הרשת השניה: חל שיפור משמעותי בעוצמת הקול בפרסומות

מבדיקת אגף הפרסומות עולה, כי חלה ירידה במספר ההפרות שהוציאה הרשות השנייה לזכיינים
אפרת אדיר |

מנתונים של אגף פרסומות ואגף הנדסה ברשות השנייה עולה, כי חל שיפור משמעותי בנושא עוצמת הקול במעברים בין תכניות ופרסומות בערוצים 2 ו-10.

על-פי הנתונים עולה, כי חלה ירידה במספר ההפרות שהוציאה הרשות השנייה לזכיינים. כידוע, מדובר בלמעלה ממאה מעברונים ביום לזכיין ובלמעלה מ-3,000 מעברונים בחודש לערוץ.

נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה אמרה על הנתונים כי "בהמשך למדיניות של המועצה לענות על האינטרס הציבורי, אני שמחה שהמועצה, שאיתרה את בעיית עוצמת הקול כמפגע ציבורי, הביאה לשיפור משמעותי בתחום. אנחנו מקווים שנצליח לפתור את הבעיה כולה בהמשך".

כזכור, מועצת הרשות השנייה הנחתה את הזכיינים לרכוש מכשירים אשר יבחנו וינטרו את עוצמת הווליום בפרסומות. גם הרשות השנייה רכשה מכשור שכזה. כך, החל מ-9 באוגוסט 2006 מקיימת הרשות ניטור ומדידה של עוצמות דחיסת הווליום בשידור (תכניות ופרסומות). כפי שקבעה מועצת הרשות השנייה, חריגה בדחיסת עוצמות השמע תיחשב לזכיינים כהפרה.

יצויין, כי רמת השמע אשר הוגדרה היא: db 28- (עם אפשרות לסטיות רגעיות של db2 ±) והיא תשמש למכלול השידורים - תכניות, פרסומות, קדימונים וכל אלמנט שידורי אחר. מטרת אחידות התקינה היא להגיע למצב שבו הצופה היושב מול המקלט מקבל את השידור בעוצמת קול אחידה ככל האפשר, בלי להידרש תדיר לכוון את העוצמה בשלט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה