תקופת המעבר של וואלה שחקה את הרווח הנקי לרבעון ה-1

הרווח עמד על 1.48 מיליון שקל לעומת 5.07 מיליון ברבעון המקביל 2006. מנגד, הכנסות החברה רשמו גידול של 13%. בוואלה מעריכים כי הגידול בתחום הסלולר, ה-AdVantage, והשת"פ עם ICQ ישמשו כמנועי הצמיחה של החברה
דותן לוי |

חברת וואלה!, פורטל האינטרנט הישראלי שמשרת קהילה של 5 מיליון גולשים הציגה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2007 תוך שהיא מציגה תוצאות מעורבות.

בשורה התחתונה, חל קיטון חד בסעיף הרווח הנקי שהסתכם ב-1.48 מיליון שקל לעומת 5.07 מיליון בתקופה המקבילה 2006. מנגד, הכנסות עמדו על 27.2 מיליון שקל - גידול של כ-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

שיפור נרשם גם ברווח התפעולי של וואלה! שהסתכם בכ-2.2 מיליון שקל ברבעון הראשון, בהשוואה לכ- 1.3 מיליון שקל ברבעון הקודם, ורווח תפעולי של כ- 4.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי ה-EBITDA ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.8 מליון שקל, לעומת כ-2.9 מליון ברבעון הקודם, וכ-5.9 מליון ברבעון המקביל.

בדומה לדוחות הרבעון הקודם ואללה עדיין מצהירה כי היא נמצאת בתקופת מעבר אשר מוקדשת לבנייה והשקה אינטנסיבית של מנועי צמיחה חדשים: AdVantage - פלטפורמת הפרסום של מודעות טקסט בתוצאות חיפוש - הושקה לקראת סוף אפריל 2007 ושיתוף הפעולה עם ICQ, צפויים להגדיל משמעותית את שטחי הפרסום של החברה.

מנוע צמיחה נוסף עליו בונים בוואלה הוא תחום התוכן הסלולרי, נעשתה פעילות מסחרית ופיתוחית והוא צפוי להתחיל לצמוח במחצית השניה של השנה. במקביל, עם המשך הגידול בבביקושים לפרסום אינטרנטי והצמיחה הכללית בשוק זה, לצד העלייה העקבית של תנועת הגולשים בפורטל, עדכנה וואלה! את המחירון של מוצרי הפרסום שלה – וגם מהלך זה צפוי לתרום לגידול בהכנסות בהמשך השנה.

יש לציין כי חלק גדול מהירידה ברווחים ברבעון הראשון נבעה מיישום תוכנית מעבר לחוות שרתים חדשה, אשר בהקמתה בוצעו השקעות גדולות עוד בשנה הקודמת. תהליך המעבר לחווה החדשה צפוי להיפרס על פני רוב שנה זו והוא כרוך בעלייה זמנית של חלק מההוצאות על תשתית בגין הצורך להחזיק בקווי תקשורת כפולים כמו גם בכוח אדם כפול בשתי החוות – הישנה והחדשה – בתקופת המעבר.

לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "הכנסות וואלה! מפרסום מקוון ממשיכות לצמוח והחברה ממשיכה להיות השחקן המוביל בתחום בישראל תוך מתן תוצאות מצוינות למפרסמים שלנו. ב-2007 אנחנו מגדילים משמעותית את הוצאות הפיתוח (R&D) שלנו במטרה להיכנס לתחומי צמיחה חדשים אשר יבססו ויגדילו את הרייטינג המוביל של החברה, כמו גם את יכולת המוניטיזציה והתרגום של רייטינג זה להכנסות ורווח. ההשקה המוצלחת של AdVantage מאפשרת לוואלה! להיכנס לתחום הצומח במהירות של פרסום טקסטואלי מכוון חיפוש ותוכן, ומאפשרת לוואלה! להעניק למפרסמים את החבילה המגוונת והיעילה ביותר של מוצרי פרסום ושיווק".

ישועה הוסיף: " וואלה! הוא המותג המוביל והאהוב ביותר באינטרנט בישראל ולחברה המגוון הגדול ביותר של תכנים ומוצרים המשרתים כמליון גולשים מידי יום. למרות זאת השאירה החברה את תחום התוכן הסלולרי למתחריה. אנו פועלים באינטנסיביות לתקן את המצב וכבר בחודשים הקרובים יוכלו גולשי וואלה! לקבל את מרבית המוצרים והתכנים של החברה גם בסלולר, וזאת עם כל המפעילים".

לדברי יניב וידבסקי, סמנכ"ל הכספים של וואלה! : "החברה פועלת לגיוון תמהיל ההכנסות באופן העשוי להקטין במשך הזמן את עלויות המכירה והשיווק (ע"י הקטנת נתח ההכנסות החייב בעמלות למשרדי פרסום). כמו כן, במקביל להשלמת המעבר לחוות השרתים החדשה, פועלת החברה כבר בימים אלו לשפור ה-Abuse של מערכות הדואר, במגמה להקטין את ההוצאות השוטפות על תשתיות תקשורת ונפחי אחסון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה