וואלה! ו-ICQ בשת"פ לפיתוח מוצר תקשורת לקהל הישראלי
חברת ICQ ופורטל וואלה! חתמו על הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו יפותח מוצר תקשורת ממותג, שיופץ באמצעות עמוד הבית של וואלה! וברחבי הפורטל.
מוצר התקשורת המדובר הוא תכנים בתחומי האקטואליה, הספורט והבידור ושירותי ערך מוסף של וואלה! כדוגמת דואר ומנוע החיפוש החדש - וואלה!SEARCH. כמו כן, יושק שירות משותף של וידאו וקול ויוצע מיזוג בין שירותים רלוונטיים של שתי החברות כדוגמת התראות אי-מייל של וואלה! ב-ICQ. הכוונה היא שוואלה! תייצר עבור משתמשי ICQ בישראל SKIN מותאם ומיוחד שיעוצב ב-look&feel משותף ויכלול תכנים של וואלה!, כאשר ההתחברות ל-ICQ תהיה דרך וואלה! או דרך אתר הבית של ICQ.
לאחר שנתיים בהן שיתפה ICQ פעולה עם הפורטל נענע, חוברת ICQ לפורטל וואלה!, השחקן המרכזי באינטרנט הישראלי. שיתוף הפעולה מאפשר לוואלה! להעניק עוד שירותים לגולשים ישראלים בארץ ובחו"ל. כמו כן, תוכל לספק ולהפיץ באמצעות פלטפורמה זו את השירותים הקיימים לקהלים רבים ומגוונים יותר.
כך, החל מהשבוע תהיה וואלה! מופקדת, באופן בלעדי, על תחום מכירת פרסום על אמצעי המדיה של ICQ בישראל. בכך, מרחיבה למעשה, וואלה! בצורה משמעותית את הנדל"ן הפרסומי שלה. מדובר בפלטפורמה המאפשרת למפרסמים לייצר לעצמם חשיפה תוך כדי דיאלוג בין משתמשים, מבלי להפריע לפעילות התקשורת ביניהם.
לדברי אורי גילים, מנכ"ל ICQ: "מדובר בחיבור מתבקש בין שני מותגים מובילים בתחומם. וואלה! היא שותף אידיאלי מבחינת ICQ, הם הפורטל המוביל בשוק הישראלי המציע תכנים ייחודיים ושירותים הרלוונטיים לקהל היעד שלנו. מיליון ומאתיים אלף צעירים ישראלים המשתמשים ב-ICQ באופן קבוע, ייהנו מעתה מהתכנים של וואלה! ויוכלו להשתמש בשירותים שונים כדוגמת וואלה! מייל. שירותי העברת מסרים מידיים (IM) אינם רק כלי תקשורת, אלא גם פלטפורמה באמצעותה מגישים למשתמשים תכנים ושירותי ערך מוסף על פי צרכיהם ורצונותיהם.
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "וואלה! מרוצה מאד מההסכם אשר יתרום לחיזוק מעמדה כפורטל המוביל בישראל. ICQ היא שחקן מרכזי בתחום תוכנות המסרים המיידיים. אנו מברכים את 1.2 מיליוני המשתמשים ב-ICQ שייהנו עכשיו מחיבור לעולם התכנים והשירותים של וואלה! כמו גם את מיליוני הגולשים בוואלה שייהנו עכשיו מהחיבור ל-ICQ. אלו גם חדשות מצוינות למפרסמים העובדים עם וואלה! להם נוכל להציע עתה מגוון רחב וייחודי של מוצרי פרסום ושיווק. אנו גם מצפים כי העסקה תסייע למגמה הנמשכת של צמיחת ההכנסות של וואלה! מפרסום מקוון".
תגובת נענע לשת"פ של ICQ עם וואלה!: "לאחר שיתוף פעולה מוצלח שנמשך כשנתיים, פורטל נענע ו-ICQ החליטו על סיום עבודתם המשותפת. היוזמה לפרידה הינה תולדה של הסכמה הדדית בדבר מיצוי האפשרויות העומדות בפני הצדדים להמשיך ולהתפתח זה בצד זה נכון להיום".
"שיתוף הפעולה בין שני הגופים החל לפני כשנתיים, כשנענע היה האתר הראשון בעולם אשר חתם עם AOL על הסכם הפצה ופרסום מקומי עם ICQ. במסגרת זו, פותחו אמצעי השיווק להגדלת כמות משתמשי ומורידי תוכנת ICQ בישראל ולראשונה בעולם הוצג דף פתיחה בשפה מקומית - עברית. במקביל, הפכה נענע את ICQ לאחד ממוקדי הפרסום העיקריים לצעירים בישראל".