המלט: גידול של 43% במכירות ל-20.7 מיליון דולר

ביחס לרבעון המקביל אשתקד; הרווח הנקי הסתכם ברבעון לסך של 3.3 מיליון דולר, גידול של כ-140% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון המ-לט, מסר כי "הרבעון הראשון של שנת 2007 מהווה פריצת תקרת הזכוכית"
סיון איזסקו |

חברת המלט העוסקת בפיתוח, ייצור, ושיווק רכיבים מיוחדים למערכות הולכת נוזלים וגזים עבור מערכות תעשייתיות, מפרסמת את תוצאות הדוחות הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2007. מכירות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו בכ-20.7 מיליון דולר, גידול של כ-43% בהשוואה למכירות בסך 14.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עלייה זו נובעת מגידול במכירות הן למגזר המוצרים לתעשייה התהליכית והן למגזר המוצרים האולטרה נקיים. מכירות המוצרים האולטרה נקיים ברבעון הראשון הסתכמו לסך 10.4 מיליון דולר, גידול של 53% לעומת סך של 6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. גידול זה נובע מלקוחות חדשים, מוצרים חדשים והמשך הצמיחה בשוק המוליכים למחצה, בעיקר ביפן ובאירופה. מכירות מוצרים לתעשייה התהליכית ברבעון הראשון הסתכמו לסך 10.3 מיליון דולר, גידול של כ–34% לעומת מכירות בסך 7.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. גידול זה נובע מהצלחת מאמצי השיווק שהושקעו על ידי הקבוצה כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלה. הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון 2007 הסתכם בכ–8.8 מיליון דולר, המהווה 43% מהמכירות, לעומת רווח גולמי בסך 6.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, המהווה 43% מהמכירות אף הוא. הוצאות המכירה והשיווק ברבעון הראשון הסתכמו לסך 3.7 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות בסך 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עלייה זו נגזרת ברובה המכריע, מהרחבת פעולות השיווק והמכירה שמבצעת הקבוצה, שהתבטאה בגיוס אנשי מכירות נוספים ובפעילות שיווקית להחדרת מוצריה לטריטוריות נוספות ובעלייה בהוצאות שכר ועמלות מכירה, כתוצאה מגידול במכירות הקבוצה. הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2007 הסתכם הרווח התפעולי בכ-3.7 מיליון דולר (כ–18% מהמכירות), לעומת רווח בסך כ-2 מיליון דולר (כ–14% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי היא בעיקרה כתוצאה מהעלייה במכירות בשני תחומי הפעילות של הקבוצה, שהתבססה בעיקרה על התשתיות הקיימות של הקבוצה. הרווח הנקי ברבעון הראשון 2007 הסתכם בכ-3.3 מיליון דולר (16% מהמכירות), בהשוואה לכ-1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ–10% מהמכירות), גידול של כ-139%. הרווח הנקי של הקבוצה עלה משמעותית, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בעקבות הגידול במכירות בשני תחומי הפעילות שלה, שהתבסס בעיקר על תשתיות קיימות של הקבוצה. תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת הסתכם בתקופת הדוח לסך של כ- 467 אלף דולר, לעומת תזרים חיובי בסך 2.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בתזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת היא כתוצאה מהגידול בתשלומים לרכישות חומרי גלם, במטרה להבטיח מחירים וזמני אספקה. EBITDA, הרווח לפני מימון מיסים, פחת והפחתות ברבעון הראשון הסתכם לסך של 4.6 מיליון דולר (כ–22% מהמכירות) לעומת סך של 2.7 מיליון דולר (כ–19% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. מר שמואל טופז, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון המ-לט, מסר כי "הרבעון הראשון של שנת 2007 הוא פריצת תקרת הזכוכית של קיבולת הייצור שאיפיינה את החברה במחצית השניה של 2006. תוכנית ההשקעות האינטנסיבית של הקבוצה נותנת את פירותיה כבר ברבעון הראשון ופותחת לפני החברה פוטנציאל צמיחה מואץ לתוך 2007-8. התוצאות המצויינות ב- 2006 הביאו את הנהלת החברה לביצוע תוכנית השקעות להגדלת כושר הייצור של מפעלי הקבוצה בישראל בהשקעה של כ-12 מיליון דולר. תוכנית השקעות זו עומדת להסתיים בתחילת הרבעון השלישי של שנת 2007. כבר בימים אלו שוקדת הנהלת החברה להשלמת תוכנית השקעות נוספת לשנים 2008-9." "אנו רודפים אחרי השוק" מוסיף מר טופז ואומר: "השילוב של פיתוח מוצרים ומודלים עיסקיים יד ביד עם החברות התעשייתיות המובילות בעולם - נותן את פירותיו. אנו בהחלט מרגישים כי המ-לט ממוצבת ברובד העליון של ספקי אביזרי מיכשור ובקרה, הן ברמת האיכות הטכנולוגית והן ברמת השירות. המיצוב החדש פותח בפני המ-לט אפשרויות אסטרטגיות של גידול, הן במישור של פיתוח מוצרים ושווקים כמודל של צמיחה פנימית, והן במישור של התקשרויות ליצירת מודלים נוספים של צמיחה חיצונית."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה