60% ממנהלי המפעלים הקטנים ממלאים גם תפקידי שיווק

להערכת התאחדות התעשיינים, לצד תפקידי שיווק עוסקים מנהלי המפעלים הקטנים גם במשאבי אנוש, בניהול כספים ותחומים נוספים המקשים על הניהול השוטף של המפעל
אפרת אדיר |

"יותר מ-60% ממנהלי המפעלים הקטנים והבינוניים ממלאים בעצמם גם את תפקידי השיווק, הכספים, משאבי אנוש ותחומים נוספים - דבר המקשה על הניהול השוטף", כך מעריך רן גרשפלד, יו"ר הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל בל טכנולוגיות.

לדבריו, באופן טבעי, אין באפשרותם של מנהלים אלה להתמקצע בכל אחד מהתחומים הללו ולפעול ביעילות מקסימלית, דבר הפוגע בתוצאות העסקיות של החברה.

גרפשלד ציין, כי כדי להתגבר על בעיה זו פתחו בהתאחדות התעשיינים קורס לניהול במפעלי התעשיה, בשיתןף עם המי"ל. בקורס הנוכחי, שהינו המחזור ה-13, משתתפים כ-20 תעשיינים. עד היום סיימו קורס זה כ-400 תעשיינים.

תוכנית הלימודים כוללת כ-150 שעות לימוד, בין השאר בנושאים הבאים: לימודי שיווק ומכירות, ניהול פיננסי ושיקולי מס, מיומנויות ניהול, הכרת הסביבה התומכת בתעשייה ותחומים נוספים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה