תפוז אנשים ישתף את בעלי הבלוגים בהכנסות

עיקרי המודל העסקי מתבססים על תשלום של 8 שקל לבעל הבלוג על כל 1,000 צפיות; ברבעון השני ייכנסו למאגר ההכנסות גם גולשים היוצרים תוכן וידיאו מקורי באתר Flix
אפרת אדיר |

חצי שנה לאחר הכרזתו של מנכ"ל תפוז, גיא אליאב, על כוונתו לשלם לגולשים, כותבי הבלוגים, על כניסה של גולשים ליומן האלקטרוני שלהם, מאשרת הנהלת תפוז את המודל העסקי לתגמול הגולשים על התוכן, שהם מייצרים.

המודל העסקי יחל לפעול מחר (ב'), ועל פיו יקבל כול בעל בלוג סכום של 8 שקל על כל 1,000 צפיות. בנוסף, ברבעון השני של 2007, גולשים, היוצרים תוכן וידאו מקורי באתר Flix, יזכו גם הם, בתשלום עבור יצירותיהם. משמעות הההחלטה היא כי בעלי בלוגים פופולארים, עתירי רייטינג, ייהנו מהכנסות משיתוף הגולשים בהגיגיהם האישיים והעסקיים.

כמו כן, בהתאם לדרישות מס הכנסה, ינוכה מהתשלום לבלוגרים, שיעור מס של 30%, אשר ישמר במשרדי תפוז על שם הגולש. עם סיום שנת המס, גולש אשר הרוויח פחות מ-4,000 שקל יקבל את החזרי כספי המס, שנשמרו עבורו בתפוז.

גיא אליאב, מנכ"ל תפוז: "כמובילת מהפיכת ה-WEB 2.0 בישראל, תפוז גאה להיות הראשונה לתגמל את הבלוגרים על כמות הכניסות של הגולשים אליהם. מדובר בקונספט חדשני, ואני מאמין שתגמול כספי הוא גם קטליזטור משמעותי בייצור תוכן. אין לנו ספק שהמודל החדש, המציע ביטוי עצמי לצד פרנסה, ימשוך אנשי עט ויצירה רבים יותר אל הרשת ומכך כולנו נצא נשכרים".

קבוצת תפוז אנשים, הכוללת את תפוז ו-Flix רשמה בסקר TIM האחרון את הגידול בחשיפה השבועית הגדול ביותר מבין אתרי האינטרנט ב-2006 (56%) וזוכה לחשיפה שבועית של 30.8%.

סכום התשלום לגולשים הינו אמנם סמלי אך מהווה תמריץ משמעותי לכותבי הבלוגים להתחדש ולהרחיב את נושאי הכתיבה. לצד זאת, חשוב גם תפקידו של העורך אשר חייב לשמור על רמת תוכן המותאמת לאופי הפורטל, כמו גם לשמור על שקיפות בקרב כותבי הבלוגים בנוגע לשיעור החשיפה של הגולשים לבלוג.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה