המגזין פורצ’ן: HP ויבמ צמודות במגזר החומרה, מיקרוסופט בראש מגזר התוכנה

ברשימת 1,000 החברות הגדולות בארה"ב שפרסם המגזין, חולק ענף ה-ICT למגזרים. במגזר התוכנה, אחרי מיקרוסופט, ניצבת אורקל, ושלישית - סימנטק
יוסי הטוני |

המגזין פורצ’ן (Fortune) פרסם השבוע את רשימת 1,000 החברות הגדולות בארה"ב. הדירוג מתבסס על הסך הכולל של ההכנסות של החברות, כפי שדווחו ב-2006. ברשימת החברות הכללית, מופיעות בעשרים המקומות הראשונים, שלוש חברות ICT: וריזון במקום ה-13, HP במקום ה-14 ויבמ במקום ה-15.

המגזין חילק את עולם ה-ICT למגזרים. במגזר החומרה, מובילה HP, עם הכנסות של 91.658 מיליארדי דולרים, ובצמוד אליה יבמ, עם הכנסות של 91.424 מיליארד דולרים. שלישית נמצאת דל, שניצבת במקום ה-34 ברשימה הכללית, עם הכנסות של 57 מיליארד דולרים. לאחריהן: אפל, (121 ברשימה הכללית), עם הכנסות של 19.3 מיליארד דולרים; זירוקס, (145), עם הכנסות של 15.8 מיליארד דולרים. במקום השישי במגזר זה נמצאת סאן (187), עם הכנסות של 13 מיליארד דולרים, ואחריה NCR, (374), עם הכנסות של 6.1 מיליארד דולרים.

במגזר התוכנה, מובילה מיקרוסופט (49), עם הכנסות של 44.2 מיליארד דולרים. אחריה, אורקל, (167), עם הכנסות של 14.3 מיליארד דולרים. שלישית נמצאת ענקית האבטחה סימנטק, (515), שהכנסותיה עמדו על 4.1 מיליארד דולרים, ואחריה CA (מקום 547), עם הכנסות של 3.8 מיליארד דולרים.

את מגזר שירותי ה-IT מובילה EDS, (מקום 111), עם הכנסות של 21.3 מיליארד דולרים. לאחריה, Computer Sciences, (מקום 163), שהכנסותיה עמדו על 14.6 מיליארד דולרים. רביעית ברשימה במגזר זה, היא יוניסיס, (400), עם הכנסות של 5.7 מיליארד דולרים.

במגזר הציוד ההיקפי נמצאת בראש הרשימה ענקית האיחסון EMC, (מקום 224), עם הכנסות של 11.5 מיליארד דולרים. אחריה לקסמרק, (442), עם הכנסות של 5.1 מיליארד דולרים. רביעית במגזר זה נמצאת נטוורק אפליינס, (838), עם הכנסות של 2.06 מיליארד דולרים.

את מגזר הרשתות וציוד התקשורת, מובילה מוטורולה, (52), עם הכנסות של 43.7 מיליארד דולרים. אחריה, סיסקו, (77), עם הכנסות של 28.4 מיליארד דולרים. שלישית - לוסנט, (282), עם הכנסות של 8.7 מיליארד דולרים, ושישית - אווייה, (440), עם הכנסות של 5.1 מיליארד דולרים.

במגזר הטלקום מובילה וריזון, (13), עם הכנסות של 93.2 מיליארד דולרים, ואחריה, AT&T, (מקום 27) בדירוג הכולל, עם הכנסות של 63 מיליארד דולרים.

אינטל עומדת בראש מגזר ה"מוליכים למחצה ורכיבים אלקטרוניים", מדורגת במקום ה-62 ברשימה הכוללת, עם הכנסות של 35.3 מיליארד דולרים. לאחריה נמצאת טקסס אינסטרומנטס, במקום ה-162, עם הכנסות של 14.6 מיליארד דולרים. במקום התשיעי במגזר זה נמצאת סנדיסק, הממוקמת ברשימה הכוללת במקום ה-610, עם הכנסות של 3.2 מיליארד דולרים.

במגזר שירותי האינטרנט, מובילה אמאזון, (237), עם הכנסות של 10.71 מיליארד דולרים. אחריה גוגל, (241), עם הכנסות של 10.6 מיליארד דולרים. חמישית נמצאת יאהו!, (357), עם הכנסות של 6.4 מיליארד דולרים, ואחריה eBay, (מקום 383), עם הכנסות של 5.9 מיליארד דולרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.