תפוז מדווחת על ירידה ברווחיות למרות הגידול בהכנסות
חברת תפוז אנשים פרסמה היום דוחותיה לרבעון הראשון של 2007, כאשר היא מדווחת על צמיחה של 38% בשורת ההכנסות ל-7.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח רשמה החברה כ-250 אלף שקל, ירידה לעומת רווח של כ- 860 אלף שקל ברבעון המקביל בשנת 2006.
בניטרול ההוצאות בגין ה-BlogTv וההפרשות בגין האופציות, הסתכם הרווח הנקי ברבעון הראשון בכ-1.1 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה נובעות כיום מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי, כאשר ראוי לציין שההכנסות מתחום התוכן הסלולרי נהנו מזינוק של 73% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-4.5 מיליון שקל. ההכנסות מתחום האינטרנט הסתכמו ברבעון הראשון בכ- 3.3 מיליון שקל, צמיחה של כ- 10% לעומת הכנסות התחום ברבעון המקביל בשנת 2006.
כמו כן, תפוז כוללת בתוצאותיה את חלקה (33.3%) בהפסדי אתר הסחר האלקטרוני "גט איט", וכן את חלקה (33.3%) בהפסדי אתר ההיכרויות "כפיות" שנרכש במהלך 2006. בעקבות זאת, הסתכמו ההפסדים בגין חלקה של תפוז בתוצאות חברות מוחזקות בכ- 360 אלף שקל ברבעון הראשון של 2007, לעומת כ- 125 אלף שקל ברבעון הראשון של שנת 2006.
אחד היעדים המרכזים של החברה הינו להשיק ולהפעיל את מוצר ה-BlogTV במספר מדינות ברחבי העולם. במהלך הרבעון הושק רשמית אתר החברה בקנדה בקמפיין שיווקי נרחב. בחודש אפריל ביקרו באתר blogtv.ca כ-1.1 מליון גולשים שונים. במסגרת ההכנות להשקת האתר בעולם, הושק השבוע אתר הבטא blogTV.com.
גיא אליאב, מנכ"ל תפוז אנשים, אמר היום: "אנו ממשיכים להרחיב את פעילותנו בכל התחומים, ובטווח הקצר הדבר מתבטא במידה מסויימת ברווחיות החברה. בין היתר, פיתחנו והקמנו את הפעילות הבינלאומית למוצר ה-BlogTV, השקנו את אתר שיתוף קבצי הווידאו Flix, שהפך לפופולרי ביותר בתחומו בישראל, נכנסנו גם לתחום ההיכרויות ולאחרונה גם השקנו את אתר OK- עמוד בית בעיצוב אישי."
אליאב הוסיף "שבמקביל, נמשכה הצמיחה הגבוהה בתחום התוכן הסלולרי, שאנו צופים לו המשך צמיחה חזקה גם בהמשך שנת 2007. הפעילויות החדשות אליהן נכנסנו כרוכות , בין היתר, בהגדלת הוצאות פיתוח ושיווק, אך אני משוכנע שמדובר בפעילויות שיהוו את מנועי הצמיחה העתידיים של תפוז, ושיתרמו להגדלת רווחי תפוז בעתיד הלא רחוק".