סגירה מעורבת בוול סטריט בצל מחירי הנפט

סקטור הטכנולוגיה ריכז עניין רב. הנפט סגר במחיר 87.4 דולר לחבית. הזהב טיפס למחיר 762.5 דולר לאונקיה. אורמת קפצה 5.3%. טאואר עלתה 4.9%. בריינסטורם צנחה 10.5%
דנה פרידלנדר |

המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר במגמה מעורבת לאחר יום מסחר תנודתי, פתיחת המסחר התאפיינה בראלי עליות שהלך ודעך עד לסיום המסחר. מניות סקטור הטכנולוגיה מרכזות עניין רב היום, לאחר שאמש פרסמו הענקיות אינטל ויאהו את תוצאותיהן לרבעון השלישי והכו את התחזיות, בנוסף על כך, בזירת המאקרו, קיבלו היום המשקיעים את הנתונים האחרונים על מחירי הצרכנים ועל שוק המגורים.

"אחד מהגורמים השליליים שהשפיעו על המסחר השבוע הוא טיפוס המחיר של חביות הנפט, בפעם הראשונה בעונה זו של השנה, שאמורה להיות רגועה יותר מבחינת הנפט ראינו עליות של מחירי הסחורות ללא קשר לעניין הביקוש וההיצע, אלא עקב לחצים גיאו - פוליטיים", אמר היום Art Hogan, אסטרטג בכיר ב-Jefferies.

התשואה על האג"ח ל- 10 שנים ירדה לרמה של 4.546%, הדולר נסחר מול האירו ברמה של 1.4214, ומול היאן ברמה של 116.516.

מדד נאסד"ק סגר את המסחר בעליה חדה של 1.04%ברמה של 2,792 נקודות. מדד הדאו ג'ונס סגר את המסחר בירידה של 0.15% ברמה של 13,892 נקודות.

נפט

מחירי הנפט סגרו את יום המסחר בירידה של 21 סנט ברמת 87.4 הדולר לחבית.

במאקרו

מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר פורסם היום בארה"ב כאשר הוא רושם עלייה של של 0.3% ועוקף את תחזיות האנליסטים שעמדו על עלייה רק של 0.2%. טווח ההערכות של האנליסטים היה בין 0.1% ל-0.4%. דחפו את מדד המחירים מעלה בעיקר מחירי הנפט שרשמו עליות חדות ומחירי המזון שעלו גם הם את העליות החדות ביותר מאז חודש יוני.

עוד נתון שפורסם היום, הוא נתון התחלות הבניה בארה"ב. מספר התחלות הבניה היה הנמוך ביותר מזה 14 שנים, הירידה בנתונים הייתה גדולה משצפו הכלכלנים, הנתון ירד ב-10.2%, לקצב מותאם שנתית של 1.19 מיליון בתים, הקצב הנמוך ביותר מאז ה-1.32 מיליון שנרשמו בחודש מארס 1993. בינתיים, התרי הבנייה - אינדיקאטור על שינוי מגמות עתידי בשוק המגורים - נפלו ב-7.3% בחודש ספטמבר, לקצב מותאם שנתית של 1.23 מיליון, הקצב הנמוך ביותר מאז יולי 1993 ומתחת לציפיות הכלכלנים לקצב של 1.28 מיליון התרים.

מניות במרכז

מניות INTEL CORP ריכזו עניין רב לאחר שהחברה דיווחה אמש על קפיצה של 43% ברווחי הרבעון השלישי, ובכך עקפה את התחזיות, הודות לצמיחה המחודשת בשוק המחשבים הביתיים. יצרנית השבבים הגדולה ביותר בעולם גם חשפה תוכניות לפטר כ-2,000 עובדים.

עוד בסקטור הטכנולוגיה, מניות YAHOO INC ריכזו עניין וזאת למרות שהחברה רשמה ירידה של 5% ברווחים ל-11 סנט למניה, היא עקפת את תחזיות השוק לרווח של 8 סנט למניה.

מניות INTL BUS MACHINE ירדו היום, לאחר שאמש גם עקפו את התחזיות, למרות שהנתונים הצביעו על ירידה במכירות השרתים והחומרה.

בין החברות אשר צפויות לדווח היום, JP Morgan Chase צפויה להציג רווח של 90 סנט למניה ו-COCA COLA צפויה רשום רווח של 68 סנט למניה ברבעון האחרון.

ישראליות במרכז

חברת טאואר חו"ל , יצרנית מעגלים משולבים (ic) וספקית שירותי ייצור משלימים ותמיכה בתכנון, לא מפסיקה לעבוד, דיווחה היום, כי החלה בייצור סדרתי של חיישני תמונה (cis) למצלמות אבטחה ופיקוח עבור חברת viti הטיוואנית, כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות שלה בשווקי המזרח הרחוק. על פי הערכות בשוק, ייצור זה צפויי להכניס לחברה מיליוני דולרים בשנה.

מניות חברת אורמת טכנ ריכזו היום תשומת לב, לאחר שבעיתון "ידיעות אחרונות" פורסם, כי בני הזוג יהודה ויהודית ברוניצקי בעלי המניות העיקריים בחברת האם אורמת, מתכוונים למכור את אחזקותיהם באורמת לקרן אייפקס לפי שווי של כ-9 מיליארד דולר. יחד עם זאת, באורמת ובאייפקס הכחישו הבוקר את הפרסומים מכל וכל.

מניות נייר חדרה חו"ל שבשליטת כלל תעשיות ודיסקונט השקעות ירדו היום, בהמשך להודעת החברה אתמול, כי היא מתכוונת להגדיל את ההשקעה בקו הייצור החדש לניירות ממוחזרים עד ל-690 מיליון שקל, ובנוסף, לגייס סכום של 210 מיליון שקל.

חברת אלביט הדמיה חו"ל, מביתו של מוטי זיסר, הודיעה היום (ד'), כי מניית חברת הבת פלאזה סנטרס תחל להיסחר ביום שישי הקרוב ה- 19 באוקטובר 2007 בבורסת ורשה אשר בפולין, זאת בנוסף לרישום הקיים בלונדון. החברה תיסחר בפולין תחת הסימול PLZ. לאחר רישום המניות בבורסה בורשה, פלאזה תהיה חברת הנדל"ן הראשונה בעלת רישום כפול בבורסה הראשית של לונדון ובורשה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.