מכון היצוא: ענף הצעצועים צפוי לייצא ב-5% יותר השנה

בסיכום שנת 2006 נרשם גידול מזערי של כ-1% בייצוא ענף זה; היצוא לאיחוד האירופי נשאר כשהיה עם היקף של 14.4 מיליון דולר
אפרת אדיר |

"ייצוא ענף הצעצועים בשנת 2006, הסתכם כ-27.2 מיליון דולר", כך מסר דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא. מדובר בגידול מזערי של כ-1% לעומת השנה שקדמה לה. עיקר הייצוא פונה לשוק האירופאי המשותף ומהווה כ-53% מכלל היקף הייצוא. יצויין, כי יצוא הצעצועים לאיחוד האירופי בשנת 2006 נשאר כשהיה בשנה קודמת והסתכם בכ-14.4 מיליון דולר. לעומת זאת, בייצוא לשאר אירופה חלה ירידה של כ-4% שהסתכמה בכ-1.5 מיליון דולר.

כמו כן, הייצוא לאסיה גדל בכ-10% והסתכם בכ-2.3 מיליון דולר, הייצוא לצפון אמריקה גדל בכ-7% והסתכם בכ-7 מיליון דולר, והייצוא לאפריקה גדל בכ-9% והסתכם בכ-514 אלף דולר.

לצד זאת, הייצוא למרכז ודרום אמריקה ירד בכ-40% והסתכם בכ-591 אלף דולר, והייצוא לאוקראינה ירד בכ-11% והסתכם בכ-885 אלף דולר.

הלהיטים - מונופול ובינגו

בשנת 2007 צופה מכון היצוא גידול של כ-5% בייצוא ענף הצעצועים לכ-28.5 מיליון דולר. מדובר בייצוא משחקים חינוכיים, צעצועים, משחקי שעשועים, משחקים דידקטיים, מוצרים לתינוקות, פאזלים, מתקני שעשועים לחוץ, קרוסלות ועוד.

עוד לדברי ארצי, ישראל חזקה בעולם בענף הצעצועים במשחקי חשיבה, משחקים חינוכיים, משחקים דידקטיים וצעצועים מתוחכמים. בשנים האחרונות התפתחה קטגוריית המשחקים לתחום משחקי שעשועים, קסמים, פעולה וכוללת גם משחקים המבוססים על סדרות טלוויזיה מוכרות. משחקי הקופסא כוללים בין היתר בנייה בלגו, דגמי מכונות ורובוטים.

היקף שוק משחקי הקופסא בארץ מגיע לכ-150 מיליון שקל בשנה, תוך עלייה עונתית של 25% בתקופת החורף. הלהיטים בשוק המקומי נכון להיום הם המשחקים הקלאסיים כגון מונופול, צוללת, בינגו, משחקי קלפים ומשחקי חשיבה ואסטרטגיה.

נזכיר, כי בתחילת פברואר הקים מכון הייצוא ביתן לאומי בתערוכת הצעצועים בנירנברג שבגרמניה, אחת התערוכות הגדולות בעולם בתחום זה. בביתן השתתפו 5 חברות ישראליות: "עולם הילד", "משחקי יצירה", "צעצועי דיאמנט", "שי-לי" ו"אור אינטרנשיונל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה