השר הרצוג אישר מודל כלכלי להשקעות בתחום התיירות
שר התיירות, יצחק הרצוג, אישר מודל כלכלי חדש להשקעות בתשתיות תיירותיות בכל רחבי הארץ. המודל, המתואם עם האוצר, מעוגן בחוזר מנכ"ל מיוחד ונקרא : מודל תעדוף. מודל זה נועד לשמש כלי מיון ודירוג לפיתוח תשתיות תיירותיות למיזמים בעלי פוטנציאל תיירותי, שיבוצעו ע"י חברות הפיתוח הקשורות למשרד, תוך הקצאת מסגרת תקציבית נפרדת לכל פרויקט.
הקריטריונים להיקף הקצאת המסגרת התקציבית מבוססים על מגוון שיקולים ובראשם: הפוטנציאל השיווקי, התועלת הכלכלית ואיכות המוצר התיירותי. בהתאם למדיניות המשרד יושם דגש על פיתוח תשתיות למבקרים בעלי מוגבלויות.
לדברי השר הרצוג: "המודל מניח מסד לעבודת מטה מסודרת, מובנת וארוכת טווח להשקעה בתשתיות באתרים עם פוטנציאל תיירותי מובהק. מבנה המודל מבוסס גם על המלצות דוח ארנסט & יאנג ביחס למרכיב השיווקי שיש לקחת בחשבון בהשקעה בתשתית התיירותית של אתרים שונים בארץ המשרתים פלח שוק הן עבור תיירות נכנסת והן עבור תיירות הפנים".
כדי לאפשר רציפות של פרויקטים ארוכי טווח ותוכניות עבודה המשכיות, מופעל המודל על בסיס תלת שנתי – לשנים 2007-2009. מבנה המודל נותן עדיפות בחלוקת התקציב לפיתוח תשתיות תיירותיות למיזמים המשרתים פלח שוק של תיירות נכנסת-65% מסך התקציב. הקצאת התקציב למיזמים המשרתים פלח שוק של תיירות פנים – 20% מסך התקציב. 10% מהתקציב יופנו לפרויקטים שלא נצפו מראש המוגדרים כשונות ו-5% הנותרים מסך התקציב מיועדים לפעילויות תכנוניות לתשתיות תיירותיות לרבות תכניות אב ותכניות סטטוטוריות.
כל פרויקט שעמד בתנאי הסף יבחן בהתאם למודל ע"י ועדת השקעות לתשתיות הפועלת במשרד התיירות ויקבל ציון משוקלל בהתאם לעשרה קריטריונים שנקבעו למודל. בין הקריטריונים שיילקחו בחשבון בהערכת הפרויקט: פלחי השוק שהפרויקט משרת, יכולתו להיות פלטפורמה לפיתוח כלכלי (בעיקר לתושבי האזור), שדרוג/גיוון ותרומה למוצר התיירותי, רמת התחזוקה הנדרשת ומולה יכולתה של הרשות לתחזוק הפרויקט, השתלבות הפרויקט בסדרי העדיפויות של הממשלה ושל משרד התיירות, חדשנות וייחודיות, פיתוח בר קיימא ועוד.