תעוזה תשקיע 2 מ' שקל בסטארט-אפ Media Boost
קרן ההון סיכון "תעוזה" יצאה היום בהודעה לבורסה לפיה היא מתכוונת לקחת חלק בהשקעה בחברת הסטארט-אפ הישראלית Media Boost (מדיה בוסט) לפי שווי השקעה כולל של 6 מיליון שקל. תעוזה צפויה להשקיע 2 מיליון שקל מסך ההשקעה הכולל. במסגרת העסקה תשקיע תעוזה כמיליון שקל במזומן וכמיליון שקל נוספים בכפוף לאבני דרך שהוסכמו. בסיום העסקה, צפויה תעוזה להחזיק בכ-14% מחברת הסטארט-אפ. קבוצת משקיעים נוספת תשקיע כ- 4 מיליון שקל לפי אותו הסדר.
מדיה בוסט היא חברת סטארט-אפ ישראלית שפיתחה תוכנה לאופטימיזציה של קמפיינים מקוונים מבוססי מכרזים. את החברה יסד ומנהל כיום אלון מטס, שהיה ממייסדי אתר חבר'ה ו-memory of, אתר ההנצחה הגדול בעולם. לחברה 13 עובדים במרכז מו"פ באור יהודה ומשרדי שיווק ביוסטון. מדיה בוסט שנמצאת היום בשלב הפרה-מרקטינג גייסה כ-12 לקוחות שמנהלים תקציב פרסום כולל של מיליוני דולרים ובניהם: קסמבה שנמכרה לאחרונה תמורת 40 מיליון דולר לחברת live person וחברת sparks network – שמחזיקים ב jdate.
אבי קרבס מנכ"ל תעוזה: "תעוזה רואה בפתרונות אותם פיתחה מדיה בוסט לניבוי עלויות פרסום באינטרנט, כלי מהפכני. שוק הפרסום האינטרנטי מבוסס המכרזים שנשלט כמעט בלעדית על ידי Google מוערך לשנת 2007 בכ-20 מיליארד דולר והפתרון אותו פיתחה מדיה בוסט עונה על צורך אמיתי ופוטנציאל הצמיחה של החברה עצום. אנחנו צופים כי ההחזר הצפוי על ההשקעה במדיה בוסט יהיה גבוה ועל כן החלטנו להשקיעה בחברה".
כלל שוק הפרסום המקוון באינטרנט מוערך נכון לשנת 2007 בכ- 40 מיליארד דולר. בשוק יש כמיליון מפרסמים ורוב תקציבי הפרסום מוחזקים היום על ידי מנועי החיפוש, כמו תוכנית AdWords של Google, שבה נקבעים תעריפי הפרסום במכרז בהתאם לשינויים בהיצע ובביקוש למילים וביטויים בזמן-אמת. מדיה בוסט ייצרה תוכנת אופטימיזציה שמסוגלת לנבא את ההכנסות וההוצאות הצפויות מכל הצעה (bid) לכל מילה או ביטוי ובהתאם לכך לקבוע מה העלות האופטימלית שעל המפרסם להציע ולמה הוא צריך לצפות. השימוש במערכת משפר בממוצע בכ-30% את הרווח של הקמפיין הפרסומי בגוגל. מדיה בוסט גובה בין 3%-5% מתקציב הפרסום.
קרן הון סיכון תעוזה תחזיק כ-14% מהון המניות של מדיה בוסט. קרן הון סיכון "תעוזה" היא חברת השקעות בורסאית הנסחרת בבורסה בתל-אביב ותחתיה נמצאות תשע חברות היי-טק, רובן כבר בשלב מכירות מתקדם.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
