סקר TIM לחודש מאי: גוגל עדיין בראש, יציבות בחמישיה

כך עולה מהסקר החודשי לדרוג אתרי האינטרנט המובילים בישראל; סקר TIM החצי-שנתי המורחב מתבצע בימים אלו ויפורסם במהלך חודש יולי
אפרת אדיר |

חברת "TNS טלסקר" מפרסמת לראשונה את נתוני סקר TIM™ במתכונת חודשית. הסקר מדרג את אתרי האינטרנט המובילים בישראל על פי בדיקה שנערכה במהלך חודש מאי 2007 בקרב מדגם און-ליין של 1,012 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה, תוך השוואתו לשני סקרי TIM™ האחרונים.

במקום הראשון בדרוג האתרים המובילים צועדת שוב גוגל עם 87.2% שיעורי חשיפה שבועיים. גוגל שומרת על מעמדה כמו בסקרים הקודמים ויורדת מעט בשיעורי החשיפה מ-88.8% בסקר TIM אפריל 2007.

גם וואלה! ו-YNET מתמקמות כהרגלן במקום השני והשלישי בהתאמה. וואלה! עם 77.1 אחוזי חשיפה שבועיים ו-YNET עם 61.1% שיעורי חשיפה בשבוע.

במקום הרביעי והחמישי עדיין נשמרת יציבות עם האתרים "נענע" ו-MSN בהתאמה. אתר "נענע" עלה בכ-3% חשיפה שבועיים מהסקר הקודם ל-38.3%. MSN עולה ל-32.6% חשיפה לאחר ירידה של כ-2.5% בשיעורי החשיפה מחודש אפריל.

חילופי מקום מתקיימים בין פורטל "תפוז" שקפץ למקום ה-6 במקומו של אתר החדשות והבידור NRG, מבית מעריב, שירד שלב למקום ה-7, בהשוואה לסקר TIM מחודש אפריל. תפוז עלה מ-26.5 אחוזי חשיפה באפריל ל-29.7% חשיפה בסקר הנוכחי.

אתר השוואת המחירים מקבוצת דפי זהב - "זאפ" - התקדם שלב למקום ה-8 אך ירד בשיעורי החשיפה השבועיים מ-23.4% ל-22.5%. אתר "דפי זהב" עצמו טיפס אף הוא שלב למקום ה-9 עם 20.8% חשיפה שבועיים.

גם לטלוויזיה יש ייצוג בסקר ואתר הזכיינית "קשת" סוגר את העשירייה בדרוג אתרי האינטרנט לחודש מאי עם ירידה ניכרת בשיעור החשיפה השבועי מ-24.5% בחודש אפריל ל-19.4%, עובדה המורידה אותו 2 שלבים בדרוג.

ירידה נוספת של 2 שלבים ממקמת את אתר הספורט ONE במקום ה-13 בטבלה עם 17.1% שיעורי חשיפה לעומת מיקומו במקום ה-11 בסקר הקודם עם 18.4%. אתר "ספורט 5", המתחרה, יורד שלב מהמקום ה-14 ל-15 בטבלה, אך עם שיעורי חשיפה גבוהים יותר של 13.3% לעומת 13% בסקר הקודם.

בבחינת האתרים הכלכליים, מטפס אתר "גלובס" 3 מקומות למקום ה-14 עם שיעורי חשיפה שבועיים של 13.5% לעומת 9.9% בלבד בחודש אפריל. אתר "דה מרקר" יורד שלב למקום ה-16 עם 12.6% חשיפה.

סוגר את הטבלה במקום ה-19 אתר הקליפים והסרטונים "פליקס" בשיתוף פורטל האינטרנט תפוז, עם עלייה קלה בשיעורי החשיפה - 10.9% לעומת 9.8% בחודש אפריל.

על-פי סקרי TIM™, מכלל הגולשים באינטרנט בגילאי 13+ בישראל, כ-96% נוהגים לגלוש מן הבית; כ-38% עושים זאת (גם) ממקומות עבודה; כ-18% ממוסדות חינוך (ביה"ס, אוניברסיטה); ועוד כ-27% גולשים (גם) ממקומות נוספים מחוץ לבית. בסך הכל, 60% מכלל הגולשים נוהגים לגלוש מחוץ לבית - מגמה הולכת ומתעצמת לאורך זמן.

כמו כן, במהלך חודש יוני יתבצע סקר TIM™ החצי-שנתי במתכונת מורחבת. ממצאי הסקר יתפרסמו במהלך חודש יולי הקרוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה