ניתוח טכני: דקס - מגמת עלייה בעיצומה
הכיוון הכללי
הדמיון בין התנהלותו של מדד דקס להתנהלות מדד המעו"ף הוא מדהים. ממש אחים תאומים. סיאמיים אפילו. ומכאן אפשר להבין שהדרך לשורה התחתונה של הסקירה תהיה אופטימית למדי. אבל גם לשוק זה אופי משלו וניתן לו את הכבוד הראוי.
המגמה הראשית במדד דקס היא מגמת עלייה ברורה. ראשיתה ברמת 2,188 הנקודות אי שם בתחילת 2003. עד לשלב הנוכחי המגמה היא מגמת עלייה, ללא סימני חולשה וללא רמז ולפיו היא עומדת על סף סיום. לכן ההנחה היא שכל ירידה תהיה לצורך עלייה.
המגמה המשנית החלה ברמת 5,243 ביוני 2006. יותר משנה שמדד דקס שומר על מגמת עלייה זו וגם התיקונים הטכניים לא הצליחו לגרום לשינוי המגמה המשנית. מבט על גרף עמודות שבועי יגלה שנקודות השיא והשפל מסודרות במבנה עולה. לכן, כאשר המגמה הראשית והמשנית מאוחדות שתיהן ומצביעות לכיוון זהה, מעיד הדבר על עוצמה ומעלה את הסבירות ולפיה השיא האחרון עודנו מחכה אי שם באופק.
ומכאן לטווח הקצר. מטבע הדברים הטווח הקצר הוא תנודתי יותר משום שהוא מייצג את המרכיבים הרגשיים של השוק. כאן אפשר לראות את גל הירידות שהחל ברמת השיא 8,131 והסתיים ברמת 7,750 הנקודות. כפי שאפשר לראות על הגרף, גל ירידות זה שימש כתיקון טכני לגל העליות 7,499 – 8,131 הנקודות. הוא תיקן כמקובל, בין 33% - 66% ובימי המסחר האחרונים נרשמו עליות.
שני ימי עליות אלו מעלים את הסבירות ולפיה התיקון תם וכי פניו של מדד דקס בואכה שיא חדש:
1. במהלך שני ימי עליות אלו שהתאפיינו בנרות ארוכים, כפי שאפשר לראות על הגרף המצורף, נשברו כלפי מעלה שני ממוצעים נעים. השבירה מעלה משמשת כאחד מהסימנים לסיומו של התיקון.
2. בתחתית הגרף אפשר לראות את מדד העוצמה היחסית (rsi) המצוי במגמת עלייה ברורה וברמות גבוהות יחסית. הדינאמיקה שלו מעידה על עוצמה ותואמת את המסר שמעביר המדד עצמו.
רמות תמיכה והתנגדות
1. רמת תמיכה ראשונה ומשמעותית מסתמנת ברמת 7,750 הנקודות
2. נקודת ההתנגדות הראשונה בדרך מעלה שוכנת במחיר של 8,131 הנקודות.
סיכום
הכיוון הוא כלפי מעלה וסביר להניח שבשבועות הקרובים נראה את מדד דקס כובש פסגות חדשות
הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.