מכירות היינות והמשקאות החריפים יגיעו ל-270 מ' ש'

כך צופה איגוד לשכות המסחר לחג הפסח; מדובר בגידול של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד
אפרת אדיר |

מכירות היין והמשקאות החריפים בתקופת חג פסח צפויות להגיע לכ-270 מיליון שקל, גידול של כ-8% לעומת פסח 2006, כך עולה מנתוני חטיבת המשקאות החריפים שבאיגוד לשכות המסחר.

עוד עולה מהסקירה, כי בשנת 2006 הסתכמו מכירות היינות והמשקאות החריפים בכ-1.2 מיליארד שקל, כאשר החגים הגדולים (ראש השנה ופסח) תופסים כ-40% מהמכירות.

לדברי דן ליאור, מנכ"ל "החברה הסקוטית" וחבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד, המכירות לקראת החג הקרב מאופיינות בגידול צפוי של כ-10% במכירת יינות תוצרת הארץ.

בבחינת מחירי היינות, כ-65% מהיינות הינם בטווח מחירים של עד 35 שקל, כ-25% בטווח מחירים של בין 35 שקל ל-80 שקל וכ-10% בטווח של בין 80 שקל ל-130 שקל. מחירי יינות תוצרת הארץ התייקרו בשנה האחרונה בכ-4%-5%, בעיקר עקב עליה במחירי תשומות כגון אריזה (בקבוקים,פקקים) ומחירי הובלה (דלקים).

זאת ועוד, כ-75% מהיינות אשר צפויים להימכר בפסח הקרוב הינם אדומים והיתר לבנים או מקבוצת היין הלבן, כאשר הלהיטים צפויים לפסח הקרוב הינם יין רוזה ויין מוסקטו (בעל אחוז אלכוהול נמוך יותר). כ-15% מהיינות הנצרכים בפסח הינם יינות יבוא בעיקר מארצות איטליה, צרפת, צ'ילה, אוסטרליה וארה"ב.

לדברי דב פיינטוך, מנכ"ל חברת "י.ד. עסקים" וחבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד ,מכירות המשקאות החריפים כגון וויסקי, וודקה, שמפניה וליקרים צפויות לעלות בכ-10% לעומת פסח 2006, אף על פי שמרביתם אינם כשרים לפסח. עוד הוסיף, כי יבוא יינות כשרים לפסח צפוי לגדול בשיעורים של 5%-10% לעומת הפסח הקודם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה