שלמור-אבנון-עמיחי מכרו את המניות במשרד ל-Y&R
הבעת אמון חסרת תקדים במשרד פרסום ישראלי, ובענף הפרסום בארץ כולו: סוכנות הפרסום Y&R מקבוצת WPP תרכוש 100 אחוז ממניות משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי עד סוף 2008. הסוכנות, שמחזיקה כיום ב-85 אחוז מהמניות, תרכוש את המשרד לפי שווי של 45 מיליון דולר. רמי שלמור, מבעלי המשרד, סירב להתייחס לגובה המכפלת בה התקיימה העסקה. לפי ההערכות, כל אחד מהשותפים במשרד - רמי שלמור, גדעון עמיחי ושלומי אבנון, ישלשלו לכיסם כ-1.5 מיליון דולר לפני מס. בתוך כך מונה אבנון לסגן יו"ר Y&R אירופה, ובימים אלה הוא מחפש להרחיב את החברה במזרח אירופה. "זו הבעת אמון טוטאלית של מרטין סורל, מנכ"ל WPP, במשק הישראלי, בענף הפרסום ובמשרד שלנו", אמר לאייס רמי שלמור. השותפים במשרד התחייבו להמשיך לעבוד במשרד - כשכירים של WPP - עוד עשר שנים. שלמור אומר כי העבודה במשרד תימשך כרגיל וללא אירועים מיוחדים, וגם שם המשרד לא ישתנה. קיים תמיד הפחד שאחרי EXIT המשרד מאבד גובה, היו מקרים כאלה בארץ. שלמור: "כל המנהלים הבכירים במשק הם שכירים שמביאים תוצאות מצוינות. אני רואה מול העיניים שלי את ארז ויגודמן כדוגמה. נעבוד עוד עשר שנים ונצעיד את המשרד קדימה. שום דבר בצוות המשרד וברוח שלו לא ישתנה".
הרכישה של סוכנות הפרסום הישראלית נעשתה בהדרגה בשנים האחרונות: בתחילה Y&R רכשה 25 אחוז מהמניות, אחר כך השלימה רכישה של 49 אחוז מהמניות, שישים אחוז, ולפני כשנה וחצי הגדילה את חלקה בבעלות על המשרד ל-85% מהמניות, לפי שווי של 35 מיליון דולר למשרד. לפי ההערכות כעת צמח שוויו של משרד הפרסום, הן בשל הרחבת הפעילות, והן בשל הבעלות על חברת המדיה יונייטד (50 אחוז, ביחד עם ראובני-פרידן), שעוברת כעת ל-WPP. לאתר ICE