מנועי בית שמש: הרווח זינק פי חמש והמכירות ב-14%

סיימה את הרבעון עם הכנסות של 51.7 מיליון שקל. מדווחת כי 6 לקוחות מהווים 90% מהמכירות. צבר ההזמנות בין הרבעון הנוכחי ל-2009 - 353 מ'' ש''
שי פאוזנר |

חברת מנועי בית שמש סגרה רבעון מוצלח נוסף עם גידול של 14% במכירות לכ-51.66 מיליון שקל וזינוק של 411% ברווח הנקי לסך של כ-3.85 מיליון שקל. העליה במכירות יוחסה לגידול בביקושים במסגרת הסכמי מכירות רב שנתיים עם לקוחות חדשים וקיימים ולעליית מחירים שנבעה מהתייקרות חומרי הגלם וחלקי החילוף. ששת הלקוחות הגדולים של החברה ברבעון החולף (כ-90% מהמכירות) כללו, בין היתר, את MTU, פראט אנד וויטני, G.E, משרד הבטחון, והמילטון.

אבנר שחם, מנכ"ל מנועי בית שמש מסר, כי המשך צמיחת החברה ברבעון הראשון השנה והשיפור בתוצאות נובעים מהרחבת ההתקשרויות של החברה בהסכמי מסגרת רב-שנתיים ומגידול בביקושים בתעשיית המטוסים בעולם ובמפעלים המייצרים ומשפצים חלקי מטוסים, כמו מפעלי מנועי הסילון. הצמיחה במכירות ברבעון הראשון השנה צפויה להימשך גם בהמשך השנה וזאת על בסיס צבר ההזמנות של החברה.

צבר ההזמנות של החברה לשנת 2007 מהרבעון השני ואילך מסתכם ב-162 מיליון שקל ומשנת 2008 ואילך ב-353 מיליון שקל.

הצמיחה במכירות החברה ברבעון הראשון השנה לוותה בשיפור בשיעורי הריוווחיות. כך, הרווח הגלמי עלה ב-28.5% לכ-7.59 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות הגיע ל-14.7% לעומת 13% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עלה בכ-95% לכ-3.89 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות הגיע ל-7.5% לעומת כ-4.4% בתקופה המקבילה. העליה החדה ברווח התפעולי נבעה מהעליה במכירות וברווח הגלמי ומירידה בהוצאות מכירה הנהלה וכלליות.

ברבעון הראשון השנה עברה החברה להכנסות מימון בסך של 79 אלף שקל לעומת הוצאות מימון של כ-1.25 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי המהותי בסעיף המימון נובע מן התיסוף שחל בשער השקל מול הדולר, עקב העובדה שהחברה שומרת על עודף התחייבויות דולריות.

בהמשך להכרזת החברה על מדיניות דיבידנד בשיעור של לפחות 30% מרווחיה השוטפים, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 4.75 מיליון שקל מרווחי שנת 2006 (מזה כ-270 אלף שקל יחולקו לחברה בת).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה