מיטרוניקס מדווחת על גידול בהכנסות והמניה מזנקת 5%
חברת מיטרוניקס, המפתחת מייצרת ומשווקת רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחיה פרטיות וציבוריות, מפרסמת את דו"חותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2006.
הכנסות החברה בשנת 2006 הסתכמו לסך 208.5 מיליון שקל, גידול של כ – 35.5% בהשוואה להכנסות בסך 153.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה המשמעותית בהכנסות בתקופה נבעה מכמה סיבות:
- השקת המוצרים החדשים – בראשית 2006 החלו להימכר רובוטים חדשים בדגמים המיועדים לברכות פרטיות לפלח השוק הנמוך – ORION ו- MOBY. מוצרים אלו אפשרו לחברה להתחרות עם מוצרים בעלי תג מחיר שבעבר לא היה אפשרי ולהיחשף לקהל צרכנים נוסף, המעוניין ברובוט אלקטרוני בעל ביצועים בסיסיים, עבור בריכה סטנדרטית ובתקציב מוגבל.
- גידול ניכר במכירות החברה לאירופה, כתוצאה מהצלחת אסטרטגיית בידול המוצרים בין לקוחות החברה השונים , שאיפשרה גידול נוסף בנתח השוק.
- גידול במכירות הרובוט PRO X, המיועד לבריכות ציבוריות בגודל בינוני. רובוט זה נותן פיתרון מצוין מבחינת העלות, התועלת והאמינות ללקוח. הרובוט זוכה להצלחה רבה בקרב לקוחות אלו.
- גידול נוסף במכירות החברה לשוק האמריקאי, המגלם פוטנציאל משמעותי גם לעתיד, בשל היותו שוק מתפתח מבחינת מנקים אלקטרונים לבריכות שחייה.
- מתוך סך המכירות, כ- 84% היו לשוק הבריכות הפרטיות (כ-175 מיליון שקל) וזהו גידול של כ- 40% לעומת אשתקד. המכירות למיגזר הבריכות הציבוריות בכ-16.5% והגיעו לסך של 33.5 מיליון שקל.
המכירות ברבעון הרביעי 2006 הסתכמו לסך כ–13 מיליון שקל, בהשוואה ל- 13.6 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. קיטון של 4.1%, הנובע בעיקר ממעבר של מכירות מדצמבר 2006 לינואר 2007.
הרווח הגולמי בשנת 2006 הסתכם לסך של כ – 86.5 מיליון שקל, גידול של 53.9% בהשוואה לרווח הגולמי בשנת 2005, שהסתכם לסך 56.2 מיליון שקל. הרווח הגולמי בשנת 2006 היווה 41.5% מהמכירות, לעומת 36.6% בשנה שעברה.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2006 הסתכם לסך של כ – 353,000 שקל, לעומת הפסד בסך 1.1 מיליון שקל בשנת 2005. לראשונה מציגה מיטרוניקס רווח גולמי חיובי גם ברבעון הרביעי. זהו הישג משמעותי הנובע מהשיפור בריווחיות הגולמית וזהו ציון דרך לקראת מעבר לריווחיות כוללת גם ברבעון זה בעתיד.
הוצאות מחקר ופיתוח בשנת 2006 גדלו בכ–19% והסתכמו לסך 6.2 מיליון שקל, לעומת סך של 5.2 מיליון שקל בשנת 2005. פיתוח מוצרים חדשים מהווה מאמץ מרכזי של החברה על מנת לפתח את יתרונה התחרותי בשוק.
עפר שחר, מנכ"ל מיטרוניקס, אמר בהתייחסו לגידול בהוצאות המו"פ כי "החברה ממשיכה בפיתוחם של מוצרים וטכנולוגיות חדשים, שיקנו ערך רב יותר למשתמש ולשרשרת ההפצה ויאפשרו לה להמשיך לצמוח ולהוביל את שוק המנקים הרובוטיים. עפר הוסיף כי "חלק מהוצאות המו"פ השנה הופנו להמשך השלמת פיתוח מוצר חדש לברכות ציבוריות ועוד שני מוצרים לבריכות פרטיות. המוצר החדש לשוק הציבורי צפוי להתחיל להימכר במחצית השנייה של שנת 2007 ועתיד לאפשר לחברה להיות בעתיד המובילה בעולם גם בפלח הבריכות הציבוריות. המוצרים החדשים לשוק הפרטי החלו כבר להימכר".
הרווח התפעולי בשנת 2006 הסתכם לסך 49.9 מיליון שקל (23.9% מהמכירות), גידול של 76.6% בהשוואה לסך של 28.2 מיליון שקל (18.4% מהמכירות) בשנת 2005. הגידול נובע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי, על אף הגידול בהוצאות המחקר ופיתוח והוצאות השיווק וההנהלה.
הרווח הנקי בשנת 2006 הסתכם לסך 45.5 מיליון שקל, המהווים 21.8% מהמכירות, לעומת רווח נקי בסך 28 מיליון שקל, שהיוו 18.2% מהמכירות, בשנת 2005. גידול של כ – 62.1%. הגידול ברווח הנקי ובשיעור הרווחיות נובע מהגידול בסך הפעילות וברווח הגולמי.
ההפסד הנקי ברבעון הרביעי 2006 הסתכם לסך 4.6 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך 5.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המצביע על קיטון של 22% בהפסד. יש לזכור שלמיטרוניקס הטייה עונתית חזקה והרבעון הרביעי הוא הרבעון החלש ביותר של החברה. למרות זאת היא ממשיכה להציג קיטון עיקבי בהפסד ברבעון זה.
עפר שחר סיכם את התוצאות ואמר כי "מיטרוניקס מציגה תוצאות מצוינות בשנת 2006. הצגנו גידול מרשים בכל הפרמטרים, שיפור וצמיחה עקבית."
"בשנה זו התחלנו לראשונה במכירות של הרובוט האלקטרוני המיועד לשוק מנקי הבריכות הזולים יותר, הנמכר בשני דגמים, ומיועד להתחרות במנקים שאינם רובוטיים, תוך הצגת ביצועים טובים יותר במחיר דומה. להשקת מוצרים אלו היתה תרומה של כ–50% לגידול במכירות בשנה זו. אנו רואים במוצר זה מנוע צמיחה חשוב, שנועד לחזק את יתרונה התחרותי של מיטרוניקס בשוק וכן, לפתוח בפניה הזדמנויות עסקיות חדשות. אנו מתכוונים למנף יתרון זה גם לערוצי מכירות נוספים. במהלך אוקטובר 2006, הציגה החברה בתערוכות בין לאומיות באירופה ובארה"ב, שני דגמים נוספים, אשר אנו צופים כי יחזקו עוד יותר את מעמדנו בשוק המנקים לפלח שוק המנקים הסטנדרטים והזולים."
"כמו כן, השקנו באוקטובר רובוט חדש לניקוי בריכות ציבוריות, המכונה WAVE. רובוט זה מבוסס על טכנולוגיות מתקדמות הכוללות יכולת ניווט, ממשק משתמש מתקדם ואפשרות לשימוש בשקי סינון חד פעמיים. אנו מצפים להתחיל במכירת המכשיר בקיץ 2007 וצופים כי יהווה בסיס לקפיצת מדרגה במיצובה וביצועיה של מיטרוניקס בפלח שוק זה."
עפר הוסיף כי "אנו החברה היחידה כיום בשוק המציגה רובוטים בשלוש רמות של ביצועים, מחיר וערך מוסף ללקוח. אסטרטגיה שיווקית זו, הוטמעה בהצלחה רבה ומדגישה את הייחודיות, ההובלה והיכולת של מיטרוניקס לתרגם במהירות את צורכי השוק הנוכחיים והעתידיים לכלל מוצרים חדשים, מובילים ונמכרים בערוצים השונים".
עפר אמר עוד כי "למיטרוניקס הטייה עונתית בולטת, כאשר מרבית הרווח מרוכז בשני הרבעונים הראשונים של השנה, בשל העובדה שבהם מתבצעות רוב הרכישות, לקראת עונת הרחצה. עם זאת, המגמה של גידול ברווח וברווחיות, בהשוואה לשנת 2005, נשמרה לאורך כל ארבעת הרבעונים. הרבעון הרביעי בשנת 2006, המשיך גם הוא את המגמה העקבית של שיפור ביצועי החברה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד".
אודות מיטרוניקס: מיטרוניקס, בבעלות כ- 80% של קיבוץ יזרעאל, הוקמה בשנת 1983 ומתמחה בפיתוח ייצור שיווק ומכירות של רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחייה פרטיות וציבוריות. מיטרוניקס פועלת בשוק מוצרי הצריכה, בפלח הגבוה של שוק מנקי הבריכות, מייצאת כ-98% מתוצרתה, לאירופה וארה"ב בעיקר ונחשבת למובילה העולמית בתחום זה.