לקראת הפסח: צפי לגידול של 22% במכירות רשתות השיווק
במהלך החודש בו יחול חג הפסח הקרוב צפוי גידול של כ-22% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, כך עולה מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר.
מהסקירה שבחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2003 - 2006, עולה כי בארבע השנים האחרונות הייתה עליה ממוצעת של כ-20% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת הפסח, בהשוואה לחודש שקדם לחג, וירידה ממוצעת של כ-10% בחודש שלאחריו.
כלכלני האיגוד מסרו, כי בשנת 2006 נרשמה עלייה ממוצעת של כ-16% במכירות המזון בחודש הפסח, לעומת ירידה של 5% בחודש שלאחר החג. בנוסף, נרשם גידול של 35% במכירת מוצרי טקסטיל והלבשה לעומת ירידה של 18% בחודש שאחרי; עליה של 35% במכירת מוצרי בני קיימא לעומת ירידה של 21% בחודש שאחרי פסח, ועליה של כ-113% ברכישת כלי בית ומטבח לעומת ירידה של 55% לאחר פסח.
מהסקירה עולה עוד, כי מגמה זו אפיינה את המשק הישראלי בארבע השנים האחרונות עם עליה ממוצעת של כ-34% במכירות מוצרי בני קיימא ברשתות השיווק בתקופת הפסח בהשוואה לחודש שקדם לו, וירידה של כ-21% בחודש שלאחר תקופת החג. כאשר הגידול הבולט ביותר נרשם במכירות כלי הבית והמטבח, אשר עלו בשיעור חד של כ-143% בממוצע בתקופת חג הפסח, לעומת ירידה בהיקף של כ-55% בממוצע בחודש לאחר החג.
מבדיקת מדד המחירים באותה תקופה מציינים כלכלני האיגוד, כי בחודש בו חל חג פסח ירד מדד המחירים ללא דיור בשיעור ממוצע של כ-0.4% לעומת עליה של 3.5% בחודש לאחר פסח.