ארה"ב: הצרכנים נהיו מדוכדכים בסוף פברואר

מדד רגישות הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז ספטמבר
אריאל אטיאס |

אוניברסיטת מישיגן פרסמה היום את מדד רגישות הצרכנים (consumer sentiment) לחודש פברואר. המדד הראה ירידה ל 91.3 הנקודות בסוף פברואר מ-93.3 עליו עמד בתחילת פברואר. צפי הכלכלנים היה לירידה מתונה יותר, ל-93.3 הנקודות.

המדד התחיל להישחק בתחילת פברואר לאחר שהיה בינואר ברמתו הגדולה ביותר בשנתיים האחרונות, ב-96.9 הנקודות.

החוקרים באוניברסיטת מישיגן אמרו שהעלייה במחירי האנרגיה וההרעה בתנאים בשוק העבודה ברמות ההכנסה הנמוכות היו סיבות לירידה.

מחיר הבנזין עלו 10% מאז סוף ינואר.

"בעוד הנתונים עדיין תומכים בנחיתה-רכה, זה רק רך בממוצע, בעוד כמה חלקים של הכלכלה סובלים הרבה יותר מאחרים", אמר ריצארד קורטין, מנהל הסקר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה