המלחמה החלה: ויאקום תובעת במיליארד ד' את גוגל

הצפוי מתממש - YouTube תאלץ להסביר את הפרת זכויות יוצרים על 160 אלף קליפים. האם תם עידן ברשת?
אריאל אטיאס |

חברת ויאקום, בעלת אולפני הסרטים ורשתות הטלוויזיה הבינלאומית הענקית - שהינה בין השאר, חברת האם של MTV, הגישה תביעה של מיליארד דולר בגין הפרת זכויות יוצרים כנגד יחידת יו-טיוב של גוגל, כאשר היא טוענת שיותר מ-160,000 קטעי וידיאו שלה הוצגו, באתר שיתוף הוידיאו החינמי, ללא אישור שלה.

התביעה, שהוגשה בניו יורק, גם מבקשת מיו-טיוב למנוע מהמשתמשים שלה מלעלות קטעי וידיאו בעלי זכויות יוצרים לאתר. ויאקום, הינה הראשונה מבין ענקיות הבידור שמגישה תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים כנגד גוגל, מאז שענקית החיפוש באינטרנט רכשה את יו-טיוב ב-1.65 מיליארד דולר, בשנה שעברה. נזכיר, כי בזמן הרכישה, נשמעו הרבה קולות שאמרו, כי עכשיו שיש גב מאחורי יו-טיוב יתחילו להגיע התביעות.

התביעה של ויאקום ממחישה את הקושי שיש ל- GOOGLE ויו-טיוב בלהגיע להסכמים עם חברות הבידור שקטעי הוידיאו שלהם מופיעים באתר. בויאקום מסרו, כי הם היו במשא ומתן עם גוגל לגבי רישום החומרים שלהם, אבל השיחות היו לא "פרודוקטיביות".

"המודל העסקי שלהם, המבוסס על בניית טראפיק (traffic) ומכירת פרסומות ברקע לחומרים ללא זכויות יוצרים, הוא באופן ברור לא חוקי ונוגד את כל חוקי זכויות היוצרים", ויאקום כתבה בהצהרה.

נזכיר, כי מוקדם יותר השנה ויאקום דרשה שיו-טיוב תסיר 100,000 וידיאו קליפים של התוכניות שלה, הכוללים את "The Daily Show" ו-"The Colbert Report". זאת הייתה הדרישה הגדולה ביותר שיו-טיוב קיבלה מבעל זכויות יוצרים, וגוגל נענתה בתוך שבוע.

התביעה גם נוגעת באתגרים העומדים בפני יו-טיוב ועוד אתרי וידיאו אשר מאפשרים לכל אחד לעלות קטעי וידיאו, ללא זכויות יוצרים וללא כל פיקוח.

יו-טיוב נהפכה לאחד מהאתרים הפופולאריים באינטרנט בעוד היא מסתמכת על התוכן שמייצרים הגולשים, אבל היא גם פתחה את הדלת לחומרים פירטים, דבר אשר עלול לעלות לה יקר, אפילו יותר יקר מ-1.65 מיליארד דולר...

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה