שינויים בסקר TIM: האתרים ידורגו גם לפי מקום גלישה

בנוסף, הסקר החצי-שנתי ימשיך להתקיים במתכונת מורחבת פעמיים בשנה, לצד סקר חודשי החל מיוני
אפרת אדיר |

סקר TIM הבוחן את הרגלי הגלישה של הישראלי באמצעות חברת "TNS טלסקר" עומד בפני שדרוג במתכונתו החל מהחודש.

במסגרת השינויים הצפויים בסקרי TIM יבוצע מעתה הסקר מדי חודש, כאשר הפרסום הראשון יהיה ביוני לגבי הסקר שייערך עתה במאי. כבעבר, סקר TIM החצי-שנתי ימשיך להתבצע במתכונת מורחבת פעמיים בשנה (ינואר ויוני).

כמו כן, נתוני דירוג האתרים המובילים בישראל יתפרסמו מעתה מדי חודש במספר פרמטרים, כגון: דרוג כללי על-פי סך כמות הנחשפים (Reach) לכל אתר במהלך החודש הנסקר; דירוג לפי מקום גלישה: מהבית, ממקום העבודה וממקומות אחרים (מוסדות להשכלה, מקומות ציבוריים, קפה אינטרנט, טלפון סלולרי וכדו').

קיימת חשיבות רבה לדירוג האתרים בהתאם למקום הגלישה, מאחר ולאתרים השונים יש חשיפה בעוצמות שונות ממקומות שונים, למשל: אתרים חדשותיים ואתרים כלכליים חזקים יחסית יותר במקומות עבודה, בעוד שהפורטלים הכלליים חזקים יחסית יותר בגלישה מהבית. גם הפרופילים הדמוגרפיים של הגולשים משתנים לפי מקומות הגלישה. ממצאים אלו שיסופקו בהרחבה בסקרי TIM החדשים חשובים לתכנון אסטרטגי של קמפיינים באינטרנט.

לצד זאת בסקר החצי-שנתי יעשה גם דירוג איכותי לאתרים המובילים על פיו ייבחנופרמטרים כמו שביעות רצון ואהדה כלפי כל אתר. בנוסף, ייחקרו גם שימושים באינטרנט (כולל חידושים), מסחר אלקטרוני וקטגוריות מתמחות של אתרים.

שינוי נוסף בסקר הוא בבסיס הנתונים של סקרי TIM שישווק מעתה גם באמצעות תוכנת "TELMAR אינטרנט", לצורך ניתוח ותכנון תמהילים וקמפיינים באינטרנט ממוקדי קהל מטרה. תוכנה זו מצויה כיום בשימוש מרבית חברות המדיה ומשרדי הפרסום, בניתוחי שיווק ותכנון מדיה על גבי TGI, דבר שיאפשר הטמעה קלה של מודל האינטרנט של TELMAR.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה