שחל תמכור ל-Philips שירותים תמורת 110 מיליון דולר
חברת שחל טלרפואה בע"מ, ספקית של שירותים ומוצרים מתקדמים בתחום הטלרפואה ,מודיעה היום על הסכם עם חברת Royal Philips Electronics (NYSE:PHG, AEX:PHI), המחזיקה ב 18% ממניות החברה, למכירת Raytel Cardiac Services ופעילויות נלוות אחרות המהוות את פעילויות הטלרפואה של שחל בארה"ב לחברת Philips, בעבור תשלום ראשוני של כ-110 מיליון דולר ועוד השתתפות בהכנסות Raytel ממתן השירותים הקיימים ומשרותים ומוצרים חדשים מסוימים לתקופה של עד 9 שנים.
בהמשך לרכישת חברת Lifeline לפני כשנה הפכה Philips למובילה בארצות הברית וקנדה בתחום שרותי המצוקה. Philips משווקת את שרותיה באמצעות רשת של יותר מ-2,500 בתי חולים וספקי שרותי רפואה אחרים ומשרתת בסיס מנויים של כ 750,000 יחידים. עסקה זו תאפשר את חשיפת השרותים והמוצרים הנוכחיים של שחל ו-Raytel בפני בסיס הלקוחות הנרחב של Philips, תוך יצירת סינרגיה בהכנסות. שחל מאמינה שחוזק המותג של Philips בתחום שירותי הרפואה יאפשר בשנים הקרובות לחדירה מהירה של מוצרים חדשים של שחל לפלח שוק חשוב זה.
שחל תקבל מחברת Philips כ-110 מיליון דולר אשר מהווים תשלום ראשוני והמרת חוב בעבור רכישת כלל הפעילויות של חברת Raytel Cardiac Services ופעילויות נלוות נוספות. בנוסף, ולמשך תקופה של עד 9 שנים, תשתתף שחל בהכנסות ממתן שירותי Raytel הנוכחיים ובהכנסות משירותים ומוצרים חדשים מסוימים אשר יופצו בצפון אמריקה כאשר מובטח לשחל תשלום מינימלי בעבורם בהתאם להשגת אבני דרך מוסכמות. כמו כן, תהנה החברה ממכירת מכשירי הטלרפואה המתקדמים שלה לחברת Philips ומהכנסות ממתן שירותי פיתוח.
העסקה, שעדיין טעונה אישור מטעם הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב וכן של בעלי המניות של שחל, צפויה להיסגר ברבע האחרון של שנת 2007. עם השלמת העסקה צפויה חברת שחל לרשום ברבעון הרביעי של השנה רווח הון משמעותי. בנק ההשקעות Wachovia Securities משמשת כיועץ עסקי לחברת שחל בעסקה זו.
ארז אלראי, מנכ"ל משותף של שחל אמר: "אנו שמחים מאוד על ההסכם עם Philips. זהו הישג משמעותי לשחל המהווה חיזוק משמעותי ליחסים שלנו עם שותפינו האסטרטגי ביחד עם היכולת להגביר בצורה מהותית את חדירת מוצרי שחל לשוק האמריקאי. בנוסף מעניקה העסקה לשחל מקורות כספיים משמעותיים לצורך הרחבת הפעילות בגרמניה וכן לפיתוח מוצרים ושווקים נוספים".
רון פיינשטיין, מנכ"ל קבוצת Philips Home Healthcare Solutions הוסיף: "כבר שנים רבות שאנו מכירים את שחל ואת Raytel ואנו מאמינים כי הוספת היכולות של Raytel בתחום ניטור הלב לפורטפוליו שירותי ניטור הלב שלנו יחזק את מעמדנו בתחום שרותי הרפואה הביתיים ובקרב צרכנים בעלי מחלות לב ".
על פי דו"ח משנת 2007 של פרוסט אנד סאליבן שנקרא "שוק שרותי ניטור ואבחון לב בצפון אמריקה" ועל פי מחקרים שנעשו על ידי Raytel Cardiac Services, הוערך השוק האמריקני לשרותי ניטור הלב האמבולטוריים (מחוץ לבית החולים) בכ-1.2 מיליארד דולר בשנת 2006. שוק זה אותו משרתת חברת Raytel Cardiac Services צפוי לצמוח עד שנת 2011 להיקף של כ-6 מיליארד דולר. מגמות דמוגרפיות – כגון הזדקנות האוכלוסיה והגברת ההשמנה, וכן המגמה המתרחבת והולכת של בתי חולים ורופאים למיקור חוץ של שרותי טלרפואה, צפויים לתמוך בהעצת הצמיחה בשוק זה.

כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים
הפנטגון מבקש 3.5 מיליארד דולר לשיקום מלאים בעקבות פעילות צבאית בישראל. בקשה כזו מוגשת אחת למספר חודשים. בנוסף יש הוצאות שוטפות של שכר החיילים והוצאות התחזוקה השוטפות שאינן חלק מתקציב התמיכה בסך 14 מיליארד דולר. העלות הכוללת מגיעה למעל 25 מיליארד דולר
המסמכים התקציביים מצביעים על היקף ההוצאה האמריקאית בעקבות ההגנה על ישראל מול איראן. משרד ההגנה האמריקאי מתכנן להוציא מעל 3.5 מיליארד דולר על שיקום מלאים בעקבות שורת פעולות צבאיות שבוצעו בחודשים האחרונים בהגנה על ישראל. ההוצאה כוללת רכש נרחב של מערכות יירוט, תחזוקת מכ"מים, שיפוץ כלי שיט והובלת תחמושת, וממחישה את העלויות הגבוהות של נוכחות אמריקאית מתוגברת במזרח התיכון.
המסמכים שהוכנו עד חודש מאי ושהוגשו לוועדות הביטחון בקונגרס מתבססים על חוק התמיכות הביטחוניות לישראל משנה שעברה, במסגרתו אושרו כ-14 מיליארד דולר לחידוש מלאים אמריקאים ולרכש מערכות יירוט נוספות עבור ישראל. כמעט כל סעיף במסמכים מוגדר כ"בקשת תקציב חירום". הסכומים האלו לא כוללים את התמיכה הגדולה בעת מלחמת 12 הימים ביוני. למעשה, אישור תקציב לחידוש מלאי מוגש באופן שוטף, אחת למספר חודשים והוא חלק מהתקציב של ה-14 מיליארד דולר. אלא שההוצאות בפועל גדולות הרבה יותר וכוללות גם את "ההוצאות השוטפות הקבועות", לרבות כוח אדם, תחזוקה שוטפת של המערכות הקיימות במזרח התיכון לצורך המלחמה ועוד. מדובר על פי ההערכות על יותר מ-20 מיליארד דולר של תמיכה כלכלית בישראל עוד לפני מלחמת 12 הימים שהזניקה את ההוצאות כנראה לכיוון 25 מיליארד דולר ומעלה.
הגנה מול איראן - טילים, מל"טים ומערכות יירוט מתקדמות
הבקשה התקציבית נועדה לכסות את ההוצאות של פיקוד מרכז האמריקאי בעקבות התקפות איראניות ישירות או באמצעות שלוחותיה, כמו גם השתתפות בפעולות שבוצעו לבקשת ישראל. כך למשל, באפריל אשתקד שיגרה איראן מעל 110 טילים בליסטיים, לפחות 30 טילי שיוט וכ-150 מל"טים, התקפה שנבלמה בעיקר באמצעות מערכות יירוט אמריקאיות. נזכיר כי היקף השימוש גדול פי כמה היה ביוני השנה, כשהסכום הזה ככל הנראה עדיין לא תוקצב.
הבקשה הגדולה ביותר עומדת על כ-1 מיליארד דולר לצורך רכישת מיירטי SM-3 מתקדמים מתוצרת RTX, ובפרט הדגם SM-3 IB Threat Upgrade. מדובר במערכת שמיועדת ליירט טילים בליסטיים בעלות של 9 עד 12 מיליון דולר ליחידה. מערכות אלו הופעלו לראשונה על ידי ספינות הצי האמריקאי במהלך התקיפות האיראניות באפריל שעבר. בנוסף, נדרשת הוצאה נוספת לכיסוי טיסות מיוחדות להובלת מיירטים חדשים במהירות לישראל.
במהלך יוני 2025 השתמשו שתי משחתות אמריקאיות, USS Arleigh Burke ו- USS The Sullivans, במזרח הים התיכון, במיירטי SM-3 כדי להגן על ישראל. הן פעלו לצד סוללות THAAD שהופעלו ביבשה, שיירטו טילים בליסטיים איראניים. בהתאם לכך, בקשה נוספת עומדת על 204 מיליון דולר לרכישת מיירטי THAAD מתוצרת לוקהיד מרטין. כל מיירט כזה עולה כ-12.7 מיליון דולר.
מעבר לרכש המערכות, הפנטגון מבקש תקציבים נוספים לצורך תחזוקה ושדרוג. כך למשל, הוגשה בקשה להקצות 10 מיליון דולר להחלפת מנועים וגנרטורים במערכת המכ"ם TPY-2, המשמשת את מערכות ה-THAAD. במסמכים נכתב כי מדובר בצורך בלתי מתוכנן שנבע מהפעלת מערכות היירוט באופן ממושך.

יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?
הרשות להגנת הצרכן מודיעה על כוונה להטיל קנס של 946 אלף שקל על רשת יוחננוף; ברשת נמצאו מאות מוצרים ללא מחיר, פערים בין מחיר הקופה למחיר על המדף ואי־סימון של ארץ ייצור - השאלה המתבקשת: כמה קנס של פחות ממיליון ירתיע רשת שמגלגלת כ-5 מיליארד שקל בשנה?
אין הרבה אנשים שיחזירו את המיונז למדף אחרי שיגלו בקופה שהוא עולה 12 שקל במקום 8, הרוב בכלל לא ישימו לב לשינוי במחיר בין המדף לקופה בתוך השורות הצפופות בחשבונית. זה חלק מהמשחקים של רשתות השיווק שמשתמשות בחוויית הקניה עמוסת הגירויים כדי להכניס לנו לעגלה מוצרים במחירים שלא חשבנו לשלם. במקרים אחרים המחיר בקופה הוא הפתעה גמורה כי הרשתות מתעצלות או "שוכחות" לציית לחובה של סימון מחירים על מוצרים, גם כאן קשה לראות אנשים שיוותרו על הקטשופ או הטיטולים של התינוק כי יש הבדל של כמה אחוזים בתג המחיר.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה כי בכוונתה להטיל עיצום כספי בהיקף של 946,680 שקל על יוחננוף, אחת מרשתות המזון הגדולות בישראל. על פי הודעת הרשות, החקירה העלתה כי החברה הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן ופגעה בשקיפות כלפי לקוחות. על פי הממצאים, בסניפי הרשת נמצאו מאות מוצרים שעליהם לא היה בכלל מחיר, בניגוד להוראות החוק שמחייבות סימון ברור של המחיר הכולל על גבי כל מוצר.
בנוסף, נמצאו מקרים בהם המחיר שנגבה בקופה היה גבוה מהמחיר שהופיע על המדף או על המוצר עצמו, זו כבר הטעיה חמורה של הצרכן, זו לא רק פגיעה בזכות לקבל מידע אמין לפני הרכישה אלא גם הטעיה מכוונת.
אבל הייתה גם הטעיה נוספת בחלק מהמוצרים המיובאים שנבדקו נמצא כי ארץ הייצור שצוינה על המוצר לא תאמה את ארץ המקור בפועל. כמו כן, יוחננוף
לא סימנה באופן תקין את ארץ הייצור בצמוד לתוצרת חקלאית לא ארוזה או כזו שנארזה במקום המכירה שזו גם פעולה המחויבת על פי החוק.
- יוחננוף בשותפות עם JTLV: מקימות מרכז מסחרי חדש ב-200 מיליון שקל
- דוחות טובים ליוחננוף - מה צפוי בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מליון שקל מתוך יותר מ-5 מיליארד שקל - זו הרתעה?
יוחננוף אולי תצטרך לשלם כמעט מיליון שקל קנס, אבל כשמסתכלים על המספרים
האמיתיים זה נשמע יותר כמו טיפ שהשאירו לקופאית מאשר עונש מרתיע. יוחננוף מגלגלת כמעט 5 מיליארד שקל בשנה ורושמת רווחים של עשרות מיליונים, הרווחים האלו מגיעים גם מהממצאים של חקירת הרשות - מאי־סימון מוצרים, מהפרשי מחירים מול הקופה. הקנס הזה הוא חלקיק מהרווחים ולא
מתקרב אפילו ליצור הרתעה.