מכירות התמרוקים תוצרת כחול-לבן יגדלו ב-12% בפסח
ההכנות לחג הפסח בעיצומן ואיתן הקניות של מוצרי בישום, טיפוח ואיפור כמתנות לקרובי משפחה וחברים. מנתוני ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים, עולה כ בחודש האחרון גדלו מכירות התמרוקים מתוצרת כחול-לבן פי 2 לעומת חודש ממוצע. סך הכל גדלו מכירות התמרוקים מתוצרת הארץ לקראת הפסח בכ-10%-12% לעומת פסח קודם, והסתכמו בכ-49 מליוני שקלים. בתוך כך, התמרוקים מתוצרת כחול-לבן מהווים בפסח זה כ-20% מסך כל המכירות, לעומת 10% בפסח תשס"ו.
יו"ר ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל ביסקול, ליאור לוי מציין, כי לקראת החג נרשמה עליה כוללת של 20% במכירות מוצרי הטיפוח, התמרוקים וחבילות השי לעומת פסח תשס"ו, והמכירות (תוצרת חוץ ותוצרת הארץ יחד) הסתכמו בכ-245 מליון שקל.
לוי הוסיף, כי משפחה הוציאה בממוצע לקראת הפסח כ-175 שקל על מוצרי בישום, טיפוח ואיפור, נתון המהווה עליה של 10% לעומת פסח קודם.
לדבריו, בפסח השנה בולטת העובדה כי ההנחות ומבצעי המכירות מגיעים עד ל-60% הנחה, זאת לעומת הנחות של 25%-40% בפסח הקודם. "ישראל הפכה מזמן "לשדה ניסוי" להשקות בשמים חדשים, גם עבור יצרנים בינלאומיים, וגם פסח זה מתאפיין בריבוי השקות".
היקף המכירות הכולל של תמרוקים מוערך בכ-2.5 מילארד שקל בשנה, מתוכו תחום הקוסמטיקה והבישום מוערך ב-1 מילארד שקל. הענף מעסיק כ-5,000 עובדים באופן ישיר וכ-10,000 עובדים בצורה בלתי ישירה.
בנוסף, בענף פועלים כ-20 מפעלים המייצרים יותר מ-90% ממחזור המכירות של מוצרים מתוצרת הארץ. בין המפעלים המובילים: ד"ר פישר, קרליין, ביסקול, חלאבין, מורז, עלבד, אינטרקוסמא, לוריאל, אלפא קוסמטיקס, אהבה, די.פי.אל, יוניליוור, קוסמופארם, הנקל סוד, כצט, טבע ועוד.