הישראלים "גיהצו" ורווחי ישראכרט גדלו ב-9.9%
הגידול המתמיד בשימוש בכרטיסי האשראי בישראל בא לידי ביטוי היום גם בשורה התחתונה בדוחותיה הרבעוניים של חברת כרטיסי האשראי - ישראכרט שבבעלותו המלאה של בנק הפועלים.
רווחי ישראכרט ברבעון הראשון של שנת 2007, לפני מיסים בתוספת תשלומים לבנקים, הגיע ל- 166 מיליון שקל, לעומת 151 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2006, גידול בשיעור של % 9.9. הרווח הנקי הגיע ל- 36 מיליון שקל לעומת 32 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2006, גידול בשיעור של 12.5%.
בשורה העליונה עמדו הכנסותיה של ישראכרט על 324 מיליון שקל, לעומת 294 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2006, גידול בשיעור של % 10.2.
התשלומים לבנקים ברבעון הראשון של שנת 2007 הגיעו ל- 113 מיליון שקל לעומת 106 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2006, גידול בשיעור של 6.6%.
מחזור הקניות של תשלובת ישראכרט, המאגדת תחת קורת גג ניהולית ותפעולית משותפת את חברות ישראכרט, יורופיי ופועלים אקספרס, הגיע ל- 16.3 מיליארד שקל, לעומת 14.5 מליארד שקל ברבעון הראשון של שנת 2006, גידול בשיעור של 12.4%. מספר הכרטיסים נכון לסוף חודש מרץ 2007 עמד על 2.6 מיליון כרטיסים, גידול של כ-4% מול התקופה המקבילה אשתקד.
ההוצאות (לפני התשלומים לבנקים) הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2007 ב- 158 מיליון שקל, בהשוואה ל-143 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2006, גידול בשיעור של 10.5%.
חיים קרופסקי, מנכ"ל תשלובת ישראכרט ציין כי: "הרבעון הראשון לשנת 2007 מאופיין בהמשך הגידול ברווחיות התשלובת ובהיקפי פעילותה כתוצאה מגידול בפעילות ענף כרטיסי האשראי בארץ. הגידול בפעילות הענפית נובע מהמשך ההתרחבות בפעילות המשקית במרבית ענפי המשק וכן בפעילות בתיירות יוצאת ובתיירות נכנסת. לישראכרט, אתגרים עסקיים ואחריות כלכלית ומשקית להמשך צמיחת הענף והתפתחותו בסביבה עסקית משתנה. ישראכרט שמה לה למטרה, למקסם את הערך עבור בעלי מניותיה ועבור לקוחותיה במגזרים השונים".
נציין, כי ממחקר שערכה קבוצת BDI על ענף כרטיסי האשראי עלה, כי בשנת 2006 גדל היקף הרכישות בכרטיסי האשראי על ידי צרכנים פרטיים בשיעור של כ- 9.6% והסתכם בכ- 132 מיליארד שקל. מהמחקר עולה כי עיקר הרכישות בכרטיסי אשראי ב-2006, כמו ב-2005 הינן רכישות מזון ומשקאות, המהוות כ-21% מסך הרכישות. היקף רכישות השירותים גדל מעט ועמד על כ-20%, רכישות מוצרי התעשייה גדלו בכ-14% השנה והיקפן מסך הרכישות גדל גם הוא ומהווה כ-19% מהרכישות.