Google מודיעה: מהיום שירות Gmail פתוח לכולם
Google הודיעה היום, כי היא פותחת את שירות הדואר האלקטרוני Gmail לרשות כל המשתמשים בישראל ובעולם כולו. Gmail, שירות חינם לדואר אינטרנט, שכולל ממשק בשפה העברית מזה כחצי שנה, הוא מוצר נוסף בשורה של שירותים של Google בעברית, בהם Google News, שירות היסטוריית חיפושים אישית ו-Toolbar .
החל מהיום יוכל כל משתמש מישראל להיכנס לאתר Gmail : http://www.gmail.com או http://www.googlemail.com וליצור לעצמו חשבון, ללא תשלום וללא צורך בהזמנה. זאת לאחר שבמשך תקופה ארוכה הגישה היחידה לשירות Gmail היתה באמצעות הזמנה ממשתמש אחר בשירות. לפי נתוני TIM השימוש בדואר אלקטרוני הינו השימוש הפופולארי ביותר בקרב הגולשים הישראלים (%99 – לפי נתוני סקר TIM יולי 2006).
לדברי מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל שירות Gmail משרת כבר כיום עשרות מיליונים ברחבי העולם והישראלים היו משתמשים נלהבים של השירות מאז השקתו. פתיחת הרישום בפני כל המשתמשים בישראל, ללא צורך בהזמנה, תאפשר לעוד גולשים להשתמש ביתר קלות ב-Gmail בשפת אמם. "מאז השקת שירות הדוא"ל, Google ממשיכה לשפר את השירות ולהעניק ליותר ויותר גולשים מסביב לעולם שירות אמין, תוך צמצום כמות דואר הזבל והשימוש לרעה בשירות. זו ההזדמנות להודות לכל המשתמשים הראשונים ב- Gmail שהמשובים שלהם סייעו לנו להמשיך ולשכלל את השירות", אומר ברנד.
לרגל פתיחת שירות Gmail לכלל המשתמשים באינטרנט ערכה Google סקר על הרגלי השימוש בדואר אלקטרוני של הישראלים, מהסקר עולה כי הישראלי הינו משתמש כבד בדואר אלקטרוני. 37.5% מהנשאלים מחזיקים בשתי תיבות דואר אלקטרוני פעילות, 18% מהנשאלים דיווחו, כי הם מחזיקים בשלוש תיבות דואר אלקטרוני פעילות, 5.8% מחזיקים בארבע תיבות דואר ו-3.8% מחזיקים בלמעלה מחמש תיבות.
מהי תיבת הדואר החביבה ביותר על הישראלים? 48.8% השיבו, כי תיבת הדואר העיקרית שלהם הינה תיבה של שירות דואר אלקטרוני מבוסס אינטרנט, 32.9% דיווחו, כי תיבת הדואר העיקרית שלהם הינה של ספק התשתית, 12.6% משתמשים בעיקר בתיבת הדואר של העבודה ו-5.7% בתיבת דואר היושבת באתר האינטרנט הפרטי שלהם.
מהם השיקולים בבחירת תיבת דואר? שני המאפיינים החשובים ביותר לישראלים בתיבת הדואר שלהם הינם יכולות סינון דואר הזבל וקיבולת תיבת הדואר. תכונות חשובות נוספות למשתמשים הם: חיפוש בקלות בתיבת הדואר, נוחות הממשק משתמש, אבטחת המידע ורשימת אנשי הקשר. שתי תכונות שפחות חשובות לישראלים בתיבת הדואר האלקטרוני: לוח שנה והיכולת לבצע צאט.
כמה בודקים? בסקר נמצא, כי רוב המשתמשים בודקים את תיבות הדואר שלהם מדי יום, כאשר, כ-47.4% בודקים מספר פעמים ביום, 33.6% בודקים מדי יום, 14.3% בודקים דואר מספר פעמים בשבוע ו-3.5% בלבד בודקים דואר אלקטרוני רק פעם בשבוע.
וכמה מוחקים? מתברר שהישראלים גם אינם ממהרים לנקות את תיבת הדואר האלקטרונית שלהם. רק כרבע מהמשתמשים הישראלים מנקים את התיבה לפחות פעם ביום, 36.3% מנקים את התיבה לפחות פעם בשבוע, 23.6% לפחות פעם בחודש ו-4.3% מצהירים, כי אינם מנקים את התיבה לעולם. "נראה כי הגולש הישראלי מעדיף לשמור את האימיילים שלו בתיבה לאורך זמן והמגמה הנוכחית של שירותי דואר המאפשרים קיבולת גדולה במיוחד נותנת לכך מענה".