D&B: שנת 2007 תהיה שנת הפלזמה וה-LCD
הגידול המתמיד במכירות של מסכי פלזמה ו-LCD צפוי לתפוס את הנתח המכירות המרכזי של הטלויזיות, כבר מהמחצית השניה של 2007. כך עולה מסקירה שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט. מהסקירה עולה כי היקף מכירת טלוויזיות בישראל נאמד במיליארד שקל בשנה, המשקף מכירות של כחצי מיליון טלוויזיות. מתוך כך, שוק המסכים הדקים תופס כ-40% ומגלגל כ-150 מיליון שקל מדי שנה. נתח השוק הכמותי של המסכים הדקים הולך וגדל על חשבון זה של הטלוויזיות ה"רגילות". בשנת 2006 נמכרו כ-300 אלף טלוויזיות "רגילות", וכ-160 אלף טלוויזיות בעלות מסך דק, ואילו בשנת 2007 הטלוויזיות בעלות המסכים הדקים צפויות לתפוס את הבכורה ולהגיע להיקף מכירות של 240 אלף טלוויזיות, בהשוואה ל-220 אלף טלוויזיות "רגילות" שיימכרו. כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי ההערכות הן כי בעד סוף 2007 מחירי טלוויזיות ה-LCD בעולם צפויים לרדת ב-30%, ואילו מחירי טלוויזיות הפלסמה עתידים לרדת בכ-15%-20%. בשוק הישראלי ירדו מחירי המסכים הדקים ב-20%-30% בשנת 2006, והצפי בשוק הישראלי להמשך שנת 2007 הוא לירידה נוספת של 20%-30%. מסכים דקים נמכרים כיום בגדלים החל מ-20" ועד ל-60" ואף יותר. מסך פלסמה בגודל 42" ומסך LCD בגודל 32" הם הנמכרים ביותר, ומהווים ביחד כמחצית מהיקף המכירות של הטלוויזיות הדקות. לאחר גדלים אלו, הגדלים הנמכרים ביותר הם של טלוויזיות LCD, '20' (כ-20% מהמכירות בשוק), '42', '37' ו-'27'.