MySpace הכריזה על מסנן תכנים חדש
MySpace, אתר הוידאו הפופואלרי, הודיע בשבוע שעבר על תוכנית פיילוט שמטרתה לחסום העלאת קבצים שתכניהם מוגנים בזכויות יוצרים ואינם מאושרים להעלאה על ידי בעליהם. מדובר בתוספת חדשה למערכת הכלים שרכש ופיתח האתר במטרה לעזור לבעלי זכויות יוצרים מחד, ועל מנת להימנע מתביעות בהווה ובעתיד מאידך. המסנן ינפה את סרטוני הוידאו המועלים על ידי המשתמשים, ויחסום כל סרטון התואם לטביעת אצבע מסוימת השמורה בבסיסי הנתונים של החברה, בהתאם לטכנולוגיה מיוחדת שאת הרישיון לשימוש בה רכשה MySpace מ-Audible Magic.
כלי הסינון החדש מזכיר מאוד את כלי סינון קבצי הקול שהשיקה MySpace לפני מספר חודשים, שמטרתו למנוע העלאת קבצי מוזיקה שאינם מורשים. במקביל פיתחה החברה כלי מיוחד להורדת תכנים כדי להקל על בעלי זכויות היוצרים להסיר בקלות תכנים שפוגעים בזכויותיהם על ידי משתמשים אחרים. כבר היום חוסם האתר משתמשים שמנסים להעלות סרטוני וידאו או קבצי מוזיקה שמכילים תכנים לא מורשים של Universal Music Group, ובמקביל מאפשר לחברת המוזיקה להעלות לאתר תכנים פרסומיים מורשים של אמניה. בפיילוט הזה משתתפות גם NBC/Universal ורשת Fox שהיא חברת האם של MySpace. במקביל הציע האתר את כל מערך כלי ההגנה שלו לחברות מוזיקה נוספות, ובחינם.
"MySpace עושה את מירב המאמצים להבטיח שבעלי תכנים, גדולים כקטנים, יוכלו לקדם ולהגן על תכניהם בקהילה שלנו. מבחינת MySpace סינון סרטוני וידאו הוא כלי שמטרתו להגן על אמנים ועל העבודה שהם יוצרים", אמר כריס דה-וולף, המנכ"ל ואחד ממקימי MySpace עם ההכרזה על הכלי החדש.
ב-MySpace טוענים שההצעה האחרונה שלהם בתחום סינון תכני הוידאו, שבפיילוט שלה כבר משתמשת כאמור Universal Music Group, אינה קשורה לתביעה שהגישה חברת המוזיקה נגד האתר בו היא מאשימה את MySpace בעידוד לא חוקי להעלות תכנים בלי הרשאה. בתביעה דורשת חברת המוזיקה לא פחות מ-150,000 דולרים עבור כל שיר או סרטון וידאו לא מורשה שהועלה לאתר.
יש לציין ש-MySpace, כמו אתרי תוכן אחרים, הצהירה שהיא נגד העלאת תכנים בניגוד לזכויות יוצרים, אך ההיסטוריה הוכיחה שעד לאחרונה החברה פעלה כך רק כשהתבקשה לעשות זאת בפועל.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".