תחרות האפ"י לפרסום בוחרת את המועמדים לגמר
תחרות האפ"י לפרסום אפקטיבי של המי"ל מפרסמת את רשימת המשרדים והמקפיינים שעלו לשלב הגמר בקטגוריות השונות.
בקטגוריית "אפ"י פלטינום", הנחשבת ליוקרתית ביותר בתחרות ומשקללת את האפקטיביות של הקמפיין עם הרמה היצירתית, עלו לשלב הגמר הקמפיינים של בנק דיסקונט מבית יהושע TBWA; הקמפיין התדמיתי ל"דה מרקר" של מקאן אריקסון; וקמפיין סופרפארם למותג הפרטי "לייף" מבית באומן בר ריבנאי.
בקטגוריית מוצרי צריכה ומזון עלו מותג המים "נביעות" עם קמפיין ההשקה של שלמור אבנון עמיחי; קמפיין נוסף של שלמור לאקטימל של שטראוס; וקמפיין אחר של שטראוס גרופ לעוגות עלית מבית ראובני פרידן.
בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מזון עלו המשרדים מקאן עם "דאב"; ראובני עם "קסטרו ג'ינס"; ויורו ת"א עם השקת "קליה TO GO".
בקטגוריית מוצרי צריכה לא מתכלים עלו החברות "ביואיק" (גלר נסיס); "נירלט" (פוגל ואגילבי); "פז - YELLOW" (מקאן אריקסון). בקטגוריית פיננסים ושירותים, עלו לגמר בנק הפועלים עם השקת שירות ON TIME (גיתם BBDO); לחמן - "מאמנים אותך להצלחה" (גלר נסיס); ומזרחי טפחות - הבנק הממוזג (ראובני).
בקטגוריית תקשורת, מדיה ומחשוב עלו לשלב הגמר 2 קמפיינים של אורנג' - של Y&R אינטראקטיב ל"אורנג' מיוזיק" ושל ראובני פרידן ל"אורנג' דיי"; קמפיין נוסף שייך למירס עם מוצרי ה-GPS מבית גליקמן-נטלר-סמסונוב.
בקטגוריית מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית עלה המסלול האקדמי של המכללה למנהל עם קמפיין "נטוורקינג" של יהושע; קמפיין של הסוכנות היהודית מבית גיתם; וקמפיין "דאב נשים אמיתיות" של יוניליוור ישראל באמצעות מקאן אריקסון.

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"
שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת
המסחר.
במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ'
אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי
על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".
בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".
על מערכת הבנקאות אמר
סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה
שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".
- סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'
- הממשלה אישרה את הצעת התקציב הנוסף לשנת 2025 למימון הוצאות המלחמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.