איקאה מפיצה קטלוג לשנת 2008 ומורידה מחירים ב-5%
בימים אלה משיקה איקאה בישראל ובעולם כולו את קטלוג 2008. זהו הקטלוג ה-8 של איקאה בישראל, אשר יופץ השנה בהיקף נרחב ל-1.25 מיליון בתי אב, לעומת מיליון בתי אב בשנה שעברה.
השנה תורחב ההפצה במיוחד לאזור הדרום לקראת פתיחת החנות השנייה בסוף השנה בראשון לציון וכן באזור הצפון הרחוק. בהפקת והפצת הקטלוג בעברית הושקעו 8.5 מיליון שקל.
הקטלוג החדש מציג כ-2,871 פריטים, מתוך מגוון כולל של כ-6,500 בחנות, מתוכם 1,780 מוצרים חדשים. כמו כן, הקטלוג נפתח בהצגת אזורים שונים בבית שיזכו לחשיפה ממוקדת, כאשר השנה הדגש הוא על חדר המגורים, המהווה, ברוב המקרים, את לב לבו של הבית ושל חיי המשפחה.
לצד הפצת הקטלוג, מורידה איקאה מחירים בשיעור ממוצע של 5% ל-1,842 מוצרים מהמגוון וזאת למרות עליית האירו בכ-5.5% בממוצע מאוגוסט אשתקד.
בנוסף, איקאה מתחייבת לא לעלות את מחירי מוצרי הקטלוג עד ה-1.8.2008 ומצרפת לקטלוג 7 קופוני הנחה חודשיים למימוש במהלך השנה וגם קופון מתנה בשווי 100 שקל לרכישה מעל 1,000 שקל בחודש בספטמבר.
לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, הורדת המחירים היא חלק המדיניות והקונספט של איקאה בכלל למצוא כל העת הזדמנויות לחיסכון בהוצאות, כך שבסופו של דבר החיסכון יתבטא במחירים הסופיים לצרכן. "החיסכון יכול להתבטא בצמצום עלויות הייצור של החברה העולמית בגלל ייעול קו ייצור או מעבר לחומרי גלם חסכוניים יותר. הוא יכול להתבטא בעלויות האחסון וההובלה, באריזות המוצר, בחיסכון בהוצאות שוטפות בחנות בישראל וכיו"ב", אומר גבאי.