סך ההוצאות השנתי על מוצרי קוסמטיקה: מיליארד שקל

זהו הסכום שמבזבזות נשות ישראל על מוצרי טיפוח ואיפור מדי שנה, על פי סקר של TNS ורשת סופר פארם; המוצרים הנפוצים: צבעי שיער ובשמים
אפרת אדיר |

בכל שנה מוציאים הצרכנים בישראל מיליארד שקל על מוצרי קוסמטיקה - טיפוח ואיפור, כך עולה מסקר משותף של מכון המחקר TNS טלסקר ורשת "סופר פארם" לקראת תערוכת ה"ביוטי סיטי" שתיפתח מחר (ג') ביוזמת הרשת ותעסוק בתחומי היופי, אופנה ואסתטיקה.

עוד עלה מהסקר, שנערך בקרב 500 נשאלות בגילאי 18 ומעלה, כי בשנה האחרונה נקנו בישראל: 920 אלף מסקרות, 90 אלף שפתונים,820 אלף עפרונות לעיניים, 7.2 מיליון צבעי שיער, 400 אלף יחידות פודרה, 580 אלף צלליות לעיניים, 1.2 מיליון בשמי גברים ו-1.6 מיליון בשמים לנשים.

כמו כן, 28.8% מהנשים חושבות שיופי מאד חשוב להצלחה בחיים ו-48% נוספות חושבות שיופי הוא מרכיב די חשוב. רק 3.7% ציינו כי היופי כלל אינו חשוב, ו-17.7% ציינו שהוא "לא כל כך חשוב".

כצפוי, אצל החילוניות הנושא חשוב יותר ו-82% טענו שהיופי חשוב, לעומת 62% בקרב הדתיות. מעניין לראות כי 82% מהגרושות טענו שיופי חשוב להצלחה בחיים, לעומת רק 72% בקרב הרווקות.

מעל שליש מהנשים "שלמות" עם המראה שלהן - 37% לא היו משנות דבר. האיבר שנחשב לבעייתי ביותר בקרב נשים הוא הבטן - 13.7% היו משנות אותו, ואחריו הישבן (7.3%), החזה (6.8%), האף (4.5%) והפנים (3.3%).

בנוסף, לא כל הנשים מאמינות למחמאות - 15% ציינו כי הן אף פעם לא מאמינות למחמאות שנותנים להן, ו-48.9% טענו כי תלוי ממי התקבלה המחמאה.

האם הישראליות משקיעות בלבוש לעבודה?

כ-2/3 מהנשים העובדות מקפידות להשקיע ולהתלבש יפה לעבודה מדי יום. 12% משקיעות רק כשיש להן פגישות או אירועים מיוחדים, ו-20% אינן משקיעות באופן מיוחד.

גרושות משקיעות יותר - 74% מהגרושות ציינו שהן תמיד מתלבשות יפה לעומת רק 57% מהרווקות. בבחינת חלוקה לאזורים, בירושלים מקפידים על הלבוש יותר (74% תמיד לבושות יפה לעבודה) לעומת תושבות אזור חיוג 04 שרק 58% מהן משקיעות בלבוש מדי יום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה