ברבעון השני: זינוק במחיר שכירות דירות קטנות בת"א
נמשכות עליות המחירים ברוב אזורי הארץ, אם כי באופן מתון יותר מאשר ברבעון הראשון של 2007. ביחס להיצע הדירות בנות 2 חדרים בתל אביב עולה כי: מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים להשכרה בדרום תל אביב עלה ב-3% ברבעון השני של 2007, לעומת הרבעון הקודם. מחיר שכר דירה ממוצע שנדרש לדירת 2 חדרים בדרום תל אביב עמד ברבעון השני של 2007 על 572 דולר וברבעון הקודם על 557 דולר.
מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים להשכרה במרכז תל אביב עלה ב-10% ברבעון השני של 2007 לעומת הרבעון הקודם. מחיר שכר דירה ממוצע שנדרש לדירת 2 חדרים במרכז תל אביב עמד ברבעון השני של 2007 על 755 דולר וברבעון הקודם על 683 דולר. מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים להשכרה בצפון תל אביב עלה ב-5% ברבעון השני של 2007 לעומת הרבעון הקודם. מחיר שכר דירה ממוצע שנדרש לדירת 2 חדרים בצפון תל אביב עמד ברבעון השני של 2007 על 787 דולר וברבעון הקודם על 748 דולר.
ביחס להיצע הדירות בנות 3 חדרים בתל אביב עולה כי: מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה בדרום תל אביב עלה ב-6% ברבעון השני של 2007 לעומת הרבעון הקודם. מחיר שכר דירה ממוצע שנדרש לדירת 3 חדרים בדרום תל אביב עמד ברבעון השני של 2007 על 683 דולר וברבעון הקודם על 642 דולר.
מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה במרכז תל אביב עלה ב-5.5% ברבעון השני של 2007 לעומת הרבעון הקודם. מחיר שכר דירה ממוצע שנדרש לדירת 3 חדרים במרכז תל אביב עמד ברבעון השני של 2007 על 985 דורל וברבעון הקודם על 933 דולר. מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה בצפון תל אביב (ובזה שכונות עבר הירקון) עלה ב2.5% ברבעון השני של 2007 לעומת הרבעון הקודם. מחיר שכר דירה ממוצע שנדרש לדירת 3 חדרים בצפון תל אביב עמד ברבעון השני של 2007 על 992 דולר וברבעון הקודם על 967 דולר.
בשאר חלקי הארץ בלטו: עליה ברמת גן -גבעתיים (2 חדרים): מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים להשכרה ברמת גן גבעתיים עלה ב 5%, ברבעון השני של 2007 לעומת הרבעון הקודם. מחיר שכר דירה ממוצע שנדרש לדירת 2 חדרים בגבעתיים עמד ברבעון השני של 2007 על 618 דולר. יציבות בבאר שבע: מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים להשכרה נשאר כשהיה ברבעון השני של 2007 לעומת הרבעון הקודם .מחיר שכ"ד ממוצע שנדרש לדירות 2 חד' בב"ש ב-2007 עמד ברבעון השני של 2007 על 287 דולר. עליה של 8.5% נרשמה בירושלים לדירות 2 חדרים להשכרה. שכ"ד הממוצע לדירות 2 חד' בירושלים עמד ברבעון השני של 2007 על 577 דולר. עליה בחיפה והקריות: מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים להשכרה בחיפה והקריות עלה ב-3% ברבעון השני של 2007 לעומת הרבעון הקודם. מחיר שכר דירה ממוצע שנדרש לדירת 2 חדרים בחיפה והקריות עמד ברבעון השני של 2007 על 348 דולר.
עוד נמסר כי נרשמה עליה ברמת גן-גבעתיים: מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה ברמת גן-גבעתיים עלה ב-10.5% ל-778. בבאר שבע, מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה בבאר שבע עלה ב-7.5% ל-376 דולר. בירושלים: מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה בירושלים עלה ב-4.5% ל-648 דולר.
ירידה בחיפה והקריות: מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה בחיפה והקריות ירד ב-3.5% ברבעון השני של 2007 לעומת הרבעון הקודם. מחיר שכר דירה ממוצע שנדרש לדירת 3 חדרים בחיפה והקריות עמד ברבעון השני של 2007 על 407 דולר וברבעון הקודם על 422 דולר.
טראמפ בישראל CHATGPTארה״ב סירבה להפחתת המכסים: שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל יהיה 15%
לאחר מו"מ של מספר חודשים של משרד הכלכלה מול משרד הסחר האמריקאי, במטרה להוריד את המכס מרמה של 17% לשיעור של 10%, הושגה הפחתה מוגבלת בלבד; ארה״ב הודיעה כי תעמיד את שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל על 15%; גורמים מוסרים כי טראמפ מחזיק בקלף של 10% והפחתה מלאה של המכסים, כמנוף במו"מ להסכמים אזוריים
ממשל טראמפ הודיע כי שיעור המכס הכללי שיוטל על יצוא סחורות מישראל לארה״ב יעמוד על 15%, נמוך מהרמה של 17% שנקבעה בתחילה אך גבוה מהיעד המרכזי שאליו כיוונה ישראל, מכס מינימלי של 10%. ההחלטה התקבלה לאחר חודשים של מגעים אינטנסיביים בין נציגי משרד הכלכלה והתעשייה
לבין משרד הסחר האמריקאי, ונחשבת בירושלים לפשרה חלקית בלבד, שאמנם כוללת הקלות משמעותיות ברמת המוצרים, אך אינה מספקת מענה מלא לחשש מפגיעה מתמשכת ביצוא הישראלי.
ההחלטה צפויה לקבל תוקף רשמי עם פרסום הודעת משרד הסחר האמריקאי עד סוף החודש, כחלק מהשלמת
מערך הסכמי המכסים המעודכנים של ארה״ב עם שותפות סחר נוספות. מדובר במהלך רחב יותר שמוביל ממשל טראמפ, שמטרתו לעדכן את מדיניות הסחר האמריקאית ולצמצם גירעונות מסחריים, גם מול מדינות ידידותיות.
מו״מ ממושך והישג חלקי בלבד
במהלך המגעים ביקשה
ישראל להוריד את תקרת המכס הכללית מ-17% ל-10%, רמה שנקבעה על ידי ארה״ב עבור מספר מדינות אחרות. המשלחת הישראלית, שכללה בכירים ממשרד הכלכלה והנספחים המסחריים בארה״ב, הדגישה את מעמדה הייחודי של ישראל כמדינה בעלת הסכם סחר חופשי מלא עם ארה״ב מזה עשרות שנים, ואת
תרומתה של התעשייה הישראלית לשרשראות אספקה אסטרטגיות עבור המשק האמריקאי.
למרות זאת, וושינגטון עמדה על כך ששיעור של 15% יהיה הרף התחתון במסגרת מדיניות המכסים החדשה, החלה על מדינות בעלות מאזן סחר שלילי מול ארה״ב. גורמים כלכליים בישראל ציינו כי הנשיא
טראמפ אינו מוכן בשלב זה לרדת מתחת לרמה זו, מתוך רצון לשמור על אחידות מדיניות ולהותיר לעצמו מרחב תמרון להסכמים עתידיים.
- הכטב"מים הכי טובים: ארה"ב מאבדת גובה וסין סוגרת פערים
- מי שולט בשוק הגז העולמי - קטאר פותחת פער מול ארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פטורים רחבים ומאות מוצרים ללא מכס
לצד האכזבה מהשיעור הכללי, ההסכם המתגבש כולל שורה ארוכה של פטורים והקלות סקטוריאליות. לפי גורמים המעורים בפרטים, מאות מוצרים ישראליים צפויים ליהנות מפטור מלא ממכס, בהם רכיבים לתעשיות התעופה והרכב, שבבים, תרופות גנריות, וקטגוריות נרחבות בתחומי הכימיה, המתכות, המזון והתוספים הרפואיים.

בית המשפט: ארנון בר-דוד יורחק מההסתדרות 90 יום נוספים
בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת המשטרה וקבע כי חזרתו של ארנון בר-דוד לכהונת יו״ר ההסתדרות בשלב זה עלולה לאפשר השפעה על עדים ולשבש את החקירה; הורה על המשך הרחקתו מהארגון ועל איסור יצירת קשר עם עשרות מעורבים בפרשה
בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת המשטרה והורה על הארכת הרחקתו של יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מתפקידו ומהארגון לתקופה של 90 ימים נוספים. בהחלטה קבעה השופטת דורית סבן-נוי כי בשלב הנוכחי של החקירה קיימת סכנה ממשית לפגיעה בה ולשיבושה, אם בר-דוד ישוב לכהן בתפקידו. לדבריה, השבתו לכהונה, "בשים לב לעוצמת הראיות שהונחה לעיוני בשלב כה מוקדם של החקירה", עלולה "לאפשר השפעה על עדים וסיכון ממשי לפגיעה בחקירה ושיבושה".
בהתאם להחלטה, נאסר על בר-דוד להתקרב למשרדי ההסתדרות ולגופים הקשורים אליה למרחק של לפחות 500 מטר, וכן ליצור קשר ישיר או עקיף עם כ-30 גורמים המעורבים בפרשה, בהם חשודים ועדים. בית המשפט קבע כי חזרתו לתפקיד בשלב זה עלולה לא רק להשפיע על עדים, אלא גם להקל על ביצוע עבירות דומות לאלו המיוחסות לו. השופטת הדגישה כי מדובר ב"תפקיד בעל השפעה רבה על הציבור והמשק בכללותו", ולכן כל החלטה הנוגעת לחזרה לתפקיד מחייבת זהירות יתרה.
בהחלטה ניתנה התייחסות נרחבת גם למצב הראייתי בתיק. השופטת ציינה כי החומר שהוצג בפניה מצביע על תשתית ראייתית משמעותית כבר בשלב מוקדם יחסית של ההליך. לדבריה, לאחר שעיינה בחקירותיו של בר-דוד, הן במהלך ימי מעצרו והן לאחר שחרורו, לא נמצא בהן דבר שיש בו כדי להחליש את החשד. להפך, "ביצוע פעולות החקירה מאז שחרורו של המשיב הוביל דווקא להתעצמות והתעבות החשד הסביר בעניינו". עוד צוין כי החקירה נמצאת בעיצומה, עם מאות עדויות שנגבו ועשרות חשודים ועדים שנחקרו, והיא ממשיכה להסתעף לכיוונים נוספים.
בית המשפט דחה גם את טענת ההגנה שלפיה מדובר בפרשנות שגויה של סמכויות יו״ר ההסתדרות. בהחלטה נקבע כי קיים חשד סביר לכך שבר-דוד פעל לכאורה "בכובעו כיו״ר ההסתדרות וניצל את מעמדו הרם שלא כדין", תוך שימוש בכוח ובסמכויות הנלווים לתפקיד. השופטת הבהירה כי מארג הראיות אינו נשען על מקור אחד בלבד, אלא מבוסס על מצבור רחב של ראיות הקושרות את בר-דוד באופן ישיר לחשדות.
- כל השמות בפרשת "יד לוחצת יד"
- אף אחד לא הופתע כשסוכן הביטוח המוכר נחשד בשוחד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, בר-דוד ובכירים נוספים בהסתדרות פעלו לקדם אינטרסים כלכליים של סוכנות ביטוח מסוימת בקרב ועדי עובדים המאוגדים בהסתדרות, ללא קיום הליכי מכרז, ובתמורה לטובות הנאה שונות. המשטרה טוענת כי מדובר במנגנון שיטתי שנועד לעשות שימוש במשאבי ההסתדרות לצרכים פרטיים. בהקשר זה דחה בית המשפט את הצעתו של בר-דוד לשוב לתפקידו תחת מגבלות ופיקוח, לאחר שנקבע כי העבירות בוצעו לכאורה "בחדרי-חדרים ובדלתיים סגורות", וכי גם מנגנוני פיקוח פורמליים אינם מפחיתים את החשש לביצוען.
