סודות העיר: סדנאות עיתונות וסטיילינג של רשת העיר

בין המרצים בסדנאות: מו"ל הארץ עמוס שוקן, הפובליציסט ארי שביט, כתבת השיווק והפרסום איילה צורף והמעצבים רונן לוין ויוסף; הסדנאות בתשלום
אפרת אדיר |

רשת המקומונים "העיר" יוצאת בפרויקט מיוחד בשם "סודות העיר", במסגרתו יקיים עיתון העיר תל אביב, החל מהשבוע הקרוב, שתי סדנאות ייחודיות - סדנת עיתונות וסדנת סטיילינג, בהן ירצו אישים בולטים מעולם העיתונות ומתחום הסטיילינג בישראל.

הסדנאות יתקיימו במועדון ה"דאדא" בתל אביב והנהלת העיתון דיווחה על היענות גדולה מצד קהל קוראי העיתון, בהרשמה אליהן. הסדנאות בתשלום וכוללות 6 מפגשים אחת לשבוע , 3 שעות למפגש.

לדברי רשת המקומונים, הפרויקט נערך כחלק ממדיניות "העיר" להעמקת החיבור האמיתי, הישיר והבלתי אמצעי של עיתוני הרשת עם קהל הקוראים, שהתחזקה עם המהלך למיתוג העיתונים מחדש, שהובילה הרשת בחודש ינואר האחרון.

סדנת העיתונות, שתיפתח ביום שלישי הקרוב (12.6), בהנחייתו של הכתב והעורך, יואב זאבי, תציג הרצאות מפי בכירי העיתונאים והעורכים ברשת "העיר" וב"הארץ".

בין המרצים בסדנה: מו"ל "הארץ" עמוס שוקן על 'הדילמות שמדירות שינה מעיניו של מוציא לאור', הפובליציסט ארי שביט שירצה על 'תורת הראיון', התחקירן גידי וייץ שירצה בנושא 'אמנות התחקיר', ראש דסק חדשות "הארץ" רונן זרצקי שידבר על 'המרוץ אחר הסקופ', הכותב והעורך שאול ביבי על 'כתיבה מגזינית מזווית אישית', כתבת השיווק והפרסום של TheMarker איילה צורף על 'ביצת העיתונות'. במקביל להרצאות יתקיימו שיעורים במהלכם ילוו מארגני הסדנה את המשתתפים בתהליך של כתיבה ועריכה של כתבת מגזין.

סדנת הסטיילינג, שתיפתח ביום שני הבא (18.6), תכלול 6 מפגשים שבועיים, במהלכם ייחשפו משתתפי הסדנה ל"סודות הקטנים של הסטיילינג". בין המרצים בסדנה: רונן לוין, מעצב אופנה ומרצה בכיר בשנקר, תמר מרקוביץ', קניינית אופנה וסטייליסטית, שתרצה על 'טרנדים ואקססוריס - איך עושים את החיבורים הנכונים', וורד ספיבק, מבכירי המאפרים בארץ, שתעביר סדנת איפור.

בנוסף, ייערך מפגש של המשתתפים עם המעצב יוסף ללמידת יצירת סגנון אישי והתאמה למבנה גוף.

לדברי ישראל גולדשטיין, מנכ"ל רשת העיר, "רשת העיר, שיצאה במהלך מיתוג רחב היקף במהלך ינואר האחרון, משלימה צעד נוסף בדרך להגשמת חזונה להפוך לסוג של "מחולל עירוני", הפועל ומייצר חוויות לתושבי העיר גם מחוץ לגבולות העיתון".

"הבחירה בשתי סדנאות בנושאים אלו נובעת, בין היתר, ממחסור מסוים במידע מסוג זה המועבר בצורה חוויתית ולא במסגרת לימודית, שגילינו בקרב הקהל שלנו, מהיכולת להביא לידי ביטוי את היתרונות היחסיים של הרשת בתחומים אלו ומתוך חשיבה על תכנים הנחשבים בלתי נגישים לציבור הרחב, שאנו כגוף תקשורת ועיתונות מוביל, יודעים לספק. אנו רואים בפרויקט זה תחילתה של מסורת ונפעל להמשיך ולהרחיב את הסדנאות לטובת קהל קוראינו", הוסיף גולדשטיין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה