס פרו" הבריטי, שרואה את "פורבס" מפרסם כל שנה את רשימת הכדורגלנים העשירים בעולם, החליט למצוא דרך קצת יצירתית כדי לספק רשימה מעניינת משלו. המגזין פרסם זו השנה השנייה, את רשימת הספורטאים הסחירים ביותר בעולם, כלומר אלה שהכי אטרקטיבים לספונסרים.

בראש הרשימה, עקף אוסיין בולט הג'מייקני את לברון ג'יימס, שנותר שני. בולט, שרשימת הישגיו כוללת את שיאי העולם בריצות 100 ו-200 מטרים, אליפויות אולימפיות ועולמיות, נחשב על פי "ספורטס פרו" לספורטאי שהכי משתלם לפרסם בעזרתו.

הדו-קרב שבין כריסטיאנו רונלדו וליונל מסי מצא את דרכו גם לרשימה הזו, כשהפעם הפורטוגזי מקדים את הארגנטינאי במקום השלישי. אחרי מסי, החמישייה המובילה נסגרת עם נהג המירוצים האנגלי לואיס המילטון.

הרשימה נקבעת, נכתב במגזין, לפי הפוטנציאל השיווקי של השחקנים, בהנחה שהם מוחתמים היום על חוזה לשלוש השנים הקרובות. למרות שטמון בכך גרעין של סובייקטיביות, המגזין השתמש במגוון נתונים סטטיסטיים כדי לגבות את רשימתו.

בין 50 הספורטאים המופיעים ברשימה, ניתן למצוא 7 כדורסלנים, 7 נהגי מירוצים ו-6 כדורגלנים - אחרי רונלדו ומסי הופיעו בסדר הזה: ניימאר, רוני, אוזיל ואטו. המין הנשי מיוצג ביובל השמות על ידי 5 ספורטאיות בלבד, כשהבולטת בהן היא קרוליין ווזניאקי שבמקום ה-9.

עשרת הספורטאים הסחירים בעולם:

1. אוסיין בולט

2. לברון ג'יימס

3. כריסטיאנו רונלדו

4. ליונל מסי

5. לואיס המילטון

6. כרמלו אנתוני

7. סבסטיאן ווטל

8. מייקל פלפס

9. קרוליין ווזניאקי

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    whats about kobe brayent ? (ל"ת)
    eli 01/06/2011 18:47
    הגב לתגובה זו
  • אלרואי 21/08/2011 00:54
    הגב לתגובה זו
    מי אמר שהוא לא בין החמישים?
  • 6.
    יואב 27/05/2011 21:27
    הגב לתגובה זו
    כאילו מה?????????????
  • 5.
    כריש 24/05/2011 13:20
    הגב לתגובה זו
    הבן אדם נמכר תמורת מזגן והואשם בפלילים. איזו אישיות
  • אתה כזה מצחיק (ל"ת)
    ממש 01/06/2011 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מה עם שחר פאר? זאת מהמטקות בים? (ל"ת)
    רוני 23/05/2011 18:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ש. 18/05/2011 16:48
    הגב לתגובה זו
    למרתו שהם פחות מכדורסלנים. אח" כ תשכנעו בשטיפת מח שכדרגל הכי פופולרי. הכל כי אתם שמאלנים-סוציאליסטים-קומונסטים אוהבי הספורט הסוציאליסטי כדורגל. שלא לדבר על כך שה" מחקר" הוא אנגלי. אם היה יפני היו פחות כדורגלנים.ואמריקאי פחות אילו מזה.
  • ס 22/05/2011 10:14
    הגב לתגובה זו
    כי כדורגל באמת הוא ספורט הרבה יותר פופולרי בעולם מכדורסל. במקום היחיד שבאמת מטורף על כדורסל הוא ארה" ב, ובאירופה הדורסל לא מי יודע מה מושך. כדורגל לעומת זאת זה הספורט המדובר ב90% מהבתים, וגם בדרום אמריקה ואפריקה. בגלל זה כדורגלנים באמת יותר מפורסמים בכללי מכדורסלנים ויותר שווה לנצל את זה למטרות פרסום. ותדע לך שאני אוהד כדורסל מטורף אז אני אומר את זה בצורה די אובייקטיבית.
  • 2.
    המבין 18/05/2011 00:27
    הגב לתגובה זו
    אין סיכוי בעולם שבראיינט לא לפניו, ושהוא כ" כ גבוה קובי עדיין השחקן הנערץ בתבל (לפחות בכדורסל)
  • ל-2 18/05/2011 12:32
    הגב לתגובה זו
    קובי בעוד שלוש שנים פרשן בטלוויזיה
  • 1.
    שראפובה? (ל"ת)
    1 17/05/2011 17:59
    הגב לתגובה זו
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.