מעברות: הרווח קיפץ ב-33.5% ב-2006 ל-28.9 מ' ש'
חברת מוצרי מעברות פרסמה הבוקר דוחות ןבהם הציגה הכנסות של 433 מיליון שקל ב-2006, לעומת 384.6 מיליון שקל בשנה הקודמת, עליה של 12.6%. עליה זו מיוחסת לכל מגזרי החברה, להוציא את מגזר המוצרים הקנויים, ואיחודה של פעילות שותפות טט"א שנרכשה ב-30 ביוני 2005, אשר תרומתה להכנסות מסתכמת בסך של בכ-112 מיליון שקל בשנת 2006.
הרווח הנקי בשנת 2006 של מוצרי מעברות הסתכם בכ-28.9 מיליון שקל, המהווים כ-6.7% מהמכירות בהשוואה לרווח בסך של כ-21.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, המהווים 5.6% מהמכירות. סך הרווח הנקי בהשוואה לתקופה המקבילה עלה ב-33.5%.
בראיון ל-Bizportal לפני כחודש אמר מנכ"ל הקבוצה, יגאל גלי כי זאת לאחר ש-3 שנים הגיע ל-200 מיליון שקל מכירות בסוף 2006. באותו ראיון (הניתן לצפיה כאן - אמר גלי כי בסוף שנת 2008, תעמוד החברה ביעד שהציבה לעצמה - מחזור מכירות של 500 מיליון שקל וכי הוא רואה יציאה של הקבוצה לשווקים בחו"ל עם מוצרי הבריאות או עם חומרי הגלם בענפים בהם פועלת מעברות. "הענפים של מזון לתינוקות ולבעלי-חיים, לעומת זאת, הם שווקים גלובליים שאין הזדמנות לצאת איתם לחו"ל", מסביר גלי.
בסיכום 2006 - הרווח הבסיסי והמדולל למניה לתקופה עמד על 3.75 שקל ו-3.14 שקל בהתאמה, לעומת 3.1 שקל ו-2.61 שקל בהתאמה בתקופה המקבילה.
ביום אישור הדוחות החליט הדירקטוריון על חלוקת דיבידנד בסך של 12.5 מליון שקל. עוד עולה מהדוח כי החברה חילקה במהלך שנת 2006 דיבידנדים בסך של כ-20.2 מיליון שקל. מנכ"ל מוצרי מעברות , יגאל גלי מסר, כי "התוצאות מצביעות בעיקר על הצלחת המהלך האסטרטגי של בנית שני בסיסי עסקים צומחים ורווחיים והקטנת המשקל היחסי של מגזר המזון ההומני בתמהיל העסקים של הקבוצה. השנה השלמנו את מהלכי המיזוג בחברות שרכשנו בתחום תוספי התזונה והויטמינים, ואנו מקבלים את התוצאות בשורה התחתונה של הקבוצה כולה". "הכניסה שלנו לתחום המזון האורגני בסוף השנה מסמנת שלב נוסף במהלך שלנו לביסוס מעמדנו במרחב שבין מזון ותרופות, וזה עולה בקנה אחד עם מגמות הבריאות בארץ ובעולם".
הרווח הגולמי של מוצרי מעברות בשנת 2006 הסתכם בכ-199.7 מיליון שקל (46.1% מהמכירות) לעומת כ-166.5 מיליון שקל (המהווים 43.3% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי בתקופה גדל בכ-19.9% לכ-33.2 מיליון שקל, כאשר הגורמים העיקריים לגידול ברווח הגולמי: המשך צמיחה במגזר המזון ההומני וצירוף תחום תוספי התזונה וויטמינים.
הוצאות המכירה והשיווק הסתכמו בכ-113.9 מיליון שקל ומהוות 26.3% מהמכירות, לעומת כ-98.8 מיליון שקל (המהווים כ-25.7% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו גדלו הוצאות השיווק בכ-15.1 מיליון שקל, גידול של 15.3%, בהשוואה לתקופה המקבילה. זאת, כתוצאה מאיחוד הוצאות השיווק בטט”א, שבתקופה המקבילה רק שישה חודשים של פעילותה נכללו בדו"חות החברה. כמו-כן, קיימת עלייה מתוכננת בהוצאות השיווק במגזר המזון ההומני.
הרווח מפעולות רגילות לשנת 2006 הסתכם בכ-46.8 מיליון שקל (10.8% מהמכירות) לעומת כ-36.3 מיליון שקל ב-2005. הרווח עלה בכ-28.7% ועמד על כ-10.4 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עיקר העלייה נובעת ממגזר תוספי התזונה, ויטמינים ומזון אורגני ומפעילות מוצרי המזון ההומני.
נציין, כי חברת מוצרי מעברות, רכשה בספטמבר 2006 - 51% מניות חברת "אדמה - מוצרי מזון אורגניים" השולטת כיום על כ-20%-25% משוק המזון האורגני בישראלי הנאמד בכ-100 מיליון שקל בשנה ובכך הרחיבה את עסקיה בתחום תוספי התזונה, ויטמינים ומזון אורגני. "אדמה" שנוסדה בשנת 1994, עוסקת בשיווק והפצה של מוצרי מזון אורגניים טריים, קפואים ויבשים ומוצרים אקולוגיים. בשנת 2005 הגיע מחזור המכירות שלה החברה ל-15 מיליון שקל.
מוצרי מעברות מחזיקה במלא מניותיה של מעבדות מטרנה המהווה כ- 53% מפעילותה. בנוסף, מחזיקה החברה ב- 100% ממניות חברת ביופט, יצרנית מזון לבעלי חיים "בונזו" ו"לה-קט", ב"חלבית", המפתחת ומייצרת תחליפי חלב ומוצרים נוספים לעגלים וטלאים, ובחברת מסטיבק העוסקת בייצור ושיווק תרכיבי חיסון לדלקות עטין. כמו כן, מחזיקה מוצרי מעברות ב- 68% מהשותפות "טעם טבע – אלטמן" הפועלת בתחום תוספי התזונה והויטמינים. לאחרונה רכשה החברה 51% מהבעלות על חברת "אדמה – מוצרי מזון אורגניים". מעברות היא בעלת 10% בחברת הסטארט-אפ נוטריניה, ושותפה בקרן הון הסיכון פרגרין.