מידע למייצגים ממאגרי מידע
1. רקע 1.1. בהתאם: לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) (הוראת שעה), התשס"ו-2006; תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) (הוראת שעה) (תיקון), התשס"ו-2006; ותקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) (תיקון מס' 2), התשס"ו-2006 - קיבלו בעלי העסקים בצפון, בעקבות מלחמת לבנון השנייה, שני סוגי פיצוי בהתאם לסוג הנזק: פיצוי בגין נזק ישיר - פיצוי בעבור נזקים לרכוש העסק. פיצוי בגין נזק עקיף - פיצוי בשל צמצום פעילות העסק בתקופת המלחמה (החזר שכר עבודה למעסיק ואובדן רווחים שנגרמו בשל פגיעה בפעילות עקב המלחמה). 1.2. הפיצוי בשל הנזק העקיף שולם בעבור תקופת המלחמה ולאחריה בענפים מסויימים (בחודשים יולי-אוקטובר), בהתאם למסלול הפיצוי הרלוונטי. תשלום הפיצוי בפועל נעשה במהלך שנת 2006 ו/או במהלך שנת 2007. 1.3. סכום הפיצוי בגין נזקי המלחמה מהווה הכנסה אותה יש לכלול בדוח רווח והפסד. רישום ההכנסה יתבצע בכל מקרה, לפי כללי החשבונאות המקובלים. 2. כחלק משיפור השירות ללקוחות רשות המסים, ניתנת למייצגים המקושרים לשע"ם האפשרות לצפות בסכום הפיצויים הנ"ל, ששולם ללקוחותיהם. במסגרת השאילתא ניתן לקבל מידע לפי סוג הפיצוי ששולם, בהתאם לתאריך התשלום ועל פי מספר התביעה. אנו פועלים גם לשילוב נתוני הניכוי במקור שנוכו מסכום הפיצויים בשאילתא. 3. מייצג יקבל את הנתונים רק בעבור לקוחותיו עבורם הוזן ייפוי כוח למחשב שע"ם. במקרה שמדובר בשותפות הרשומה במע"מ, יקבל המייצג את המידע רק אם הוא מוגדר כמייצג של השותפות ושל כל אחד מהשותפים (המידע ימסר על פי מספר השותפות). 4. השימוש בשאילתא לקבלת מידע על פיצוי עקיף או ישיר עסקי שקיבל לקוח, יש לבחור בחלופה מספר 1 - פיצויי מלחמה ולהקיש את מספר תעודת הזהות, או ח.פ. או מספר שותפות במע"מ של הלקוח לפי הענין, לאחר מכן יש להקיש ENTER. 5. מגבלות 5.1. מאגר הנתונים ממנו שואבת השאילתא מידע הוא מאגר מורכב המתעדכן גם בימים אלו. לפיכך, אין במידע הנמסר בשאילתא כדי לאשר סופית כי זה סכום הפיצוי שהתקבל. יש לבדוק ולאמת את המידע עם הלקוחות - הניזוקים, כדי לקבוע סופית מה סכום הפיצוי וניכוי המס במקור. 5.2. קיימים מספר סוגי מקרים מיוחדים בהם יש לבחון במיוחד את נכונות סכום הפיצוי שהתקבל בהשוואה לנתונים המוצגים בשאילתא MEDM: 5.2.1. פיצוי שהועבר לחשבון בנק סגור או שגוי - במקרה זה מופיע במערכת שהפיצוי הועבר לחשבון הבנק של הלקוח - הניזוק, אך הלקוח לא קיבל את הפיצוי בפועל. מקרים מסוג זה נוצרו מאחר שהניזוק לא עדכן את פרטי החשבון בשע"ם ו/או נקלט חשבון בנק שגוי. מקרים אלו מטופלים בצורה מיוחדת במוקד הפיצוי הרלבנטי. 5.2.2. החזר פיצוי - מקרים בהם ניזוקים קיבלו בטעות פיצוי והחזירו אותו ביוזמתם ו/או לאחר פניית רשות המסים. סכום הפיצוי שהוחזר לא בהכרח מעודכן במאגר הנתונים. במקרה זה, ניתן להימנע מלכלול את סכום הפיצוי שהוחזר כהכנסה רק אם הניזוק מציג מסמכים מרשות המסים או מהחשכ"ל בהם אושר החזר הפיצוי וכן דפי בנק המעידים על סכום הפיצוי שהתקבל בפועל בגין המלחמה ועל הסכום שהוחזר לרשות המסים. 5.2.3. החזר פיצוי בהסדר תשלומים - קיימים מקרים בהם ניזוקים החזירו או מחזירים את סכום הפיצוי בתשלומים לרשות המסים. במקרה כזה, על הניזוק להציג מסמך מרשות המסים לפיו הוא מחזיר את סכום הפיצוי. 6. אנו פועלים כל העת לשיפור הנתונים המוצגים במסגרת השאילתא ולעדכון מאגר הנתונים. 7. ברצוני להודות לעובדי שע"ם, לגב' רחל מלאך ומר אבי בן יוסף ממוקד הפיצוי העקיף בבנין קריית הממשלה בתל אביב, ולגב' זילפה גלינדוס ממוקד הפיצוי העקיף בנושא מסלול המחזורים במע"מ, על הסיוע והנכונות והעבודה בעת הקמת השאילתא. 8. אנו מקוים כי השימוש בשאילתא יקל על המייצגים בעת הכנת הדוחות השנתיים למס הכנסה לשנים 2006 ו-2007. חוזר רשות המסים בישראל מיום 14.5.2007.