ארה"ב: הצרכנים נהיו מדוכדכים בסוף פברואר
מדד רגישות הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז ספטמבר
אוניברסיטת מישיגן פרסמה היום את מדד רגישות הצרכנים (consumer sentiment) לחודש פברואר. המדד הראה ירידה ל 91.3 הנקודות בסוף פברואר מ-93.3 עליו עמד בתחילת פברואר. צפי הכלכלנים היה לירידה מתונה יותר, ל-93.3 הנקודות.
המדד התחיל להישחק בתחילת פברואר לאחר שהיה בינואר ברמתו הגדולה ביותר בשנתיים האחרונות, ב-96.9 הנקודות.
החוקרים באוניברסיטת מישיגן אמרו שהעלייה במחירי האנרגיה וההרעה בתנאים בשוק העבודה ברמות ההכנסה הנמוכות היו סיבות לירידה.
מחיר הבנזין עלו 10% מאז סוף ינואר.
"בעוד הנתונים עדיין תומכים בנחיתה-רכה, זה רק רך בממוצע, בעוד כמה חלקים של הכלכלה סובלים הרבה יותר מאחרים", אמר ריצארד קורטין, מנהל הסקר.