דוחות תפרון מציגים גידול של 8.7% בהכנסות לרבעון

הרווח הנקי מפעילות נמשכת גדל ב-14.9% לעומת הרבעון המקביל 2005. בחברה מעריכים כי במחצית הראשונה של 2007 תהיה ירידה קלה בהכנסות
דותן לוי |

חברת תפרון, יצרנית בתחום מוצרי הלבשה תחתונה ללא תפר והלבשת ספורט מדווחת היום (ג') על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2006. כשבשורה העליונה ההכנסות לרבעון הסתכמו ב-50 מיליון דולר, גידול של 8.7% בהשוואה להכנסות בסך 46.0 מיליון דולר ברבעון המקביל 2005.

הגידול בהכנסות נובע מגידול במכירות מוצרי הלבשת ספורט ובגדי-ים, אשר קוזז בחלקו על ידי ירידה בהיקף המכירות של קו מוצרי ההלבשה התחתונה.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי מפעילות נמשכת ברבעון הסתכם ב- 4.7 מיליון דולר, גידול של 14.9% לעומת הרבעון המקביל 2005.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם ב-22.2% לעומת 22.8% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם ב- 6.4 מיליון דולר (12.9% מההכנסות) לעומת רווח תפעולי של 7.0 מיליון דולר (15.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 8.7%.

הקיטון בשיעור הרווח התפעולי ברבעון נבע בעיקר מהתחזקות משמעותית של השקל לעומת הדולר ומהוצאות הובלה חריגות בשל עיכוב במשלוחים שנגרם בעיקר בשל מצב הלחימה בצפון הארץ במהלך הרבעון השלישי בשנת 2006.

בסיכום שנת 2006 עמדו ההכנסות על 188.1 מיליון דולר, גידול של 9.8% בהשוואה להכנסות בסך 171.3 מיליון דולר בשנת 2005. הגידול בהכנסות לעומת שנת 2005 נבע מצמיחה במכירות מוצרי הספורט ובגדי הים.

הרווח מפעילות נמשכת בשנת 2006 הסתכם ב- 18.3 מיליון דולר (9.7% מההכנסות), או 0.88 דולר למניה בדילול מלא, גידול של 111.1% בהשוואה ל- 8.7 מיליון דולר (5.0% מההכנסות), או 0.47 דולר למניה בדילול מלא, בשנת 2005.

הגידול ברווחיות נובע משיפור מתמשך ביעילות התפעולית ובבקרה על העלויות בכל חטיבות החברה. היעילות התפעולית המשופרת נבעה בעיקר מגידול בייצור, משיפור באיכות ומהמשך העברת פעילות התפירה לירדן.

נזכיר, כי במהלך הרבעון, השלימה החברה את מכירת אחזקתה ב- AlbaHealth. בהתאם לכך, התוצאות הכספיות של AlbaHealth מוצגות כפעילות מופסקת ואינן מאוחדות עם הדוחות המוצגים.

בחברה מעריכים, כי במחצית הראשונה של 2007 תהיה ירידה קלה בהכנסות לעומת התקופה המקבילה בשנה החולפת, זאת לאור הירידה הצפויה בהכנסות מהלבשת הספורט.

בנוסף, צופים קיטון זמני בשיעור הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2007 בהשוואה למחצית הראשונה של שנת 2006, בעקבות היחלשות הדולר מול השקל ובשל לחצי מחירים על קולקציות קודמות של קו מוצרי ההלבשה התחתונה.

"אנו מעריכים, כי במחצית השנייה של שנת 2007 נראה גידול במכירות ושיפור בשיעורי הרווח התפעולי. בסיכומו של דבר, אנו צופים רמת הכנסות גבוהה יותר בשנת 2007 לעומת שנת 2006" אמר יוסף שירן מנכ"ל תפרון.

יוסף שירן, מנכ"ל תפרון, מסר: "שנת 2006 הייתה שנה מוצלחת ביותר עבורנו, בה קצרנו את פירות מאמצינו בשנים האחרונות. השגנו הכנסות שיא מפעילות נמשכת ורווחיות גבוהה, תוך יצירת תזרים מזומנים משמעותי. התחלנו את שנת 2007 בעמדה חזקה המאפשרת לנו למנף את מגמות השוק והזדמנויות צמיחה".

שירן המשיך: "קווי מוצרי הספורט ומוצרי בגדי הים שלנו המשיכו לצמוח ברבעון הרביעי כמו במהלך שנת 2006 כולה. קו ההלבשה התחתונה שלנו נותר יציב בהכנסותיו, בהתאם לציפיות שלנו".

עוד לדבריו, "מכירות קו מוצרי הלבשת הספורט היו נמוכות מציפיותינו המוקדמות לשנת 2006, זאת בשל שינוי בתזמון הזמנות המוצרים מ-Nike. אנו צופים ירידה זמנית במכירות קו מוצרי הלבשת הספורט במחצית הראשונה של 2007 וגידול במכירות בקו זה במחצית השנייה של השנה, בה תציג Nike את הדור הבא שלה להלבשת הספורט. אנו מאמינים שיחסינו עם Nike הינם חזקים ויציבים ומהווים נדבך מרכזי באסטרטגיה שלנו ומנוע צמיחה ארוך טווח בתחום הלבשת הספורט".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה